Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Nissan Skyline

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|Nissan Skyline logosu Nissan Skyline (, Nissan Sukairain), Prince Motor Company tarafından 1957 yılından üretimine başlanan ve daha sonra 1966 yılından itibaren Nissan tarafından üretilen bir orta sınıf otomobil modelidir. Skyline, coupe veya sedan gövde stillerinin yanı sıra station wagon, crossover, cabriolet, kamyonet ve panelvan gövde stillerinde mevcuttur. Sonraki modeller ise 11. nesline kadar özellikle ünlü yuvarlak stop lambalarıyla bilinir. Araç, özellikle video oyunları, filmler ve dergilerdeki popülerliği sayesinde aracın satılmadığı birçok ülkede gri ithalat yoluyla yüksek talep gördü. Skyline modellerinin çoğu arkadan itiş düzenine sahipken sekizinci nesilden itibaren dört tekerlekten çekiş opsiyonu da mevcuttur. Başlangıçta üçüncü ve dördüncü nesillerde ve 1989 ile 2002 yılları arasında sekizinci, dokuzuncu ve onuncu nesillerinde yüksek performanslı modeli Skyline GT-R üretilmiştir. 2007 yılında yalnızca GT-R olarak satışa sunuldu. Skyline, başlangıçtan itibaren büyük ölçüde Shinichiro Sakurai tarafından tasarlandı ve 2011'de ölümüne kadar otomobilin ana etkisi olmaya devam etti. Birinci nesil (ALSI/BLSI; 1957-1964) küçükresim|Prince Skyline ALSID-1 İlk Skyline Nisan 1957 tarihinde Prince markasıyla lüks bir otomobil olarak satışa sunuldu. Araçta 1.5 L (1,482 cc) 60 bg (44kW) gücünde GA-30 motoru bulunmakta olup 1300kg ağırlığındaydı ve maksimum 140km/h hıza ulaşıyordu. Skyline dört kapılı sedan ve beş kapılı station wagon ile standart ALSIS-1 ile ALSID-1 Deluxe modelleri ile alınabiliyordu. Bununla birlikte sınırlı sayıda iki kapılı coupe ve cabriolet BLRA-3 Skyline Sport modeli de üretilmiştir. Aracın tasarımı dönemin Amerikan otomobillerinden esinlenmiştir. İkinci nesil (S50; 1963-1968) sol|küçükresim|Prince Skyline 1500 DeLuxe S50D-1 S50 kodlu ikinci nesil Skyline Eylül 1963 tarihinde satışa sunuldu. Önceki nesli gibi yine sedan ve station wagon modelleri ile alınabiliyordu. Araç Japonya'nın en çok talep gören otomobillerden biri olmuştur. Araçta 70 bg (51kW) güç üreten G-1 motor bulunmaktaydı. Aracın Japonya pazarındaki rakipleri Datsun Bluebird ve Toyota Corona'dır. 1964 yılında yarış amaçlı GT Skyline modelinin Japonya Grand Prix'in GT-II kategorisindeki başarısından dolayı seri üretime geçmesi karar verildi. Araçta Gloria'dan alınma sıralı altı silindirli G-7 motoru bulunmaktaydı ve S54A ve S54B olmak üzere iki modelde üretilmiştir. Ağustos 1967 tarihinde S57 kodlu premium modeli satışa sunuldu. Araçta 1.5 L 88 bg (65kW) gücünde G-15 motor bulunmaktaydı. Üçüncü nesil (C10; 1968-1972) küçükresim|Nissan Skyline C10 C10 serisi Skyline, Nissan ve Prince şirketlerinin birleşmesi sonucunda 1968 yılında Nissan markası ile satışa sunuldu. Araçta S57 modelinin G-15 motoru ile ek olarak 1.8 L G-18 motor seçeneği bulunmaktaydı. Sedan ve station wagon modellerine ek olarak Ekim 1970 tarihinde iki kapılı coupe modelide satışa sunuldu. Sportif modelleri olan 2000GT ve 2000GT-X ise 2.0 L L20 kodlu sıralı altı silindirli motorluydular. İlk Skyline GT-R Şubat 1969 tarihinde tanıtıldı. Araçta Prince yarışı aracı olan R380'de de kullanılan 2.0 L S20 kodlu 160 bg (118kW, 180 Nm) gücünde sıralı altı silindirli motor bulunmaktaydı. GT-R tutkunları tarafından Hakosuka olarak tanımlanırdı. GT-R'ın rakipleri Toyota Corona 1600GT, Isuzu Bellett GTR, Mazda Familia (R100 ve RX-3) ile Capella (RX-2) ve Porsche idi. Dördüncü nesil (C110; 1972-1977) sol|küçükresim|Nissan Skyline C111 GTX-E C110 Skyline 1972-1977 yılları arasında üretildi. Araç yurtdışında Datsun 160K, 180K ve 240K adlarıyla satıldı. Modeller: 1600 – 1.6 L G16 L4 1800 – 1.8 L G18 L4 2000GT-X – 2.0 L L20A L6, 130bg (96kW, 172Nm) 2000GT-R – 2.0 L S20 L6, 160bg (118kW, 180Nm) 2000GT-R petrol krizi nedeniyle yalnızca 197 adet satılmış olup 1989 yılında BNR32'nin çıkmasına kadar son GT-R olmuştur. Beşinci nesil (C210; 1977-1981) küçükresim|Nissan Skyline C211 2000 GT-EL C210 Skyline 1978-1981 yılları arasında üretildi. Araç bazı Avrupa ülkelerinde satılan ilk Skyline modeli olmuştur. GT-R'ın yerini alan GT-EX modelinde turboşarjlı L20ET motoru bulunmakta olup Japonya'nın ilk seri üretim turbo motorlu aracı olmuştur. Modeller: 1600TI – 1.6L Z16 I4, 95 PS 1800TI – 1.8L Z18 I4, 105 PS 1800TI-EL – 1.8L Z18E I4, 115 PS 2000GT-EL – 2.0L L20E I6, 130 PS 2000GT-EX – 2.0L L20ET turbo I6, 145 PS Datsun 240K-GT – 2.4L L24 I6, 142 PS Altıncı nesil (R30; 1981-1990) sol|küçükresim|Nissan Skyline DR30 2000 RS-X Turbo R30 Skyline, C31 serisi Laurel temelli olup 1981-1985 yılları arasında üretildi. Önceki nesillerinin aksine dört ve altı silindirli modelleri aynı uzunluklardaydı. R30'un iki kapılı coupe, dört kapılı sedan, beş kapılı hatchback ve beş kapılı station wagon modelleri bulunmaktaydı. R30 Skyline ayrıca RS, RS-X ve RS-X C adlı yüksek performanslı modelleri de üretilmiştir. Modeller; 1800TI – 1.8L Z18S SOHC I4, 105PS (77kW), later models 1.8L CA18E SOHC I4, 115PS (85kW) 2000TI – 2.0L CA20E SOHC I4 2000TI – 2.0L Z20E SOHC I4 2000GT ve Passage – 2.0L L20E SOHC I6 2000GT Turbo, Passage ve Paul Newman Version – 2.0L L20ET turbo I6, 140PS (103kW, 206N m) RS – 2.0L FJ20E DOHC I4, 150PS (110kW, 181N m) RS-X and RS-X Turbo C – 2.0L FJ20ET DOHC turbo I4, 190-205PS (140 to 151kW, 225 to 245N m) 200D GT – 2.0L LD20 SOHC I4 Dizel 280D GT – 2.8L LD28 SOHC I6 Dizel Yedinci nesil (R31; 1985-1990) küçükresim|Nissan Skyline Coupe R31 2000 GTS-R R31 Skyline C32 serisi Laurel temelli olup 1985-1989 yılları arasında üretildi. Aracın tasarımı önceki nesillere kıyasla daha büyük ve köşeli idi ve birçok yeni teknolojiyi ve özelliği barındırıyordu. R31 Nissan'ın yeni RB serisi motorlarının kullandığı ilk Skyline oldu. Sedan, hardtop sedan, coupe ve station wagon modelleri bulunmaktaydı. Avustralya ve Güney Afrika pazarlarına ise özel motorlarla satışa sunulmuştur. Modeller Japonya pazarı: 1800 C, 1800 Excel and 1800 Passage – 1.8L CA18S SOHC I4, 90hp (66kW) GT Excel D, GT Passage D – 2.8L Dizel RD28 SOHC I6, 92hp (68kW, 173Nm) GT Excel, GT Passage – 2.0L RB20E SOHC I6, 128hp (96kW) GT Excel Twin Cam 24V, GT Passage Twin Cam 24V – 2.0L RB20DE DOHC I6, 155hp (114kW) GT Passage Turbo – 2.0L RB20ET SOHC turbo I6, 167hp (125kW, 206Nm) GT Passage Twin Cam 24V Turbo – 2.0L RB20DET DOHC turbo I6, 180hp (133kW, 225Nm) GTS – 2.0L RB20DE DOHC I6, 155hp (114kW) GTS Turbo – 2.0L RB20DET DOHC I6, 180hp (133kW, 225Nm) GTS-X – 2.0L RB20DET DOHC turbo I6, 190hp (141kW, 240Nm) GTS-R – 2.0L RB20DET-R DOHC turbo I6, 210hp (154kW, 245Nm) GTS Autech – 2.0L RB20DET-R DOHC turbo I6, 210hp (154kW, 245Nm) Avustralya pazarı: Pintara – 2.0L CA20E I4, 102hp (78kW, 160Nm) GX, Executive, GXE, Silhouette, Ti – 3.0L RB30E SOHC I6, 157hp (117kW, 252Nm) Silhouette GTS1 – 3.0L RB30E SOHC I6, 176hp (130kW, 255Nm) Silhouette GTS2 – 3.0L RB30E SOHC I6, 190hp (140kW, 270Nm) Güney Afrika pazarı: 2.0GL, 2.0GLE – 2.0L CA20S I4, 106hp (78kW, 163Nm) 2.0SGLi – 2.0L RB20E SOHC I6, 115hp (85kW, 174Nm) 3.0SGLi – 3.0L RB30E SOHC I6, 171hp (126kW, 260Nm) Sekizinci nesil (R32; 1989-1994) sol|küçükresim|Nissan Skyline R32 GT-R Sekizinci nesil R32 Skyline Mayıs 1989 tarihinde görücüye çıktı. Skyline bu kez yalnızca iki kapılı coupe ve dört kapılı sedan modelleri ile sunulmuş olup geliştirilmiş silindir kafaları ve ECCS (Elektronik Konsantre Kontrol Sistemi) enjeksiyon sistemine sahip RB-serisi sıralı altı silindir motorlar ile donatılmıştır. Bunun dışında 1.8 L dört silindirli GXi modeli de sunulmuştur. Birçok modelde HICAS adı verilen dört tekerlekten yönlendirme sistemi bulunmaktaydı. 2.5 L GTS-25 modeli Japonya'nın ilk beş ileri otomatik şanzımana sahip otomobillerden biri oldu. ABS ve mekanik LSD üst modellerde standart ve diğer modellerde opsiyonel olarak sunulmuştur. GTS-t Type M modelinin dört tekerlekten çekişli modeli ise GTS-4 olarak sunulmuştur. Modeller: GXi Coupe ve Sedan – 1.8L CA18i I4 (90 bg) GTE Coupe ve Sedan – 2.0L RB20E I6 (123hp, 152Nm) GTS Type-X, S, J – 2.0L RB20DE I6 (153hp, 154Nm) GTS-25 Type-X, S, XG – 2.5L RB25DE I6 (178hp, 231Nm) GTS-t, Type-M – 2.0L RB20DET turbo I6 (212hp, 265Nm) GTS-4 – 2.0L RB20DET turbo I6 (212hp, 265Nm) 4WD Autech GTS-4 – 2.6L RB26DE I6 (218hp) Autech Version 4WD (sadece 188 adet üretildi) GT-R – 2.6L RB26DETT twin-turbo I6 (280hp, 368Nm) 4WD; ayrıca NISMO, N1, V-Spec, and V-Spec II modelleri. NISMO S-Tune GT-R küçükresim|CALSONIC R32 GT-R GT-R son kez üretiminden 16 yıl sonra R32 nesli ile 1989 yılında geri döndü. GT-R önemli ölçüde daha büyük bir intercooler ve frenler ve alüminyum ön tampon korumaları ve kaputa sahipti. Araçta bulunan 2.6 L hacminde çift turboşarjlı RB26DETT motoru 320 bg üretiyordu ancak centilmenlik anlaşması gereği 280 bg olarak satışa sunuldu. Üretimi 1994 yılına kadar devam etmiştir. R32 GT-R, 1989-1993 yılları arasında Japonya Binek Otomobiller Şampiyonası'nda (JTCC) tüm yarışları kazanmıştır. Araç ayrıca 1990 yılında Avustralya Binek Otomobiller Şampiyonası'na da katılmış olup Ford Sierra Cosworth'un saltanatını yıktığı için Godzilla lakabını almıştır. Dokuzuncu nesil (R33; 1993-1998) küçükresim|Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec R33 Skyline 1993-1999 yılları arasında üretildi. Önceki nesline kıyasla daha ağır olan araç yine coupe ve sedan gövdelere sahipti. R33 yolcu hava yastığı sistemi ve iç çarpışma çubukları sayesinde 5.5 üzerinden 3.8 derece ile öndeki nesillere kıyasla daha güvenli bir araç olmuştur. Bu kez tüm modellerde RB-serisi altı silindirli motor kullanılmakta olup bazı modellerde de daha geliştirilmiş dört tekerlekten yönlendirme sistemi olan Super HICAS sistemi bulunmaktaydı. Modeller: HR33 GTS – 2.0L RB20E SOHC I6, 130PS (96kW, 172Nm) ER33 GTS-25 – 2.5L RB25DE DOHC I6, 190PS (140kW, 231Nm) ENR33 GTS-4 – 2.5L RB25DE DOHC I6, 190PS (140kW, 231Nm) 4WD ECR33 GTS-25t (GTS-t) – 2.5L RB25DET DOHC turbo I6, 250PS (184kW, 294Nm) ECR33 P.Ride 280 Type MR – 2.8L RB28DET DOHC turbo I6, 300PS GT-R R33 GT-R 1995 yılında tanıtılmıştır. Araçta önceki nesli ile aynı olan RB26DETT motoru bulunmaktaydı fakat turbo kompresörü, turbo borusu ve intercoolerde yapılan değişiklikler ile torku arttırılmıştı. R33 GT-R ayrıca Brembo frenlere, Super HICAS ve ATTESA-ETS dört tekerlekten çekiş sistemine de sahipti. Skyline'nin 40. yıl dönümü için Autech tarafından sınırlı sayıda sedan olarak da üretildi. küçükresim|Nissan Skyline R33 Penzoil Nismo 1996 yılında sınırlı sayıda Nismo tarafından geliştirilen 400 bg gücünde Nissan'ın Le Mans motorunun yol ayarlı versiyonunu kullanan NISMO 400R modeli üretildi. Araçta 6 ileri Getrag şanzıman bulunmaktaydı. Dirk Schoysman tarafından sürülen bir R33 GT-R Nürburgring Nordschleife'de bir turu 8 dakikadan az bir zamanla tamamlayarak bunu başaran ilk seri üretim araç olmuştur. Buna karşın R33 motorsporlarda önceki nesil R32 kadar başarlı olamamıştır. Modeller: GT-R – 2.6L RB26DETT DOHC twin-turbo I6, 305PS (224kW, 375Nm) (advertised as 280PS) 4WD GT-R LM – 2.6L RB26DETT DOHC twin-turbo I6, 305PS (224kW) FR NISMO 400R – 2.8L RBX-GT2 DOHC twin-turbo I6, 400PS (294kW, 478Nm) 4WD 4Dr.GT-R Autech Version – 2.6L RB26DETT DOHC twin-turbo I6, 305PS (224kW, 375Nm) (advertised as 280PS) 4WD - yalnızca 447 adet üretildi Onuncu nesil (R34; 1998-2002) sol|küçükresim|Nissan Skyline GT-R R34 M-Spec Nür R34 1998-2002 yılları arasında üretildi. Araç daha az yakan çevre dostu NEO motorlar ile donatılmıştır. Yurtdışında yalnızca Yeni Zelanda ve Hong Kong'a GT-T Coupe modeli ile ihraç edilmiştir. Modeller: GT – 2.0L RB20DE NEO I6, 155ps (114kW) 25 GT, GT-X (4 door model), 2.5L RB25DE NEO I6, 200ps (147kW) GT-V 2.5L RB25DE NEO I6, (147kW) GT-FOUR – 2.5L RB25DE NEO I6, 200ps (147kW) 4WD GT-T – 2.5L RB25DET NEO turbo I6, 280hp (206kW, 343Nm) GT-R [[Dosya:Nissan Skyline - 2 Fast 2 Furious.JPG|küçükresim|Daha Hızlı Daha Öfkeli filminde kullanılan Nissan Skyline R34 GT-R.]] 1999 yılında çıkan R34 GT-R revize şasi ve diğer güncellemelere sahipti. Aracın en büyük ve önemli özelliği diğer hiçbir Skyline'de bulunmayan ön panel üzerindeki turbo basıncı, yağ sıcaklığı, su sıcaklığı, G-force gibi diğer birçok şeyi ölçen bilgisayarı olmuştur. Aracın o dönemde en büyük rakipleri Toyota Supra ve Honda NSX idi. R34 GT-R Haziran 2002 tarihine kadar üretilmiş olup 2007 yılında yerini Nissan GT-R'a bırakmıştır. Modeller: GT-R – 2.6L RB26DETT twin-turbo I6, 332 PS (244kW, 392 Nm) GT-R V·spec – Ek aero parçalar, fren havalandırma kanalları, difüzör, -ALSD. GT-R V·spec II – V·spec'e ek olarak NACA kanallı karbon fiber kaput. GT-R V·spec II N1 – V·spec II'ye ek olarak yenilenmiş N1 motor, klima, müzik çalar ve arka sileceği bulunmayan, basit iç döşeme. (sadece 45 adet üretildi) GT-R M·spec – Deri iç döşeme, "Ripple Control" amortisörlü daha hafif süspansiyonlar, ısıtmalı koltuklar. GT-R V·spec II Nür – V·spec II'e ek olarak N1 motor ve 300km/h hız göstergesi. (sadece 750 adet üretildi) GT-R M·spec Nür – M·spec'e ek olarak N1 motor ve 300km/h hız göstergesi. (sadece 253 adet üretildi) GT-R NISMO S-tune - M·spec'e ek olarak değiştirilmiş motor bloğu bileşenleri. GT-R NISMO R-tune - Değişik tarzda M·spec. GT-R NISMO Z-tune – 2.8L RB28DETT Z2 twin-turbo I6, 500 PS (368kW, 540 Nm) Z1 ve Z2 (sadece 19 adet üretildi) On birinci nesil (V35; 2001-2007) küçükresim|Nissan V35 Skyline 11. nesil (V35) Skyline Haziran 2001 tarihinde satışa sunuldu. Araç 350Z'de de bulunan FM platformunu kullanmaktaydı ve önceki Skyline geleneğini bozmuştur. Bu kez doğal emişli VQ serisi V6 motorlar ile sunulmuş olup GT-R modeli üretilmemiştir. Araç sedan ve coupe olarak üretilmiştir ve Infiniti G35 adıyla ilk kez Kuzey Amerika'ya da ihraç edilmiştir. On ikinci nesil (V36; 2006-2014) sol|küçükresim|Nissan V36 Skyline (2008) 12. nesil Skyline 11 Kasım 2007 tarihinde satışa sunuldu. Önceki nesli gibi yine sedan ve coupe olarak sunulmuş olup ek olarak beş kapılı SUV (Infiniti EX) ve Infiniti G37'in ABD pazarına özel cabriolet modeli de üretilmiştir. On üçüncü nesil (HV37; 2014-günümüze) küçükresim|Nissan Skyline 350GT Hybrid Şubat 2014 tarihinde satışa sunulan yeni Nissan Skyline Infiniti Q50 temelli olup Infiniti logosuna sahiptir. Diğer önemli değişiklikler arasında elektrik-benzinli hibrit motorlar ve turbo modeller olup bu kez yalnızca sedan olarak satılmaktadır. 2019 yılında yapılan bir makyajla Skyline, R35 GT-R'a benzer ön tasarım ile eski Skyline modellerine benzer yuvarlak arka stop lambalarına sahip oldu ve tekrar Nissan logosu kullanılmaya başlandı. Mercedes-Benz'den alınma 2.0 L turbo motor seçeneği kaldırılırken 3.0 L VR30DDTT twin-turbo V6 motor seçeneği eklenmiştir. Araçta, ek olarak ProPilot 2.0 güvenlik sistemi de tanıtılmıştır. Kaynakça Dış bağlantılar Nissan Skyline resmi sitesi: Sedan, Coupe Skyline Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Orta sınıf otomobiller Kategori:Spor otomobiller Kategori:1957'de tanıtılan otomobiller Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:Dört tekerden yönlendirmeli taşıtlar Kategori:1960'lar otomobilleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri