İnsanın bilgiyi etkili bir şekilde işlemediği durumda, o bilginin değeri ve önemi yoktur. Düşünerek elde edilen gerçekler oldukça değerlidir. Bir insanın düşünen yapısı, sadece öğrenim görmüş biriyle karşılaştırılamaz. Kendi fikirleri olan biri ile sadece kitaplardan bilgi edinmiş bir insan aynı seviyede değildir. Düşünmek, zihinsel cehaleti giderirken; okumak maddi cehaletten kurtulmayı sağlar. Maddi cehalet giderilebilirken, zihinsel cehaleti ortadan kaldırmak daha zordur. Düşünmek kişinin kendi içsel düşüncelerini oluşturmasıyla ilgilidir; ancak okumak başkalarının izinden gitmek anlamına gelir. Okumak ve öğrenmek her zekâ seviyesine sahip insanın yapabileceği bir şeyken, düşünmek belirli bir olgunluk seviyesinin kanıtıdır. Düşünmek, kendi zihinsel üretimini yaparken; okumak başkalarının ürünlerini tüketmektir. Düşünmek, kişinin kendi akıl ve zekasını kullanması anlamına gelirken; okumak başkalarının düşüncelerine güvenmek ve genellikle kitapları sorgulamamak anlamına gelir. Düşünceler sürekli olarak yenilenebilir ve geliştirilebilir. Bir düşünce, önceki bir düşünceyi geçersiz kılabilir ve insanı daha yüksek bir hakikate yönlendirebilir. Bir kişinin düşünmeye yönlendirilmesi ile birinin okumaya yönlendirilmesi arasındaki fark, niteliksel farklılıkları ortaya koymaktadır. Çok okumak, yüksek eğitim seviyesi ile övünen insanlar genellikle yüzeysel olabilirken, çok düşünen insanlar bu erdemle övünmezler çünkü düşünmenin değerine ve alçakgönüllülüğüne inanırlar. Okumak, genellikle yaratıcı olamayan ve yeni fikirler ortaya koyamayan kişilerin tercihidir; ancak belirli bir seviyeye ulaşmış insanlar düşünme yolunu seçerler. Okumak entelektüel bir eylemdir; düşünmek ise zekayla ilgilidir. Okumak entelektüel olmanın kapısını aralarken, düşünmek zekanın en büyük göstergesidir. Okumak, zihne dışarıdan enjekte edilen bilgiyi içerirken; düşünmek, zeka ile elde edilen bilgidir. Eğitimli insanlar kitapları takip ederken, dahiler kendi düşüncelerini geliştirirler. Okumak, belirli şeyleri zihne yerleştirmekle ilgilidir; fakat düşünmek çok daha çeşitlidir. Kitap okumak ve resmi eğitim, insanı tek tip bir yapıya sokarken; düşünmek insanı çok yönlü kılar. Okumak, sıradan zihinlerin tercihidir; ancak düşünmek gelişmiş zihinlerin eylemidir. Okumak robotik bir aktiviteyken, düşünmek yaratıcı ve erdemli bir davranıştır. Çok okuyan kişi robotlaşırken, çok düşünen insan parlaklığını korur. <a href="">Daha fazla bilgi için tıklayabilirsiniz.</a>