Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Opel Calibra

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|sağ|Opel Calibra'nın tanıtımı için tasarlanan amblem. küçükresim|sağ|Calibra rozeti Opel Calibra, 1989 ve 1997 yılları arasında Alman otomobil üreticisi Opel tarafından tasarlanan ve üretilen bir coupe otomobildir. Üretimi 1997 yılında bitmiş olsa da Birleşik Krallık'ta 1999 yılına dek satışı sürdü. Otomobil, Birleşik Krallık'ta Vauxhall markası altında Vauxhall Calibra, Güney Amerika'da Chevrolet Calibra ve Avustralya ile Yeni Zelanda'da ise Holden Calibra ismiyle pazarlandı. Calibra, 1980'lerin sonlarında ve 1990'ların başlarında, Japon spor coupe otomobillere karşı koymak amacıyla tanıtıldı. Ekim 1988'de piyasaya sürülen birinci nesil Opel Vectra'nın yürüyen aksamı, Calibra'da da kullanıldı. Otomobil, Almanya'nın Rüsselsheim şehri ile Kasım 1995'te konsolide edilen Finlandiya'nın Uusikaupunki şehrindeki fabrikalarda üretildi. Calibra başlangıçta yalnızca önden çekişli olarak piyasaya çıktı, ancak Kasım 1990'dan itibaren dört tekerlekten çekiş sistemi eklendi. Kökeni 1980'lerin sonlarında Japonya'dan yaklaşan coupe üstünlüğüne karşı koymak için, Adam Opel AG, 1989 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Opel Calibra adında "2 + 2 tasarımda" (önde ve arkada iki koltuk) olan bir spor coupeyi tanıttı. 9 Haziran 1990'dan itibaren model bayilerde satışa çıkmıştı. "Calibra" ismi, marka adı geliştiricisi Manfred Gotta'nın bir ürünüdür. Ticari yaşamı Calibra, ticari ömrü boyunca Avrupa'da çok daha popülerdi ve en yakın rakibi olan ve çoğu Avrupalı sürücü için güçsüz ve çok Amerikan olduğu düşünülen Ford Probe'u geride bıraktı. İngiltere pazarı için Vauxhall rozetli versiyonların satışı Haziran 1990'da başladı. Yılda 15.000 araç satışı hedeflendi ancak hiçbir zaman bu satış hedefine ulaşılamadı. Temmuz 1990'da General Motors, Saab'da bir hisse satın aldı ve Calibra'nın Amerika Birleşik Devletleri'nde Saab markası altında piyasaya çıkacağı bildirildi, ancak bu planlar gerçekleşmedi. Bir cabriolet versiyonunun üretilmesi için de planlar yapıldı ancak bu da gerçekleştirilemedi. Ayrıca Calibra'nın German Touring Car Championship'te kazandığı şampiyonluğu kutlamak üzere beyaz renkte sunulan Keke Rosberg adında özel bir sürümü de mevcuttu. Avrupa'nın diğer bölgelerinde, özel modeller arasında "DTM" edition, "Cliff" edition, "Colour" edition, "Last" edition ve yalnızca belirli yerel pazarlarda bulunan bazı özel sürümler vardı. Kıta Avrupası'nda satılan bazı özel modellerde alçaltılmış Irmscher süspansiyon ve küllükte sürümün logosunun olduğu bir plaka vardı. "DTM" ve "Keke Rosberg", alıcılara Opel DTM yarış arabalarının renklerini hatırlatmak için standart olarak sarı-gri desenli kumaş döşemeye sahipti. Ayrıca bir cabriolet versiyonunun üretilmesi için planlar da vardı, ancak bunlar Valmet Automotive, 1992 yılında iki tam zamanlı çalışan 2.0 litre, 8 valf motora sahip kırmızı renkli prototip üretmesine rağmen gerçekleşemedi. Esneklik testlerinde kullanılmak üzere üçüncü bir gövde de üretildi. 1994 yazında Calibra makyajlandı. En belirgin değişikliklerin başında ise ön kaput üzerindeki logonun hafif değişim gören ön panjur ızgarasına alınması geliyordu. Üretim süreci boyunca, birkaç özel model de piyasaya sürüldü. Eylül 1995'te Vectra A değiştirildi, ancak Calibra üretimi Haziran 1997'ye kadar devam etti. Daha küçük bir coupé (Tigra) mevcut olmasına rağmen, Opel 2000 yılında Astra Coupé'nin piyasaya sürülmesine kadar orta büyüklükte bir coupe olmadan yoluna devam etti ve 2000 yılında Opel Speedster'ın tanıtılmasıyla, Calibra'nın üretiminin bitmesinden üç yıl sonra Opel sonunda yine bir spor arabayı piyasaya sundu. Üretim ve envanter Opel Calibra'nın üretimi hem Rüsselsheim'de hem de 1991'den itibaren Finlandiya Uusikaupunki'deki Valmet Automotive'de gerçekleştirildi. Rüsselsheim am Main üretimlerinde şasi numarası "1" ile başlarken, Valmet tarafından üretilen Calibralar, "9" ile başlamaktadır (örneğin; WOL 0000 85 [K veya V] [1 veya 9] XXXXXX). Üretilen toplam otomobil sayısı hakkında, 238.164, 238.647 veya 239.118 adet olmak üzere farklı veriler mevcuttur. Üretilen otomobillerden 93.978 adeti Finlandiya'da üretildi. Otomobillerin yaklaşık 130.000'i 8v, 83.000'i 16v, 14.000'i turbo ve 12.000'i V6 motorluydu. Almanya'da yaklaşık 100.000, Birleşik Krallık'ta 40.000'den fazla, İtalya'da 27.000'den fazla, İspanya'da 17.000'den fazla, Fransa'da yaklaşık 13.000 ve İsviçre'de 10.000'den fazla satıldı ve bu ülkeler Calibra'nın ana pazarını oluşturdu. Avusturya, Belçika ve Hollanda'da ise 5.000'er adetlik satış rakamına ulaştı. Ancak bu satılan otomobillerden Almanya'da 5.060 tanesi, Birleşik Krallık'ta 2.250 tanesi ve Hollanda'da yaklaşık 750 tanesi günümüzde kullanılmaktadır. Tasarım Opel Calibra, GM'in tasarımcısı Wayne Cherry ve Alman tasarımcı Erhard Schnell tarafından tasarlandı. Calibra'nın başlıca özelliği düşük, hızlı sportif bir silüetdi. Önceki model Opel Manta B 2 ile olan temel fark, enine motor ve önden çekişli tahrik devresiydi. Uzunlamasına monteli bir motora ve arka tekerlekten çekişe sahip olan Manta'nın aksine, Calibra önden tahrikliydi ve motor enlemesine monte edilmişti. Calibra'nın bagaj kapağı Manta CC'ye benziyordu. Opel'in 1988'den beri ürettiği Vectra A modelinin platformunu kullanan ve önden çekişli olan bu üç kapılı hatchback coupenin, sürüşü ve kullanımı, büyük aile otomobilinden önemli ölçüde daha iyi değildi. Ana bileşenler ve mühendislik çözümleri Vectra A ile aynıydı, ancak arka süspansiyon, Vectra'nın aksine daha karmaşıktı ve büyük kollar arka süspansiyonu tamamen bağımsız hale getiriyordu. Otomobilin 4WD turbo versiyonunda ise Omega A'nın arka aksı bazı küçük değişiklikler ile birlikte kullanıldı. Calibra, Vectra B hatchback ve Opel Astra G coupe modellerinde de kullanılan arka tavan direği tasarımıyla karakteristik bir özelliğe sahipti. Sadece yedi santimetre yüksekliğindeki ön aydınlatma üniteleri de aracın kendine has stilistik özelliklerinden bir tanesiydi. Kullanılan elipsoidal farlar nedeniyle, ışık bir mercek içinden (slayt projektöre benzer şekilde) çıkıyordu. Standart donanım da, 15 inç çapında alaşımlı jantlar, OEM Recaro marka spor koltuklar, hidrolik direksiyon, hava yastığı (1993'ten itibaren), elektrikli yan aynalar ve açık renkli camlar yer alıyordu. Opsiyonel olarak ise, klima, ısıtmalı koltuklar, elektrikli şoför ve yolcu camı, dahili sis farlarına sahip farlar, yol bilgisayarı ve elektrikli açılır tavan seçeneği mevcuttu. Calibra'nın temel fiyatı, başlangıçta 36.900,00 Alman markı idi. 10 Haziran 1989'da piyasaya sürüldüğünde, dünyada üretilen en aerodinamik araç olan Calibra, 0,26lık sürtünme katsayısına (Cd) sahipti. Honda Insight, Audi A2 ile birlikte 1999 yılında 0,25 Cd ile piyasaya sürülene kadar, gelecek on yıl boyunca en aerodinamik seri üretim aracı olarak kaldı. Daha sonra 16V, V6, 4x4 ve turbo modelleri, soğutma sistemi, gövde altı, telli tekerlekler ve cam detaylarında meydana gelen değişikliklere bağlı olarak 0,29luk bir Cd değerine sahipti. Makyaj 1994 yazında, Calibra makyajlandı. Ön Opel amblemi artık kaporta üzerinde değil, biraz farklı bir şekle sahip olan radyatör ızgarasındaydı. Logolar değiştirildi, iç kısımda yeni döşeme kumaşları, yeni gösterge panelleri (beyaz kadran ve ek araçlar) ve parlak A, B ve C sütunu panelleriyle hafifçe elden geçirildi. 1994 yılı Kasım ayında, Calibra 2.0i 40.835 mark, Calibra 16V 43.495 mark, Calibra V6 51.070 mark ve Calibra Turbo 54.345 marktan satışa sunuluyordu. Dört tekerlekten çekiş sistemi, sadece Calibra Turbo için mevcuttu. 1997 yılının Haziran ayında, Calibra üretimi sona erdi. Bağımsız bir yapıya sahip halefi, bugüne kadar mevcut değildir. Donanım Hem standart hem de isteğe bağlı donanımlar, üretim süresince önemli oranda geliştirildi. Üretimin başlangıcında 8 valf Calibra'nın standart donanımı, kasetçalarlı 20W iki hoparlörlü stereo ses sistemi, sürücü tarafında ayarlanabilir yüksekliğe sahip spor koltuklar, bölünmüş katlanır arka koltuklar, ABS, hidrolik direksiyon, elektrikli yan aynalar, orta konsolda analog saat, güneşliklerde makyaj aynaları, kilitlenebilir torpido gözü, renkli camlar, 14 inç alaşım jantlar ve gövde renginde tamponlardı. Klima, elektrikli camlar, sis farı, yol bilgisayarı ve açılır tavan gibi özellikler ise isteğe bağlıydı. Buna karşılık, daha büyük motorlara sahip daha iyi donanımlı makyajlı modellerde ise klima, çekiş kontrolü, elektrikli camlar, 30W 6 hoparlörlü stereo sistem (veya 6 hoparlörlü ve ek subwooferlı 150W Bose ses sistemi), CD changer, merkezi kilit, immobilizer, deri döşemeli ısıtmalı ön koltuklar, yol bilgisayarı, açılır tavan, ön gergili iki hava yastığı, hareket sensörlü alarm sistemi, 15 veya 16 inç alaşım jantlar vb. gibi donanımlar mevcuttu. Gövde renkleri Opel Calibra, üretim süreci boyunca 28 renk seçeneğine sahipti ve bunlardan sadece 9'u siyah, gri veya beyazdı. Her ne kadar belirli zaman dilimlerinde aynı anda sadece yarım düzine renk sunulmuş olsa da, paletteki renkler hızla değiştirildi. Sınırlı sürümler genellikle standarttan daha az renk seçeneğine sahipti. Toplam üretim süresi boyunca, renk kodu, orijinal Almanca ve İngilizce adları ile belirtilen aşağıdaki renkler mevcuttu: Cliff Motorsport Editionda şu renk adları uygulandı: Ocean = Magneticblau, Polar = Karibikblau, Barracuda = Keramikblau. Bazı geç Keke Rosberg ve DTM modelleri standart renk paletindeki renklere boyandı. Sunulan renkler ve özel üretimler bazı yerel pazarlarda farklılık gösterdi. Özel sürümler küçükresim|Opel Calibra Keke Rosberg Edition küçükresim|Opel Calibra 2.0 16V Last Edition 1996 model yılı, yeni bir dış renk şeması sunarken, motor aralığı değişmeden kaldı. Yeni bir giriş seviyesi modeli olarak, Calibra Young model yelpazesini genişletti. Başlangıçta sadece 2.0i motoru ve dört farklı boya seçeneği mevcuttu ve aksi takdirde Calibra standart ekipmanına karşılık geldi. Ocak 1996'da bayilerde 40,725 marktan satışa sunuldu. Diğer özel modeller ise klima, deri döşeme, Bose ses sistemi I ve sunroof donanımlarına sahip Calibra Classic (turbolu 60,325 mark) ve Calibra DTM Edition (turbolu 59,775 mark) idi. Bu model, özellikle DTM görünümünde, alçaltılmış gövde ve DTM logolarında daha geniş hafif alaşım jantlarla sportif olarak tasarlandı. Her iki özel model de mevcut tüm motorlarla birlikte sipariş edilebilir olarak sunuldu. Nisan 1996'da özel model Calibra Cliff Motorsport Edition çıktı. Opel, gücündeki modeli ile 1994 ve 1995 yıllarında DTM'de (Alman Touring Araba Şampiyonası) ve 1996'daki ITC'de (Uluslararası Touring Araba Şampiyonası) başarılar elde etti. Ayrıca Irmscher tarafından tasarlanan, ek hava girişlerine sahip ön tampon, biraz değiştirilmiş bir arka tampon ve boyalı kapı çıtaları vardı. Ayrıca klima, 16 inç BBS alaşımlı jantlar ve 30mm derinliğinde bir spor süspansiyonu bulunan bir Irmscher paketi vardı. Bu model, özel Cliff amblemleri sayesinde açıkça tanınabiliyordu. 1996 model yılı sonunda Calibra turbo, Calibra'daki dört tekerlekten çekiş sistemi ve motorun yeni emisyon düzenlemelerine adapte edilmesinin mali açıdan çok pahalı olacağından dolayı sona erdirildi. 2.0i motor da elimine edildi. Ağustos 1996'dan itibaren Calibra, sadece Young, Cliff Motorsport Edition ve Classic sürümlerinde mevcuttu, Ocak 1997'den itibarense sadece Calibra Young sipariş edilebildi. Son sınırlı sayıda Calibra Last Edition, Mart 1997'de piyasaya sürüldü. Her iki modelde de sipariş edilebilecek 2.0 16V ve revize edilmiş 2.5L V6 motor (daha iyi egzoz emisyonlu X25XE) mevcuttu. Last Edition donanım olarak, Cliff Motorsport Edition ve Classic sürümlerinim zengin bir kombinasyonuna sahipti. Fiyatlar 41,415 mark (Calibra Young 2.0 16V) ile 55,800 mark (Calibra Last Edition 2.5 V6) arasındaydı. Motor Calibra için başlangıçta 2 litrelik iki farklı motor mevcuttu. Ana motor Vectra'da kullanılan güç üreten iki litrelik motordu (C20NE) ve ayrıca otomatik şanzıman da mevcuttu. Standart olarak beş vitesli bir şanzıman ile donatılmıştır. Sunulan ikinci motor, sağlayan, Fritz Indra tarafından geliştirilen 2.0 l 16 V (C20XE) idi. Bu motor, önceki yarış motorları 2.4 litrelik 16 valfli Opel Manta 400 ve Opel Ascona 400'den ayrı olarak, Opel'in üstten iki egzantrikli / kam mili (dohc), her silindirinde dört supap bulunan ilk büyük kapasiteli motorudur. C20XE, %37 ile en yüksek verime sahip benzinli motor olarak tanıtıldı. Bu, daha sonra yüksek yüzey doğruluğu sağlayan yanma odalarının yeni kopya frezeleme tekniği ile başarıldı. 16 valf motor, ayrıca Opel Kadett E GSi 16V, Opel Astra F GSi 16V ve Opel Vectra 2000 16V'da da kullanılmıştır. 6000 k/dak 110kW ve 4800/dak (1994'e kadar) 196 Nm'lik maksimum tork ile 16 V motor, Calibra'yı 8,5 saniyede 0'dan 100km/s hıza ulaştırdı. En yüksek hız 223km/s olurken, 2.0i'nin maksimum hızı 205km/s'dir. Ortalama yakıt tüketimi, düşük sürtünme kat sayısı (cd) sayesinde de 9,2 l/100km idi. Her iki tahrik kaynağı da, üç yönlü katalitik konvertör ve Bosch Motronic motor yönetim sistemi ile donatılmıştır. Teknik veriler Motorların kullanılabilirliği; modele, ekipmana ve pazara bağımlıydı. Dört çeker 1990 sonbaharında dört tekerlekten çekişli Calibra 4×4 piyasaya çıktı. Calibra 4×4, 1989'un başlarında piyasaya sürülen Vectra 4×4'ten sonraki, ikinci dört tekerlekten çekişli Opel otomobiliydi. Arka aksa iletilen maksimum 90 Nm tork ile kalıcı bir sistemdi. Tork, bir transfer kutusundaki viskoz bir bağlantıdan arka aksa aktarılıyordu. Fren yaparken, çok plakalı bir kavrama, fren stabilitesini ve kilitlenme önleyici fren sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak için dört tekerlekten çekişi kapatmaktaydı. Dört tekerlekten çekiş başlangıçta her iki motorla (C20NE ve C20XE) birlikte kullanılabiliyordu, ancak otomatik şanzımanla kullanılamıyordu. Calibra 2.0i 4×4 200km/s azami hıza ve 11 saniyede 0–100km/s hıza ulaşırken, 16V'nin azami hızı 215km/s idi. Temel fiyatı 44.215 marktı. Ayrıca, bu versiyonun direksiyon simidinde, Opel amblemi yerine 4×4 amblemi vardı. Dört tekerlekten çekiş, yakıt tüketimini 100km'de yaklaşık bir litre arttırmıştı. Calibra Turbo 4×4 1992 yılının Mart ayında, Calibra Turbo 4×4 bayilere yeni bir üst model olarak geldi. İçinde, bir KKK turboşarjı (K16) ve bir ıntercooler bulunan güç sağlayan 2.0 litrelik 16V motor (C20LET) kullanılmıştır. Turboşarj yeni bir özellikti; flanşlı değildi, fakat egzoz manifolduna entegre edildi. Turbo motor, altı vitesli şanzıman ve dört tekerlekten çekişli sistem ile standart olarak bulunuyordu, turbo için otomatik şanzıman kullanılamıyordu. Maksimum torku, 2400/dakika devirde 280 Nm'dir. Calibra Turbo, azami hıza ve 6.8 saniyede 0 ila 100km/s hıza sahip en hızlı Calibra'ydı. 1992'de 49.880 mark fiyata satılmaktaydı. Dış taraftan bakıldığı zaman, diğer Calibra'lardan sadece özel turbo logoları ve beş delikli flanşlı 16 inç alaşımlı jantlarından ayırt edilebilmektedir. Calibra 16V 4×4, Calibra Turbo ile değiştirildi ve sonuç olarak bir daha üretilmedi. Calibra V6 [[Dosya:Opel Calibra V6 DTM.jpeg|küçükresim|1993 sezonunda DTM'de yarışan Opel Joest Team pilotu Keke Rosberg'in kullandığı Opel Calibra V6 4x4.]] 1993 ilkbaharından itibaren, Calibra için 24V altı silindirli bir motor teklif edildi: Bu motor, Vectra ve Omega B'de de mevcut olan 2.5 litrelik V6 (C25XE, daha sonra X25XE) motordu. güç çıkışına ve 4200 rpm'de maksimum 227 Nm torka sahipti. Bu da Calibra'nın maksimum 237km/s'ye ve 7.8 saniyede 100km/s hıza ulaştığı anlamına gelir. V6'nın otomatik şanzıman seçeneği de mevcuttu, ancak dört tekerlekten çekişli değildi. 2.0 16V motor (C20XE), Ağustos 1993'ten itibaren yeni geliştirilen ve daha katı emisyon standardı olan EURO 2'ye uyarlanarak, güç üreten ecotech 2.0 16V (X20XEV) ile değiştirildi. Bu motor zaten daha katı D-3 standardını da karşılıyordu. En küçük motor hala güç üreten ve EURO 1 standardına uygun olan 2.0i idi (Düşük emisyonlu E-2, EURO 2 ile karıştırılmamalıdır). Bu motorun daha sonra EURO 2'ye dönüştürülmesi mümkündür. Şanzıman C20LET hariç tüm modellerde bulunan dört vitesli otomatik şanzımanlara ek olarak (Avustralya gibi bazı ülkeler C20XE modelini dört vitesli otomatik şanzıman ile satmamıştır), Calibra için beş tane manuel vites kutusu vardı (F28/6 hariç hepsi beş ileri vitesli şanzımandı). F16CR-5 - 2.0 litre SOHC NA'ya uygundur (yani C20NE) F18CR-5 - 2.0 litre SOHC NA'ya ve 2.0 litre DOHC NA'ya uygundur (yani C20NE, X20XEV) F20 - 2.0 litre DOHC NA'ya uygundur(yani C20XE) F25 - 2.5 litre NA'ya uygundur (yani C25XE, X25XE) F28/6 - 2.0 litre Turbo'ya uygundur (yani C20LET) AWD modellerindeki aktarma dişli kutusu -Vauxhall Cavalier AWD'deki ile aynı- biraz dayanıksız konumdaydı ve lastik aşınmasındaki küçük farklılıklar veya ön ve arka akslar arasındaki lastik basıncı gibi durumlardan zarar görme olasılığı yüksekti. Normal sürüşte ön ve arka lastikler doğal olarak farklı oranlarda aşınacağından, her 'de ön lastiklerin arka lastiklerle değiştirilmesi gerekiyordu. Dört lastiğin de aynı marka ve modelde olması gerekiyordu ve dört lastiğin de aynı anda değiştirilmesi gerekiyordu - eğer bir lastik hasar görmüş ya da patlamışsa, kalan üç iyi lastik de değiştirilmeliydi. Ek olarak, hem titiz hem de olağan dışı başka bakım gereksinimleri vardı. Bu noktaların çeşitli nedenlerle ihmal edilmesi yaygındı ve transfer vites kutusunun çok pahalı arızalarına yol açıyordu. Güvenlik ve çevre 1993'ten itibaren Calibra standart olarak sürücü hava yastığı ile ve Ağustos ayından itibaren de tam boy yolcu hava yastığı ile satışa sunuldu. Programa dahil edilen küçük değişikliklere ek olarak, Ağustos 1993'te bazı önemli güvenlik noktaları geliştirildi. Bu kapsamda kapılara bir çift çelik bariyer eklendi. Daha güçlü marşpiyel ve pencere direkleri kullanıldı. Emniyet kemeri toka gergisi geliştirildi ve aynı zamanda çevreyi etkileyen şeyler de geliştirildi. Boya içinse, önemli ölçüde daha az kirletici içeren, suda çözünür bir boya kullanıldı ve yeni geliştirilen klima sistemi, şimdi CFC içermeyen soğutucu madde ile dolduruldu. 1992 Calibra Cabrio prototipleri Audi gibi rakiplerin yeni orta boy coupe otomobiller tasarlamaya başlaması nedeniyle Valmet Automotive Opel tarafından "Calibra Cabrio" yapmak üzere görevlendirildi. Valmet Automotive, 1992'de 2.0 litre, 8 supaplı motora sahip iki kırmızı renkli prototip üretti. Ayrıca esneklik testlerinde kullanılmak üzere üçüncü bir gövde de üretildi. Ancak prototiplerde hacimli açılır tavan bölmesi, arka kısımdaki omuz mesafesini belirgin şekilde kısıtladı. Ayrıca aracın bagajı da işlevini önemli oranda kaybetti. Bu nedenle Calibra Cabrio seri üretime sokulmadı. Üretilen coupe, Opel'in yer altı garajında konsept otomobil bölümünde sergilenmektedir. 1997 Calibra B tasarım çalışması 1996 yılında Opel, Vectra B'yi temel alarak Calibra'nın halefinin geliştirilmesine başladı, ancak General Motors'un uluslararası model stratejisine uymadığı için projeden vazgeçildi. 1997'nin başından kalma, çalışmayan bir 1:1 ölçekli model, yirmi yılı aşkın bir süredir gizli tutulduktan sonra Calibra A dünya prömiyerinin otuzuncu yıldönümünde halka açıklandı. Günümüzde kırmızı renkli Calibra B modeli Opel Classic yer altı garajında sergilenmektedir. 2007 GTC Concept Mart 2007'deki Opel GTC Concept, Calibra ismiyle bağlantılıydı, ancak konsept otomobilden üretim versiyonu çıkmadı. Boyutları Uzunluk: 4492mm Genişlik (aynalar hariç): 1688mm Yükseklik (boş): 1320mm Dingil açıklığı: 2600mm İz v/h: 1426/1446mm Lastik: 175/70 R 14 veya 195/60 R 15 ve 195/60 R 14 85 V, 205/55 R 15 ile205/50 R 16 87 W Dönüş çapı: 11,44 m Literatür Typenkompass Opel, Band 2, S. 68 ff. Eberhard Kittler: Deutsche Autos seit 1990. Band 6: Mercedes, Ford, Opel und Porsche. Motorbuch Verlag, Stuttgart 2001, ISBN 3-613-02052-1. Kaynakça Dış bağlantılar Opel Calibra Wiki Sitesi Calibra Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:1989'da tanıtılan taşıtlar Kategori:Orta sınıf otomobiller Kategori:Ralli arabaları Kategori:Hatchback otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri