Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Oto gövde biçimleri

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:three box notchback Fiat 124.jpg|küçükresim| Üç kutu coupé, Fiat 124]] [[Dosya:Hatchback_three_box.jpg|küçükresim| Üç kutu hatchback, Avrupa Ford Escort]] [[Dosya:Three-box & rear engine.jpg|küçükresim| Üç kutu sedan/salon, Renault Dauphine]] [[Dosya:Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png|küçükresim| Aynı model aralığından sedan/sedan (üç kutu), steyşın vagon (iki kutu) ve hatchback (iki kutu) için tipik sütun yapılandırmaları.]] Araba gövde yapılandırması, genellikle, paylaşılabilen veya ayrı ayrı eklemlenebilen motor, yolcu ve bagaj bölmelerinin düzeniyle belirlenir. Anahtar tasarım özelliği, otomobilin önden arkasına doğru A sütunu, B sütunu, C sütunu ve D sütunu olarak belirlenmiş tavanı destekleyen sütunlardır. Yaygın araç gövdesi yapıları, tek kutu (örneğin kamyonet, minivan, MPV), iki kutulu (örneğin hatchback) ve üç kutulu (örneğin sedan/salon) tasarımlardır. Tek-kutu tasarım küçükresim|Renault Twingo (1998-2000) Tekboşluk, tek-kutu veya tek hacimli yapı olarak da adlandırılan tek-kutu tasarımı- aracın A sütunlarının tabanını kısmen daha ileri yerleştirerek motor, kabin ve yük alanlarını tek hacme yaklaştırır. Tek kutululu tasarımlar arasında hafif ticari araçlar, minivanlar, MPV'ler ve mini MPV'ler bulunur . Tek kutu tasarımına sahip binek otomobiller arasında 1984 Renault Espace, 1992 Renault Twingo I, 2008 Tata Nano, 2005 Toyota Aygo / Citroën C1 / Peugeot 107 ve 1997 Mercedes-Benz A-Serisi bulunur . İki-kutu tasarım İki-kutu tasarımlar, motor için bir hacim ve yolcu ile yük hacimlerini bir hacimle birleştirmeyi ifade eder, örneğin, steyşın vagonu veya Saab 900 gibi (üç veya beş kapılı) hatchback'ler ve Chrysler minivan gibi minivanlar. Üç-kutu tasarım Üç kutu tasarımı, coupé, sedan/sedan, notchback veya hatchback'i tanımlayan geniş otomotiv stil terimidir; burada profilden bakıldığında ana hacimler üç ayrı bölme veya kutuda motor, yolcu ve yük eklemlenir. Üç kutu tasarımları oldukça değişkendir. Hemmings Motor News dedi ki: Renault Dauphine, motorunu arkada ve yükünü önde taşıyan üç kutulu bir araçken, Škoda Octavia'nın stili, üç kutu eklemli hatchback'i bütünleştirir. Bu tarz daha sonra TwinDoor olarak pazarlanan daha büyük Škoda Superb tarafından bagaj kapağı içinde bagaj kapağı veya tam hatchback olarak kullanılabilir. Üçüncü nesil Avrupa Ford Escort'ta (ayrıca bir hatchback) olduğu gibi, üçüncü kutu körelmiş olabilir. Ve üç kutulu stilin köşeli olması gerekmez: Car Design News akıcı ve yuvarlak Fiat Linea'yı üç kutulu tasarım olarak adlandırır - ve ponton türünün belirgin şekilde şişkin stilinin çoğu örneği üç kutulu tasarımlardır. 2012'de Hemmings Motor News, "üç kutulu sedan tasarımının geleneksel veya daha kötüsü geleneksel olarak görüldüğünü" yazdı. 2016'ya kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde, üç kutulu sedan popülaritesini kaybetmeye başladı. 2018'de Wall Street Journal şunları yazdı: "Gangster kaçış arabalarından ve Batmobile'den mütevazı aile sedanına kadar, binek otomobilin temel üç kutu yapısı - alçak motor bölmesi, daha yüksek kabin, arkadaki alçak bagaj - otomobilin standart şekli olarak onlarca yıldır uzun süre kullanıldı. Şimdiye kadar." 4 kapılı sedanların/salonların satışları ve popülaritesi 1990'ların ortalarından itibaren Avrupa'da, özellikle de uygun fiyatlı olanlarda düşmeye başladı. Bu üretimi yaparken 2001 yılından bu yana Volkswagen Meksika'da Jetta ‘yı bu segmentte terk etti, Peugeot ise Peugeot 306 üretimini sonlandı. Diğer, ağırlıklı olarak Avrupalı üreticiler de aynı şeyi yaptılar, en yeni nesil Opel Astra artık 4 kapılı notchback olarak sunulmayabilir. Ford, 2018'den beri 4 kapılı Focus ve Mondeo'nun Doğu Balkan pazarlarına satışlarını azalttı. Yine Volkswagen, Jetta'nın Avrupa'daki satışlarını, Uluslararası Passat B8'i aşan boyutları nedeniyle çok uzun olduğu için durdurdu. Araba tavan sınıflandırması İlgili sınıflandırma, araba tasarımındaki tavan stiline dayanır. Münih Teknik Üniversitesi'nin DrivAer aerodinamik modeli tavan stillerini (i) Fastback, (ii) Estateback, (iii) Sedan olarak sınıflandırır. Ayrıca bakınız Ponton stili Kola şişesi tasarımı Otomotiv tasarımı sözlüğü Kaynakça Kategori:Otomobil gövde modelleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri