Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Oto polosu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
sağ|küçükresim| 1910'larda New York'taki Hilltop Park'ta yapılan otomatik polo maçı. Malletmen maçlar sırasında sık sık arabalardan aşağı atıldı. Otomobil polosu veya oto polosu , Amerika Birleşik Devletleri'nde binicilik polosuna benzer kurallar ve ekipmanlarla oynanan ancak atlar yerine otomobillerin kullanıldığı bir motor sporuydu. Spor, 1911'den 1920'lerin sonlarına kadar Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'nın çeşitli bölgelerindeki fuarlarda, sergilerde ve spor salonlarında popülerdi. Bununla birlikte tehlikeliydi. Çünkü katılımcılar ve seyirciler için yaralanma, ölüm riski ve araçlarda maliyeti yüksek hasar riski taşıyordu. Çıkışı Oto polonun resmi mucidi, Topeka'lı bir Ford bayii olan Ralph "Pappy" Hankinsondur. Sporu 1911'de Model T arabalarını satmak için bir tanıtım gösterisi olarak tasarlamıştır. Bilinenen "ilk" oto polo oyunu, 20 Temmuz 1912'de Wichita'daki bir yonca tarlasında, dört araba ve sekiz oyuncu ("Kırmızı Şeytanlar" ve "Gri Hayaletler" olarak adlandırılan) ile gerçekleştirildi. Müsabakayı 5.000 kişi izledi. Hankinson'ın reklam ve promosyon amacı ile başlattığı oto polo kavramı aslında daha eskilere gitmektedir. Boston'da yer alan Dedham Polo Club'den Joshua Crane Jr oyunu 1902 gibi erken bir tarihte önermiştir. Ancak o dönemlerin yerel basını da bu faaliyetin çok yaygınlaşmayacağını belirtmişti. Oto polo ilk olarak 1908 veya 1909'da New York'ta bir alayın cephaneliğinde oynanmıştır. Sporun popülaritesi, Temmuz 1912'deki ilk çıkışından sonra , Auto Polo Associationın rehberliğinde ülke genelinde kurulan çok sayıda otomatik polo ligiyle artmıştır. Amerika Birleşik Devletleri'nin doğusundaki ilk büyük ölçekli oto polo gösterisi 22 Kasım 1912'de Washington DC'de yapılmıştır. Ertesi gün New York'taki Hilltop Parkta başka bir gösteri düzenlenmiştir. [ Brooklyn Daily Eagle, 24 Kasım 1912, s.14] 1920'lere gelindiğinde, New York ve Chicago, haftanın her gecesi gerçekleşen maçlar nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri'nde oto polo gösterileri için başlıca şehirlerdi. New York'ta Madison Square Garden ve Coney Island'da gösteri maçları yapılmıştır. Uluslararası olarak, oto poloya şüphe ve temkinle yaklaşılıyordu. 1912'de İngiliz otomobil yayını The Auto, yeni sporu "çok etkileyici ve çılgın" bulmuştu. Ama yazarlar Britanya'da popüler olmayacağını düşünüyorlardı. Hankinson, 1910'larda Manila'da Texaco'nun sponsor olduğu etkinliklerde oto polosuna da yer verdi ve Birleşik Krallık'tan takımlar getirdi. Spor, oto poloyu tanıtmak için 1913 yazında Avrupa'yı gezen Amerikan oto polo takımları tarafından buralarda da yayıldı. 1913'te Toronto'da , oto polo, Kanada Ulusal Sergisinde sergilenen ilk motor sporu oldu, ancak spor Kanada'da popüler olamadı. Kurallar ve ekipman [[Dosya:Dedham_Polo_Club_auto_polo_in_1902.jpg|sağ|küçükresim| Dedham Polo Club, Mobile Runabouts'u ilk kez 1902'de sergi oyunları için kullandı.]] Bir seferde sekiz atın yer alabileceği geniş, açık alanlar gerektiren binicilik polosunun aksine, oto polo kış aylarında daha küçük, kapalı arenalarda oynanabiliyordu. Bu da Amerika Birleşik Devletleri'ndeki popülaritesini büyük ölçüde artıran bir faktördür. olan bir sahada veya ölçüsüz açık alanda oynandı. uzunluğunda ve genişliğinde sahanın her iki ucuna yerleştirilmiş geniş kaleler mevcuttu. Oyun iki yarı halinde (çukarlar) oynanıyordu ve her takımın sahada iki arabası ve dört adamı bulunuyordu. Dedham Polo Club tarafından kullanılan ilk otomatik polo arabaları, modifiye edilmemiş, hafif buharla çalışan, yalnızca bir kişinin oturduğu ve 650 $ (bugün 19,442 $'a eşdeğer) olan Mobil Runabout'lardı. Spor ilerledikçe, oto polo arabaları kaportasız Model T'lere benziyordu. Genellikle üstleri, kapıları veya ön camları yoktu. Daha sonraları içeridekileri korumak için kaplamalar yapıldı. Arabaların tipik olarak bir sürücüsü ve arabanın yanında bir tokmakçı olurdu. Tokmaklar kroket tokmakları şeklindeydi ancak topa yüksek hızlarda vururken "geri tepmeyi" önlemek için ucunda üç kiloluk bir yapıya sahipti. Güvenlik ve hasar endişeleri Sporun doğası gereği, arabalar sıklıkla birbirleriyle çarpışır ve sık sık arabalardan fırlayan ekipmanlar karışıklığa yol açardı. Arabaların radyatör ve arka platformları üzerine takla kafesleri yerleştirilmesi oyuncuların yaralanmasını önlemeye yardımcı oldu. Ancak düşmeler ciddi yaralara ve bazen oyuncuların arabalar tarafından ezilmesine neden oldu. Arabaların çoğu genellikle maç bittiğinde ciddi şekilde harap olurdu. Çoğu oyuncu oyun sırasında meydana gelen malzeme ve bedensel hasarlar öngörüldüğü için sigortalanamazdı. 1924'te Hankinson'ın İngiliz ve Amerikan oto polo takımlarının karşılaştığı hasarların listesi şöyleydi; yıl boyunca 1564 kırık tekerlek, 538 patlamış lastik, 66 kırık aks, 10 kırık motor ve altı arabanın tamamen tahribi. Sporun popülaritesi 1920'lerin sonlarında, çoğunlukla araç edinmenin yüksek maliyeti nedeniyle azaldı ancak II. Dünya Savaşı'ndan sonra Amerika Birleşik Devletleri'nin orta batı kesiminde kısa bir süre yeniden popüler oldu. Motosiklet polosu Motosikletlerle oynanan "moto polo" adı verilen yeni bir oto polo çeşidi, 2008 yılında Sam ve James Dargan tarafından Ruanda'da tanıtıldı. Oyun, muz yapraklarından yapılmış bir topa vurmak için tokmak kullanan her takımda beş oyuncu ile 15 dakikalık çeyrekler halinde oynanıyordu. Oyunun "motosikletçiler topa vurmak için ayaklarını kullanamazlar" ve "oyuncular motosiklet tekerleklerine nesneler sokamazlar" gibi birkaç kesin kuralı vardır. Galeri Kaynakça Kategori:Polo Kategori:Spor taslakları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri