Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Otomotiv tasarımı

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:1961_AMC_PRfoto_Designers.jpg|küçükresim|250x250pik|1961’de tasarımcılar çalışırken. Ölçekli modelin sol ön çamurluğunun yanında duran Dick Teague, American Motors Corporation (AMC) 'da bir otomobil tasarımcısı idi.]] Otomotiv tasarımı, otomobiller, motosikletler, otobüsler, şehirler arası otobüsler ve minibüsler, kamyon dahil olmak üzere motorlu taşıtların görünümünü ve bir dereceye kadar ergonomisini geliştirme sürecidir. Modern bir motorlu aracın işlevsel tasarımı ve geliştirilmesi genellikle otomotiv mühendisliği kapsamındaki birçok farklı disiplinden büyük bir ekip tarafından yapılır ancak tasarım rolleri Profesyonel veya Yeminli Mühendis nitelikleri için gereksinimlerle ilişkilendirilmez. Bu bağlamda otomotiv tasarımı, öncelikle aracın görsel görünümünü veya estetiğini geliştirmektir ancak aynı zamanda ürün konseptinin oluşturulmasıdır. Profesyonel bir meslek olarak otomotiv tasarımı, sanat geçmişi ve endüstriyel tasarım veya ulaşım tasarımı alanında dereceye sahip olabilecek tasarımcılar tarafından yapılır. Bu alanda kullanılan terminoloji otomotiv tasarımı sözlüğünde bulunur. Tasarım öğeleri [[Dosya:Bertone_Birusa_2003_1.jpg|alt=|küçükresim|2003 Bertone Birusa konsept otomobili Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor. Arka planda bazı konsept eskizleri var]] [[Dosya:4-OScar1.jpg|küçükresim|OScar tasarım teklifinin taslağı]] [[Dosya:Schizzo1_lat..jpg|küçükresim|Paul Martin'in 1967'de tasarladığı Ferrari Modulo 512-S konsept otomobilinin fütüristik bir orijinal taslağı. Nihai ürünün, azaltılmış yükseklik, düşük sürtünme için oyulmuş tekerlekler ve karakteristik giriş sistemi gibi birçok özelliği zaten mevcut.]] Tasarım ekibinin görevi genellikle üç ana kısma ayrılır: dış tasarım, iç tasarım ve renk ve döşeme tasarımı. Grafik tasarım aynı zamanda otomotiv tasarımının bir yönüdür; bu genellikle baş tasarımcı uygun gördüğü için tasarım ekibi arasında paylaşılır. Tasarım, yalnızca otomobil parçalarının yalıtılmış dış şekline değil, aynı zamanda araç paketinden başlayarak biçim ve işlev bileşimine de odaklanır. Estetik değerin ergonomik işlevsellik ve faydalı özelliklere de karşılık gelmesi gereklidir. Özellikle, araç elektronik bileşenleri ve parçaları gelişmekte olan araç gereçleriyle ilişkili en son bilgileri özellikle de GPS navigasyonu gibi dashtop mobile cihazları, uydu radyosu, HD radyo, mobil TV, MP3 oynatıcıl, video oynatma ve akıllı telefon arayüz güncellemeleri gereken otomotiv tasarımcılarına daha çok zorluk çıkarır. Yeni araç gereçlerinin tümü fabrika standardı öğeler olarak tanımlanmasa da bunlardan bazıları herhangi bir özel araç modelinin gelecekteki seyrini belirlemenin ayrılmaz bir parçası olabilir. Dış tasarım Aracın dış cephesinden sorumlu tasarım ekibi/ekipleri, aracın oranlarını, şeklini ve yüzey detaylarını geliştirir. Dış tasarım ilk önce bir dizi elle taslak ve dijital çizim ile yapılır. Aşamalı olarak daha ayrıntılı çizimler uygun yönetim katmanları tarafından yürütülür ve onaylanır, ardından görüntülere sayısala dönüştürülür. Hedeflenen pazara göre araç kavramlarını yinelemeli olarak iyileştirmeye yardımcı olmak için genellikle bu noktada tüketici geri bildirimi aranır ve tasarım iyileştirme sürecinin geri kalanı boyunca devam eder. Daha ileri iyileştirmeden sonra, endüstriyel hamur ve/veya dijital modeller çizimler ve görüntülerden ve bunlarla birlikte geliştirilir. Bu modellerden elde edilen veri daha sonra çeyrek ölçekli ve son olarak nihai tasarımın tam boyutlu modellerini oluşturmak için kullanılır. Üç ve beş eksenli CNC freze makinelerinde kil modeli önce bir bilgisayar programında tasarlanır ve ardından makine ve büyük miktarda kil kullanılarak "oyulur". Fotogerçekçi 3D (üç boyutlu) yazılım ve güç duvarlarında sanal modellerin olduğu zamanlarda bile kil modeli, aracın dış tasarımının son bir değerlendirmesi için hala en önemli araçtır ve bu nedenle sektör genelinde kullanılır. İç tasarım Aracın içinden sorumlu tasarımcı, gösterge paneli, koltuklar, kapı kaplama panelleri, tavan döşemesi, sütun kaplamaları vb. için oranları, şekli, yerleşimi ve yüzeyleri tasarır. Burada önemli olan ergonomi ve yolcuların konforudur. Buradaki yöntem, dış tasarımla (taslak, sayısal model ve kil model) aynıdır. Birçok üreticinin bir otomobil tasarlamak için biraz farklı geliştirme döngüleri vardır, ancak pratikte bunlar şunlardır: Tasarım ve tüketici araştırması Konsept geliştirme çizimi CAS (Bilgisayar Destekli Şekillendirme) Kil modelleme İç para modeli Araç ergonomisi A Sınıfı Yüzey Geliştirme Renk ve süsleme Araç grafikleri Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Kategori:Otomotiv endüstrisi Kategori:Otomotiv tasarımı
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri