Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Otoyol 30

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Otoyol 30 , diğer adıyla İzmir Çevre Yolu, İzmir şehir içinden geçen otoyol özellikli çevre yoludur. Bu yol çift yönlü olup yön başına üçer şeritten toplam altı şerite sahiptir. İzmir şehir içi trafiğini rahatlatmak için, özellikle mevcut güney hattından, Balçova, Karabağlar, Gaziemir ve Buca'yı kuzeye, Bornova, Bayraklı, Karşıyaka, Çiğli ve Menemen yönüne kadar kesintisiz çevre yolu ile bağlamak ve trafiği rahatlatmak amacıyla yapıldı. Aydın yönünden gelen araçların Karşıyaka yönüne gitmelerinden dolayı belirli yerlerde ve saatlerde özellikle Altınyol'da meydana gelen trafik bir de iş giriş-çıkışı eklendiğinde daha yoğun bir hâl alıyordu. İzmir Çevre Yolu açıldığında bu yük büyük bir oranda rahatladı. İzmir Çevre Yolu'ndan Aydın ve Bergama yönüne doğrudan, Çeşme ve İstanbul yönüne ise köprülü kavşak sistemiyle ayrı geçişler vardır. Tarihçe İzmir Çevre Yolu'nun yapımına 1988 yılında başlandı. Otoyolun ilk bölümü olan Karabağlar-Işıkkent arasındaki 18km'lik kısım, 12 Aralık 1993'te trafiğe açıldı ve aynı gün hizmete giren Otoyol 31 ile bağlantı kuruldu. Daha sonra otoyoldaki çalışmalar maddi sıkıntılar nedeniyle yavaşladı. 10 Temmuz 1997'de otoyolun ile bağlantısı sağlandı. 15 Ağustos 1998'de Karabağlar-Uzundere arasındaki 2,5km'lik bölüm trafiğe açıldı. 10 Nisan 1999'da İzmir Otogarı'na kadar uzatılan otoyolun Uzundere-Balçova arasındaki 5km'lik kısım ise 30 Nisan 1999'da hizmete girdi. 6 Ağustos 2002'de Balçova'da inşa edilen 1,5km'lik bir viyadük vasıtasıyla ile bağlantı sağlandı. Otoyolun kuzey kesiminin inşaatı beklenenden uzun sürdü ve protestolara neden oldu. İnşaat çalışmaları 2006'da hızlandı ve Ocak 2007'de Bornova-Karşıyaka arasındaki 12,6km'lik kısım ve üzerindeki Bayraklı Tünelleri trafiğe açıldı. Otoyol 15 Haziran 2008'de Çiğli'ye Atatürk OSB'ye uzatıldı. Çevre yolu daha sonra 2011'de. Çiğli Hava Üssü'ne, 2014 yılında da Menemen'in güneyindeki Koyundere mevkisine kadar getirildi ve son şeklini aldı. Koyundere'den sonra Otoyol 33 başlar. İZKARAY projesi ile çevre yolunun iki ucunun İzmir Körfezi üzerinden birbirine bağlanması planlanmaktadır. Güzergâh Kaynakça Ayrıca bakınız Türkiye'deki otoyollar listesi Kategori:İzmir'deki otoyollar Kategori:Türkiye'deki çevre yolları Kategori:Balçova'daki yapılar Kategori:Karabağlar'daki yapılar Kategori:Gaziemir'deki yapılar Kategori:Buca'daki yapılar Kategori:Bornova'daki yapılar Kategori:Bayraklı'daki yapılar Kategori:Karşıyaka'daki yapılar Kategori:Çiğli'deki yapılar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri