Oyun programlama, oyun geliştirme işleminin bir alt konusudur. Profesyonel bir oyun için birçok nitelik ve yazılım bilgisi gerekir. Bunlar Yapay Zeka, veritabanı, fizik, ses programlama, simülasyon, modelleme ve grafiktir. Yeni çıkan bazı ücretsiz oyun motorlarıyla oyun yapmak çok kolay olmuştur. Oyun Yapım Aşamaları Oyun yapılırken sırasıyla şu aşamalardan geçer: Bu aşamada oynanış fikirleri, senaryo fikirleri bulunur. Hangi özelliklerin olacağına karar verilir. Yapay zeka, grafik düzeyi ve senaryoya karar verilir. Programlama diline ve kullanılacak oyun motoruna karar verilir. Üretim Bu aşamada kaynak kodu yazılır. Yazılım ve Grafikle alakalı şeylerin %95'i bu bölümde halledilir. Artık sadece yazılımcılar değil aynı şekilde oyun grafikerleri de en az yazılımcılar kadar önem kazanmıştır. Testing Bu aşamada oyun test edilir. Buglar ve exploitler gibi şeyler aranır. Bazı şirketler bu aşamada profesyonel testerlar çalıştırır. Bunlar genellikle bir sitede veya dergide oyun editörü olan kişilerdir. Beta Bazı şirketler oyun piyasaya çıkmadan önce daha çok bug raporu ve öneri almak için bedava beta(open beta) sürümü çıkartır. Günümüzde çoğu şirket bunu uygular. Onarım Bu aşamada rapor edilen buglar ve online bir oyunsa hileler ve açıklar düzeltilir ve onarılır. Ve artık yayıncıya gönderilir. Programlama Dilleri Oyun programlamada en çok kullanılan dil C++'dır.Ama hedef platforma göre genellikle dil değişir. Örneğin Windows ve XBOX oyunları için C#, eski sistemler için Assembly gibi. Bazı şirketler oyunları için kendi dilini üretir. Örnek olarak Unreal Script ve QuakeC. Popüler Oyun Motorları Unreal Engine Unity 3D GameStudio CryEngine 3 Fox Engine Frostbite Engine OpenSceneGraph M.U.G.E.N RAGE Refractor Engine Source Engine Truevision3D torque 3d blender 3d game engine Dış bağlantılar Kaynakça İngilizce Vikipedi maddesi Game Programming maddesinden çeviridir.