Yıllardır sahibinden.com üzerinden müzik aleti alış-satışı yapıyorum. Hiçbir sıkıntı yaşamadım. İhtiyaç fazlası bir gitar pedalımı gayet makul bir fiyatla, param güvende seçeneği aktif halde satışa koydum. Bugüne kadar hiç param güvende üzerinden teklif gelmediği için sistemi deneyimlememiştim. Birkaç gün önce bir vatandaş, whatsapp'tan "pedalı aldım bir sorunu yoktur umarım" şeklinde bir mesaj atınca önce şaşırdım, sonrasında durumu anlayıp "sorunsuzdur, hayırlı olsun" diyerek ürünü kargoya verdim. PTT kargoya ürünü teslim ettikten sonra, en azından bir makbuz beklerdim; fakat tarafıma hiçbir yazılı belge teslim edilmedi. Malımı paşa paşa teslim ediyorum ve elimde hiçbir kanıt yok. Ürünün kargolandığı internet üzerinden görüntülenmiyor olsa ne yapacağım? Korkunç bir hata bu. Bugün ise alıcı vatandaş ürünü teslim aldığını; fakat elinde adaptör olmadığı için pedalı deneyemediğini yazdı. Doğru veya yanlış; fakat ürünün teslim etmiş biri olarak ben kimsenin keyfini beklemek zorunda değilim. Haliyle kendisine ürünü teslim aldıysa satış işlemini onaylaması gerektiğini ve beni yok yere bekleterek mağdur ettiğini yazdım. Cevap gelmedi. Sahibinden.com'u aradığımda ürünün teslim edilmesi üzerinden 2 saat geçince ödemenin otomatik olarak onaylanacağı söylendi. Bu beni mutlu etse de, ürün alıcıya teslim edilmesine rağmen halen PTT dağıtımında gözüktüğü için otomatik ödeme gerçekleşmiyor. Özetle, çaresiz bir şekilde alıcının keyfini bekliyorum. Şu an dolandırılmamış olmam için hiçbir sebep yok. (bkz: para nerde araba nerde) Sonuç olarak, param güvende bir daha asla kullanmayacağım ve hiçbir satıcıya tavsiye etmediğim bir özellik. Sahibinden.com tüm süreci sadece alıcıyı korumak üzerine inşa etmiş. Satıcıların mağdur edilmesi ve hatta dolandırılması çocuk oyuncağı bu sistemle. Kötü niyetli bir alıcı sorunsuz ürünü teslim alıp yerine hasarlı başka bir ürünü koyarak para iadesi bile alabilir. Şayet alıcı bu sistem açığını suistimal etmeye devam ederse, sahibinden.com'u da ayrıca mahkemeye vereceğim.