Pazarlama iletişimi, farklı pazarlama kanallarının ve araçlarının bir arada kullanılmasını ifade eder. Pazarlama haberleşme kanalı, bir işletmenin istediği pazara veya genel olarak pazara bir mesaj iletme şekline odaklanır. Bir pazarlama iletişimi aracı, reklam, kişisel satış, doğrudan pazarlama, sponsorluk, iletişim, sosyal medya ve tanıtımdan medya ilişkileri ve halkla ilişkilere kadar her şey olabilir. Pazarlama iletişimi; reklam, promosyon, satış, markalaşma, kampanya ve çevrimiçi promosyonu içerir. Pazarlama planı ve pazarlama stratejisi, temel fırsatları, tehditleri, zayıf yönleri ve güçlü yönleri tanımlar, hedefler belirler ve pazarlama hedeflerine ulaşmak için bir eylem planı geliştirir. İletişim, mal satan bir işletme için 4P'den oluşan pazarlama karmasından oluşur: Fiyat, Promosyon, Yer ve Ürün. Hizmete dayalı iş içinse 7P'den oluşur: Hizmet tabanlı bir iş için Fiyat, Promosyon, Yer, Ürün, İnsanlar, Fiziksel kanıtlar ve Süreç. Kaynakça Ayrıca bakınız Reklam yönetimi Pazarlama bilgi sistemi Pazarlama aktivasyonu Medya ilişkileri Pazarlama kanalı Stratejik iletişim Gerçek zamanlı pazarlama Kategoriazarlama Kategori:Tanıtım ve pazarlama iletişimi Kategoriazarlama türleri