300px|çerçevesiz Pazarlama kanalı, mal sahipliğini üretim noktasından tüketim noktasına devretmek için gerekli kişi, kuruluş ve faaliyetlerden oluşur. Ürünlerin son kullanıcıya, tüketiciye ulaşma yolu, aynı zamanda bir dağıtım kanalı olarak da bilinir. Pazarlama kanalı, yönetim için yararlı bir araçtır ve etkili ve iyi planlanmış bir pazarlama stratejisi oluşturmak için çok önemlidir. Bu tür bir kanala örnek olarak franchising verilebilir. Modern zamanda çok kanallı pazarlama yaygındır. Türleri Üretici → Müşteri (Sıfır Seviye Kanal) Üretici → Perakendeci → Tüketici (Tek Düzeyli Kanal) Üretici → Toptancı → Perakendeci → Müşteri (İki Seviyeli Kanal) Üretici → Acente / Broker → Toptancı veya Perakendeci → Müşteri (Üç Seviyeli Kanal) Kaynakça Ayrıca bakınız Reklam yönetimi Pazarlama bilgi sistemi Pazarlama aktivasyonu Medya ilişkileri Pazarlama iletişimi Stratejik iletişim Gerçek zamanlı pazarlama Kategoriazarlama Kategoriağıtım