Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pécrot demiryolu kazası

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pécrot demiryolu kazası (İngilizce: Pécrot rail crash), bir demiryolu kazası olup, 27 Mart 2001 tarihinde Belçika, Pécrot köyünde iki yolcu trenin kafa kafaya çarpışması ile meydana gelmiştir. Olayın zamansal kronolojisi 08.41 - Wavre tren istasyonunda bir sinyal memuru boş bir yolcu treninin kırmızı işaret sinyaline rağmen 4. hattan Leuven'e doğru hareket ettiğinin farkına vardı. 08.42 - Wavre sinyalcisi, Leuven sinyalcisine tren hakkında bilgi vermek için temas kurdu. Leuven sinyalcisi Felemenkçe konuşurken; Wavre sinyalcisi Fransızca konuşuyordu, bu nedenle mesajı tam olarak anlamadı. 08.43 - Wavre sinyalcisi, yanlışlıkla hareket etmiş olan tren hattındaki katenerin akımını kesmeye çalıştı. Katener üzerindeki güç kesildiğinde, makinistten işletme kuralına göre hızı bir düşük hıza indirmesi ve dikkatli bir şekilde tren çalıştığı sürece devam etmesi istenir fakat bu işlem Wavre tarafından yapılamadı. Sinyalci problem hakkında Brüksel’deki bir kontrolör ile temasa geçti. 08.46 - Brüksel kontrolörleri, trenin makinisti ile temas kurmaya çalışıyordu. Fakat ona ulaşabilmek olanaksızdı. Brüksel kontrolörü, ayrıca Leuven'den Wavre'ye doğru henüz hareket etmiş olan bir yolcu treninin makinisti ile temas kurmaya çalışmıştı, çünkü tren diğer tren gibi aynı hatta zıt yönde olmak üzere seyrediyordu. Tekrar denendi, kontrolör makiniste ulaşmada başarılı olamadı. 08.47 - İşletme kurallarına göre bütün makinistlerden kendi hızlarını bir düşük hıza indirmelerini istemek için katener elektriği kesildi, fakat artık çok geçti. 08.50 - İki tren Pécrot köyünde kafa kafaya çarpıştı. İki makinist de dahil olmak üzere sekiz kişi öldü ve on iki kişi yaralandı. Nedenler Kaza iki ana nedene sahipti. İlki tren sürücüsünün treni Wavre'den hareket ettirmesindeki tecrübesizliği. Tren, makinist yeri sinyali geçtiğinde durmuştu; bu nedenle makinist hareket ettiğinde sinyal ışığının kırmızı olduğunu göremiyordu. Diğer sebep ise Wavre ve Leuven istasyonu memurları arasındaki dil engeliydi. Belçika'da Fransızca ve Hollandacanın her ikisi de resmi konuşma diliydi ve demiryolu kadrosundan sadece birini konuşması isteniyordu. NMBS/SNCB, Belçika ulusal demiryolu şirketi, kazaya sadece insan hatasının sebep olduğunu itiraf etti. Ayrıca bakınız Belçika’daki demiryolu istasyonları listesi Demiryolu kazaları listesi (2000-2009) Kaynakça Dış bağlantılar BBC News report FallingRain Map - elevation = 74m (Red dots are railways) Kategori:Belçika'da demiryolu kazaları Kategori:2001'de Belçika Kategori:2001'de demiryolu kazaları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri