Pehlivanköy – Svilengrad demiryolu ya da Edirne Kestirmesi, Pehlivanköy – Kapıkule – Kapitan Andreevo – Svilengrad arasında bulunan demiryolu hattıdır. sol|küçükresim|250x250px|Güzergâh haritası Demiryolu hattı inşa edilmeden önce İstanbul'dan Edirne ve Bulgaristan'a ulaşmak için eski Rumeli Demiryolu hattı takip edilerek Yunanistan sınırlarından geçmek gerekiyordu. Bu zorunluluğu ortadan kaldırmak için 1971 yılında Pehlivanköy – Edirne – Kapıkule – Kapıkule Sınır Kapısı arasında uzunluğunda yeni bir hat inşa edildi. Bulgaristan Devlet Demiryolları (BDZ) ise hattın kendi sınırlarında kalan yaklaşık uzunluğundaki kısmını inşa ederek demiryolu hattını Svilengrad'a bağladı. Aynı yıl Yunanistan Demiryolları Örgütü (OSE) de Neo Vissa'dan Marasya'ya yeni bir hat inşa etti. Böylece Yunanistan da Bulgaristan'a ulaşmak için Türkiye sınırlarından geçme zorunluluğunu aşmış oldu. Bu iki yeni demiryolu hattının inşasıyla birlikte eski Rumeli Demiryolu hattında bulunan ve Edirne'ye hizmet veren Karaağaç Tren İstasyonu ve "Edirne İltisak Hattı" kullanıma kapatıldı, yerine Edirne Garı hizmet vermeye başladı. Güzergâh Demiryolu hattı, Pehlivanköy'den sonra yaklaşık 4km. boyunca İstanbul – Pythio demiryolu hattını takip ettikten sonra kuzeye yönelmekte ve Ergene Ovası boyunca neredeyse düz bir hat üzerinde Edirne Garı'na ve ardından da kuzeybatıya doğru Meriç Nehri'nin kıyısı takip ederek Kapıkule'ye ulaşmaktadır. Türkiye – Bulgaristan sınırı geçildikten yaklaşık 20km. sonra Svilengrad Garı'na ulaşılmakta ve demiryolu hattı sonlanmaktadır. Kaynakça Dış bağlantılar TCDD resmî sitesi TCDD Taşımacılık resmî sitesi Kategori:Uluslararası demiryolu hatları Kategori:Türkiye'deki demiryolu hatları Kategori:Türkiye'deki sınıraşan demiryolu hatları Kategori:Bulgaristan'daki demiryolu hatları Kategori:Rumeli Demiryolu Demiryolu Demiryolu Demiryolu Kategori:Türkiye'deki standart hat açıklıklı demiryolu hatları Kategoriemiryolu kestirmeleri Kategori:1971'de tamamlanan ulaşım altyapısı