Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pekin-Guangzhou demiryolu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Beijing–Guangzhou demiryolu veya Jingguang demiryolu , ana demiryolu kuzeydeki Beijing ile güneydeki Guangzhou'yu birbirine bağlar. Bu çift hatlı elektrikli hattın toplam uzunluğu ve kuzey, orta ve güney Çin boyunca beş eyaleti kapsar. Hat, her bir eyaletin başkentinden geçer: Shijiazhuang (Hebei), Zhengzhou (Henan), Wuhan (Hubei), Çangşa (Hunan) ve Guangzhou (Guangdong). Hattın iki garı, Pekin Batı Garı ve Guangzhou Garı'dır. Güzergâhındaki çok sayıda büyük ve orta ölçekli şehir nedeniyle bu demiryolu, 2020 aralığı itibariyle Çin'deki en önemli geleneksel demiryolu hattı olarak bilinir. Tarihçe küçükresim|sol|Jinghan demiryolunun orijinal güney terminali olan Hankou'daki Dazhimen İstasyonu Jingguang demiryolu aslen iki bağımsız şirketti: kuzeyde Beijing'den Hankou'ya Pekin-Hankou demiryolu ve güneyde Wuchang'dan Guangzhou'ya Guangdong-Hankou demiryolu. Hankou ve Wuchang, 1927'de şimdiki Wuhan şehrinin bir parçası haline gelen Yangtze Nehri'nin iki yakasındaki şehirlerdi. uzunluğundaki Pekin-Hankou demiryolu (Jinghan demiryolu) 1897 ve 1906 yılları arasında inşa edildi. İmtiyaz başlangıçta Fransız yatırımcılar tarafından desteklenen bir Belçikalı şirkete verildi. Güzergâhı Çin kontrolüne sokmaya yönelik güçlü bir istek, demiryolunu geri almak için gereken finansmanı güvence altına almak için Bank of Communications'ın kurulmasına yol açtı. 1909'da demiryolunun başarılı bir şekilde geri alınması, Cumhuriyet'in başlarında güçlü bir siyasi güç haline gelen Communications Clique'nin prestijini artırdı. Guangdong–Hakou demiryolu (Yuehan demiryolu) inşaatı 1900'de başladı ve yavaş ilerledi. İmtiyaz başlangıçta American China Development Company'ne verildi ancak Belçikalılar imtiyaz kontrol hissesi satın aldıklarında diplomatik bir kriz çıktı. İmtiyaz, Fransız-Belçika çıkarlarının tüm Beijing-Guangdong rotasını kontrol etmesini önlemek için 1904'te iptal edildi. Guangzhou–Sanshui şube hattı 1904'de tamamlandı. Daha sonra Çangşa–Zhuzhou bölümü 1911'de tamamlandı, ardından 1916'da Guangzhou–Shaoguan bölümü ve 1918'de de Wuchang-Çangşa bölümü tamamlandı. Zhuzhou ve Shaoguan arasındaki son bölümdeki çalışmalar 1929'da başladı ancak 1936'ya kadar tamamlanmadı. 7 Şubat 1923'te Pekin-Vuhan Demiryolu İşçileri derneğinin işçileri, işçi haklarının iyileştirilmesi ve savaş ağalarının baskısını protesto etmek için büyük bir grev başlattı. Shi Yang ve Lin Xiangqian tarafından düzenlenen grev, Çin Komünist Partisi tarafından işçi seferberliğinin erken bir örneğiydi. Başlıca istasyonlar küçükresim|Pekin, Fengtai Bölgesindeki Huaishuling'de yolcu trenini çeken SS8 lokomotifi. Kuzeyden güneye: Hizmet [[Dosya:Wuhan Yangtze River Bridge-1.jpg|küçükresim|1957'de inşa edilen Wuhan Yangtze Nehri Köprüsü, Pekin-Hankou demiryolu ile Guangzhou-Wuchang demiryolu'nu birbirine bağlayarak Jingguang demiryolunu oluşturdu.]] Halen, Beijing-Kowloon "Jingjiu" aktarmalı tren bu hat üzerinde çalışmaktadır. 2003'ten önce bu trene Beijing'de sınır kontrolleri kurulmadan önce, Kowloon'a giden kompartımanları steril hale getirerek ara durakları yalnızca Guangzhou Doğu Garı'nda bağlanan ayrı vagonlarda iç hat yolcuları için kullanılabilir hale getiren yol üzerindeki duraklarda binildi. Paralel hatlar 1996 yılında tamamlanan Beijing-Kowloon demiryolu, Beijing'i İnci Nehri Deltası ile bağlayan başka bir "geleneksel" demiryoludur. Çoğunlukla beijing-Guangzhou demiryolunun doğusundaki bir koridorda çalışır. Beijing–Guangzhou hızlı treni orijinal demiryoluyla aynı büyük şehirlerden geçer, yerleşim alanlarından kaçınan ve daha büyük eğri yarıçapı daha yüksek hızlara ve biraz daha kısa toplam uzunluğa imkan verir. Hat üzerindeki çoğu şehirde, yüksek hızlı trenler, orijinal hattın hizmet verdiği eski istasyonlardan çok farklı, amaca yönelik olarak inşa edilmiş istasyonlarda durur. Yüksek hızlı demiryolunun Wuhan–Guangzhou bölümü 2009'da, Beijing-Wuhan bölümü 2012'de açıldı. Beijing-Guangzhou yüksek hızlı demiryolunun ardışık bölümleri faaliyete geçtiğinde, demiryolu yetkilileri yolcu trafiğinin çoğunu asıl demiryolundan yeni yüksek hızlı hatta kaydırdı. Bu, asıl rota üzerinden taşınan yük hacminin miktarını da artırdı. Örneğin ön tahminlere göre Beijing-Guangzhou yüksek hızlı demiryolunun tamamı açıldıktan sonra, Beijing–Guangzhou demiryolunun kuzey yarısının (iki ana yük istasyonu yani Pekin'in Fengtai Batı Tren İstasyonu ve Wuhan Kuzey Tren İstasyonu arasındaki) yıllık yük kapasitesi 20 milyon ton artacaktır. Kazalar 29 Haziran 2009'da Chenzhou istasyonunda iki yolcu treni çarpıştı, üç kişi öldü ve 63 kişi yaralandı. Ayrıca bakınız Çin'deki demiryollarının listesi Çin Halk Cumhuriyeti'nde demiryolu taşımacılığı Kaynakça Kategori:Çin'deki demiryolu hatları Kategori:Pekin'de demiryolu taşımacılığı Kategori:Guangdong'da demiryolu taşımacılığı
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri