Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

peugeot kronik sorunlu motor rezaleti

ayseyalcinggst

Well-known member
Katılım
26 Mayıs 2024
Mesajlar
1,041
16 yıllık ekşi sözlük yazarlığımın ilk başlığını, yaşadığım bir rezalet için açmak zorunda kaldığım için üzgünüm. Sizlere, sözlükte de yer alan (#160054253, #156886565, #156161972, #162493494) ve son dönemde iyice ayyuka çıkan, 1.2 puretech kronik motor problemi ve Peugeot/Stellantis'in konuya sahtekarca yaklaşımından bahsetmek isterim.

Öncelikle aracım 2020 model Peugeot 308 1.2 Puretech EAT8. Aracım şu an 68.600 km'de, tüm bakımları Ankara Göral Peugeot servisinde yapılmış ve 2025 Ağustos ayına kadar uzatılmış garantiye de sahip durumda. Sorunu özetlemek gerekirse, 1.2 Puretech motorun tasarımı gereği triger kayışı motor yağının içinde dönmekte. Alışılmışın dışındaki bu tasarımın, triger kayışının çatlamaya ve kopmasına sebep olduğu maalesef ayyuka çıkmış durumda. Triger kayışının kopması demek, motorunuzun yatak sarması, telafisi ve tamiri mümkün olmayan bir final anlamına geliyor.

Kopmadığı iyimser senaryoda da triger kayışının dökülen parçaları yağ pompasını tıkıyor, doğru ve yeterli yağlanamayan motor yine aynı sonuçla karşılaşıyor. Kısacası her iki senaryonun da neticesi aynı; motorunuzun ölümü.

Bu kronik problemden, birkaç ay önce sosyal medya üzerinden haberdar olup açıkçası pek de üzerinde durmamıştım. Zira böyle bir tasarımın sonuçları mühendisler tarafından, koca firmalar tarafından hesap edilmiş olmalıydı. Hesabın içinde olmayan bir problem çıkarsa da dev firmalar, 130 yıllık kurumlar elbette bunu sahiplenir, gereğini yapar, düzeltici aksiyonları alırlardı. Değil mi? Değilmiş... Baştan sona yanlış düşündüğümü farketmem pek uzun sürmedi. Sosyal medyada, forumlarda okuduğumuz problemi aynı motora sahip Opel Corsa ile kuzenim yaşayınca konu artık tam bir gerçekliğe dönüştü ve böylece benim de triger kayışımı kontrol etme vaktim geldi. Motor yağ kapağını açtığımda gördüğüm manzara; çatlamış, dökülmüş, yarılıp kopmasına ramak kalmış bir triger kayışı oldu. Trigerin vaziyeti: Görsel 1, Görsel 2.

Soluğu Ankara Göral Peugeot'da (Ümitköy şubesi) aldım. Tüm bakımlarını yaptırdığım serviste durumu anlattım ve aldığım cevap, "Araba sakın bu halde kullanma, serviste bırak" oldu. Dedikleri gibi de yaptım, 5 Temmuz'da aracımı servise bıraktım. Tabii zannediyordum ki, ümit ediyordum ki, 130 yıllık Peugeot firması bu kusuru gidermek için, deyim yerindeyse ne yapacağını şaşırtacak, kullanıcısına olan mahcubiyetini ve üzüntüsünü en net ve somut şekliyle gösterecek. Yine yanılmışım. 9 Temmuz'da servise gittiğimde, "Sakın kullanma" dedikleri araçta bir hata kodu olmadığı için garanti kapsamına alınamadığı dolayısıyla bir müdahalede bulunamadıkları yanıtıyla yüzleştim. "Sakın kullanma" statüsündeki araç, meğer Peugeot için sorunsuz, kullanılmaya devam edilebilecek bir araç olarak değerlendiriliyormuş, nereden bilecektim. 130 yıllık firmanın, %100 kendisine ait olan kusuru yok saymasını, ölü taklidi yapmasını, ürününün arkasında durmamasını, kurumsal sahtekarlığın sınırlarını bu şekilde zorlayacağını nereden bilecektim.

Peugeot/Stellantis tarafından görmezden gelinen bu kronik kusurun artık resmi olarak kabulü ve gerekli telafisi için çabalamaya devam edeceğim. Emin olunuz ki bu problemi yaşamasına rağmen henüz farkında olmayan; Peugeot, Opel, Citroën markalı araçlara sahip binlerce kişi var. Dolayısıyla sözlüğün gücü ve desteği hayati.

Değerli ekşi ahalisinin bilgi ve değerlendirmelerine sunuyorum. Bazı detay notlarım:

1- Aracım son bakımına 65.000 km'de girmişti. Dolayısıyla bakımı yeni yapılmış bir araçta böyle bir sorun olmasını hiç beklemiyorsunuz, kontrol etme ihtiyacı da hissetmiyorsunuz.
2- Entry genelinde ve başlıkta Peugeot olarak ifade ettim ancak aynı motoru kullanan, Stellantis'e ait diğer firmaların araçlarında da aynı sorunun mevcut olduğunu vurgulamakta fayda var.
3- Kronik probleme dair birtakım linkler, bilgiler: 1 2 3 4.
4- Peugeot/Stellantis Türkiye'nin mailime vereceği cevabı buradan da paylaştım olacağım.
5- Bu süreçte Göral Peugeot'un da Peugeot/Stellantis Türkiye tarafından maalesef edilgen pozisyona itildiğini belirtmeliyim.


Gelen sorular üzerine edit 1: Öncelikle desteğiniz için çok teşekkürler. Peugeot'dan servise gelen yanıtta, yukarıda detayları paylaştığım şekilde garantiden triger değişiminin yapılmayacağı, normal vaktinde, 90.000 km bakımında değiştirileceği belirtilmiş. Fren balataları dahil sarf malzemeleri bile kapsayan, önümüzdeki 75.000 km ve 90.000 km bakımlarını da içeren, ücretini peşinen ödenmiş olduğum full servis paketine sahibim. Dolayısıyla keşke herhangi bir periyodik bakımda değiştirilebilseydi ancak Peugeot/Stellantis Türkiye, kitabi halinden yani 90.000 km'den taviz vermiyor.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri