Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Piaggio Ape

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Piaggio Ape ("arı"), üç tekerlekli hafif ticari araç olup şirketin Vespa scooter 1948'de piyasaya sürdüğünden beri sürekli üretilmekte ve çeşitli işler için çok sayıda gövde biçimiyle satılır. Başlangıçta VespaCar veya TriVespa olarak pazarlanan Piaggio daha sonra ticari aracı Ape olarak pazarlandı ismi İtalyanca "arı" manasına gelen kelimeden türetilmiştir; scooterı ise "yaban arısı" anlamına gelen Vespa olarak pazarlandı. Tarihi ve tasarımı sol|küçükresim|Ape ile ilgili 1948 Piaggio teknik raporundan, 1946'daki Ape'yi gösteren fotoğraflar Milano Fuarı’ndandır.]] İtalyanlar 2. Dünya Savaşı 'ndan sonra kişisel ulaşım masraflarını karşılayamıyordu. 1947'de uçak tasarımcısı Corradino D'Ascanio tasarladığı hafif, basit üç tekerlekli ticari aracı Piaggio ile beğeni topladı. İlk model, şirketin iki tekerlekli scooter'ı olan Vespa 'nın kabinsiz bir uyarlamasıydı ve aracın arka aksında iki tekerlek ve düz bir kasa vardı. İlk modeller 50 cc, 125 cc veya 150 cc motorlara ve daha sonraki ise 175 cc motorluydu. 1964 Ape D zamanında sürücüyü hava koşullarından korumak için araca kabin eklendi. küçükresim|Green Sherwood’ da bir Ape 50 Van Gidon direksiyonuyla (direksiyon simidi sonradan geldi), orijinal Ape, mütevazı boyutta iki yolcuyu barındırabilen tek koltuklu olarak tasarlandı. Giriş ve çıkışı kolaylaştırmak için her iki tarafa birer kapı eklendi. Performans mütevazı, hafif mal dağıtımı için uygun, tepelere çıkmak için yeterli torku ve azami hızı azdı. İşlek yollarda Ape’ler diğer araçların yandan geçmesine izin vermek için kaldırıma yakın sürülür. küçükresim|Apé Xtra LD, Hindistan 2010 küçükresim|Pizza teslimatı için kullanılan bir Ape küçükresim|EICMA 2007’de Ape Calessino Kullanımı Bu araçlar yük taşımak için kamyonet, pikap (bazı ülkelerde posta idaresinde popülerdir) ve otoçekçek (Tukxi ) olarak çeşitli biçimlerde yapılır. Yakın zamanlarda Piaggio, Ape Cross Country ve Ape Web gibi gençlik pazarına yönelik modeller de çıkardı. Ape, yük kasasına takılmış reklam tabelaları ile yaygın tanıtım aracı olarak da kullanılır. Ape, küçük boyutunun dar sokakları geçmesine, kolay parka ve doğaçlama pazar tezgahı olarak kullanılmasına imkan verdiği İtalya'da yaygındır. Ape’lerin çoğu Hindistan'da Piaggio Hindistan tarafından üretilir. Hindistan'da, Ape en yaygın oto çekçeği olarak bulunur. İtalya'da nispeten az sayıda Ape üretildi ancak 16 Ekim 2013'te Piaggio, Ape'nin İtalyan üretiminin sona ereceğini ve imalatın tamamen Hindistan'a taşınacağını duyurdu. Mevcut modelleri Halen iki model yelpazesi vardır: 49.8 cc benzinli motor ile "Ape 50" ve 218cc benzinli motor veya 422cc dizel motor. "Ape 50" taşıyabilirken "TM" ve "Classic" sürüme ve motora bağlı olarak taşıyabilir. Mevcut Ape 50 modeli için yakıt tüketimi yaklaşık dır. Calessino adlı sınırlı sürüm, otoçekçek biçiminde retro stil ve iki renk beyaz ve yıldönümü mavisi 1950'lerin ve 1960'ların Ape’sini çağrıştıran tasarımıyla sunuldu. Piaggio Ape için yarış için değiştirilerek yeniden tasarlandı. Piaggio Ape RR (çoğunlukla Ape RR denir), sürüklenmeyi (İngilizce:drift) sağlamak için yapılmış değişikliklerle el yapımıdır. San Marino'daki Ape RR Gösterisi gibi özel yarışmalarında kullanıldı. Seri Model geçmişi Avrupa küçükresim|Ape TM P50 küçükresim|1977’den itibaren Apecar LS küçükresim|Ape TM 19481952 - Ape A: 125cc motor, ahşap pikap kasası, tekerlek göbeğinin solundan ön çatallı ve kolondan vites kollu. 19521956 - Ape B: A modeline benzer, ancak 150cc motor, preslenmiş çelik kargo kasalı, tekerlek göbeğinin sağından ön çatallıve çelik tel halatla çalışan vites değiştirmesi vardır. 19561967 - Ape C: Hala 150cc'lik motorluydu ama yeniden tasarlanmıştı: Kapalı kabinli ilk Ape, motor % 5 yağ karışımı kullanır ve motor sürücü koltuğunun altındaydı. Marş, hala insan gücüyle yapılırdı ancak elektrikli marş isteğe bağlıydı. 19641967 - Ape D: 175cc motor. Çamurluk yerine kabine takılı ikizkenar yamuk şeklinde farı ve motorun %2 yağ karışımıyla çalışmasına imkan veren giriş valfi vardı. Kabin ısıtıcılı ilk Ape’dir. 19651973 - Ape E: D modeliyle aynıdır ancak 150cc motorludur. 19681978 - Ape MP: MP, Motore Posteriore’nin baş harfleri (Türkçe: Arkadan Motorlu) olup konforu artırmak için motor kabinden arkaya konuldu. 19701978 - Ape E/ 400R: 175cc motorludur ve küçük değişiklikler yapıldı. 19791981 - Ape P: 175cc, küçük değişiklikler yapıldı. 19811993 - Ape 500: 175cc motorludur ve her iki tarafta iki farlı yeni ön kısmı vardır. 19941999 - Ape Web & Ape Cross: 49.8cc motor, yeniden tasarlanmış ön, arka farları ve roll-barı vardır. 1982'den beri - Ape TM: 218cc benzin ve 422cc Dizel çeşitleri. Gidon veya direksiyon simitlidir. Maksimum hız benzinli tipi için 60km/saat, Dizel tip için 63km/saat'tir. 1996'dan beri - Ape 50: 49.8cc, yan lambaları içeren farlar yeniden tasarlandı. 1996'dan beri - Ape Furgone 50: Ape 50'nin minibüs versiyonudur. 2000'den beri - Ape Cross Country 50: önceki Ape 50 sportif görünüm için yeniden biçimlendirildi. 2006'dan beri - Ape Classic: Lombardini 422cc Dizel motor ile Hindistan'da da üretilmektedir. 2007 2009 - Piaggio Ape Calessino: İtalya'da Piaggio tarafından Lombardini 422cc Dizel motorla üretilen sınırlı sayıda modeller (2007 ve 2009 arasında 999 mavi, ardından 2009'dan itibaren 600 beyaz üretildi) artı Elektrikli AG sıfır emisyon modeli (2009'da beyaz renkte 100 adet) üretilmiştir. 2013 günümüze kadar - Ape Calessino 200: 200cc benzin motorlu küçük Calessino modeli (Halen üretilmektedir) 2013 – günümüze kadar - Ape Classic 400: aşağıya açılan yanlı, düz kasalı bir kamyonet; Hindistan'da üretilen ve Avrupa pazarı için onaylanmıştır, Grieves'in 435cc dizel motorlu; tek koltuklu; standart elektrikli ısıtıcılıdır. 2019- üretimde - Ape 50 euro 4: 50 adet 2 zamanlı motor Euro 4'ün iç tasarımı ve led farları vardır. Özel varyantlar 19601968 - Ape Pentarò: yarı römork ile standart Ape’dir.. 19932005 - Ape Poker: Ape TM'nin aynı motora sahip dört tekerlekli çeşididir. Hindistan küçükresim|Apé xtra LD, Hindistan 2010 Hindistan'da üretilen tiplere Apé denir.: 2017 - Ape Classic 400: Avrupa pazarı için Hindistan 'da üretilmiştir, klasik 601'in yeni modelidir ama 435cm3 Dizel motorludur. Apé city, 395cm 5.5 Dizel motor, 5.52kW; 275cm3 benzinli motor, 7.07kW güç; 275cm3 doğal gaz/ benzinli motor, 4.99kW güçlü (benzinde ise 5.76kW); 275cm engine LPG/benzinli motor, 5.4kW güçlü (benzin de ise 5.85kW); Apé xtra, 395cm3 BSII motor, 5.5kW (7.38bhp) güç ile mevcuttur; 436nbsp;cm3'lük BSIII Dizel motorlu, güç 4.1;kW (5.52bhp); Apé xtra LD, 395cm3 BSII Dizel motor, güç 5.5kW (7.38BHp) ile mevcuttur; 436nbsp;cm3'lük BSIII Dizel motorlu, güç 4.1nbsp;kW (5.52BHp); 395cm3 doğal gaz motorlu, güç 5.5kW (7.53HP); Apé xtra yolcu, 395cm3 Dizel motor, 8 güçte 8 bhp; 395 cm3 doğal gaz motorlu, güç 5,5kW (7,53HP); 395cm güçlü LPG motorlu, güç 6.6kW (9HP); 441cm Indian dizel motor, 6.6kW (9HP) güç ile sunulan Apé mini (Ape Poker'in Hindistan'da yeniden üretimidir). Ayrıca Quargo 'nun bir tipi Hindistan'da Apé truk plus adıyla pazarlanır. Ape 50 küçükresim|Ape 50 En küçük Ape, Ape 50'dir. 2.2kW (3 PS) gücü ile aracı neredeyse 40km/saat hıza çıkaran, döner valf kontrollü 50cm3 tek silindirli, iki zamanlı motor (silindir iç çapı= 38.4mm, piston strok= 43.0mm) takılıdır. Yeni modellerde ayrı yağ deposu ve yağ pompası vardır böylece iki zamanlı yağının yakıt ikmalinde benzine eklenmesi gerekmez. Ape 50 senkronize edilmemiş, dört hızlı manuel şanzımanlıdır. Gidonun solundaki kolla birleştirilir ve sol kol döndürülerek vites değiştirilir. Ayak bölmesindeki bir kol ile geri vitese geçilebilir. Bu işlem ek ara mil dişlisi ile yapılır böylece şanzımanın dört dişlisi de geri viteste kullanılabilir. Ape 50, yaklaşık 200kg yük taşıyabilir. Arka tekerleklerdeki kampanalı frenler fren servosu olmadan ayak boşluğunun sağında pedalla hidrolik olarak çalışır. Ön tekerlekteki kampanalı fren gidonun sağ tarafındaki koldan tel halatla kullanılır. Ape 50'nin altı tipi vardır: Basit düz yatak yapısı ve çelik yan duvarlarıyla yük alanı bu modelde yaklaşık 1.2 m × 1.2 m boyutlarındadır. Çelik sacdan kapalı, çıkarılabilir kutu yapısı ile (boyutlar yaklaşık genişlik: 120cm x yükseklik: 90cm x derinlik: 120cm). Uzun platform ve kısa platformdan yaklaşık 20cm daha uzun olan çelik yan duvarlıdır. Uzun platformlu ve alüminyum yan duvarlıdır. Ape Cross: Roll bar, ön bar, radyo hazırlığı ve 120 Watt alternatör ile (diğer tüm modellerde olduğu gibi 80 Watt yerine). Tüm modeller 2012'den beri 120 Watt alternatörlüdür. Talep üzerine Ape 50, bireysel gövde yapısı için platform olarak kaynaklı yan duvarsız da tedarik edilebilir. Ape Classic 400 Orijinal APE Classic 2006'da sunuldu ve sadece mint yeşili rengindeydi ve 422cm3 tek silindirli Lombardini dizel motorla donatıldı. Eylül 2014'te bir makyaj yapıldı ve APE Classic'in yerini APE Classic 400 aldı. Bakım önlemleri, önceki modelde 422cm3 yerine 3,450 dev/dak'da 435cm3 ve 5.5kW ve 4,500 dev/dak'da 7.8kW olan yeni hava soğutmalı Dizel motora geçişi içeriyordu. Yük, 800kg'dan 650kg'a düştü. Maksimum hız 10km/saat azaltılarak 45km/saat'e düşürüldü. Tank hacmi 15 l'den 10.5 l'ye düşürüldü. İç mekanda gösterge paneli modernleştirildi. Dışarıdan, APE Classic 400, APE Calessino'ya daha da yaklaştı. Sürücü kabini artık APE PV / MPV serisini daha da andırıyor. APE Classic 400, Artic White ve Charming Blue renklerinde mevcuttur. Hindistan'da üretilen APE Classic 400, özel direksiyon çubuğu kontrolü ve çelik yan duvarlı 1.74 m uzunluğunda ve 1.49 m genişliğinde platformla teslim edilir. Classic 400, hidrolik çift devreli frenle donatılmıştır ve üç tekerleğe de kampanalı frenler takılmıştır. Ape Classic 400'ün emniyet kemeri ve koltuğu vardır. Ape TM 703 Ape TM 1982'den beri inşa edilmiştir. Üç biçimdedir: 1.45 m genişliğinde ve 2 m uzunluğunda düz yatak, ek ücret karşılığında alüminyum yan duvarlar. Yaklaşık 1.8 m'de düz yataktan biraz daha kısa olan ve Ape 50'nin aksine çıkarılamayan çelik sacdan yapılmış kutu gövde. 1.4m x 1.8m yataklı hidrolik damper Ape TM gidonlu ve direksiyon simitli tek güncel Ape modelidir. Her iki versiyonda da iki koltuk var. Bir araba gibi, direksiyon simidi versiyonunda direksiyon simidi, üç pedal (soldan sağa: debriyaj, fren, gaz) ve bir vites kolu (H-shift) bulunur. Binek otomobilden farkları, senkronize olmayan şanzıman ve vites kolu boş konumdayken çekilen geri vites için ekstra koldur. Ape 50'de olduğu gibi geri vites kolu çekildiğinde dört vites de kullanılabilir. Aralarından seçim yapabilecek iki motor vardır: Su soğutmalı (yaklaşık 1996 yılına kadar hava ve yağ soğutmalı), beş vitesli şanzımanlı (direksiyon çubuğu ile sadece dört vites) 422cm3 tek silindirli dört zamanlı dizel motor 9kW (13hp) gücündedir. Hava soğutmalı, 218cm3 döner valf kontrollü tek silindirli iki zamanlı motor 8kW (11hp) gücündedir. Senkronize olmayan şanzıman dört viteslidir. Ape TM, her tekerlekte kampanalı freni olan hidrolik çift devreli bir fren sistemi vardır. Fren kampanalarının aşırı ısınmasını önlemek için, fren kampanalarının dışında birkaç yıldır ek soğutma kanatçıkları bulunmaktadır. Her iki motorla da Ape TM, yaklaşık 65km/saat azami hıza ulaşır ve tam yükte %22'ye (benzinli tip) veya %23'e (Dizel tip) varan eğimleri tırmanabilir. Yük, benzinli motor ve düz yataklı gövde ile diğer gövdelerde yaklaşık 975kg veya Dizel motorda biraz daha azdır. Ape Calessino küçükresim|Ape Calessino, 2008 Ape Calessino modeli 1948'de sunuldu. İnsanların taşınması için Ape scooter temel alınarak oluşturuldu. Bu, özellikle turistlerin bu basit ve ucuz ulaşım yönteminden yararlandığı Adriyatik kıyısındaki sahil beldelerinde neredeyse anında başarı elde etti. Güncellenmiş modeli 2007'de piyasaya sürüldü. 2007'de, 1960'lardan kalma "Calessino"nun yeniden yapılan modelinin 200'ü Almanya'ya teslim edilen ilk 999 araç sayısıyla piyasaya sürüldü. Hint şirket Bajaj Auto Ltd. tarafından 422cm3 indirekt enjeksiyonlu Lombardini- tek silindirli dört zamanlı Dizel motorlu olarak üretilir ve 3,800 dev/dak'da 6.2kW ve 56 azami hıza sahiptir. 530kg net ağırlığı ve maksimum 860kg ağırlığı ile Ape 50'den daha alçak ağırlık merkezli ve üç metrelik dönüş çapına sahiptir ve %22'ye varan eğime tırmanabilir. Araçta ön ve arka kampanalı frenlere etki eden hidrolik çift devreli fren sistemi vardır. Kapı panelleri gibi katlanır çatı da emprenye edilmiş kanvastan yapılmıştır ve fermuarlar ve cırt cırtlarla birbirine bağlanmıştır. Suni deri döşemeli arka koltuklar katlanabilir, bu ise arka koltuğun arkasındaki yükleme alanını önemli ölçüde artırır. Galeri Ayrıca bakınız Üç tekerlekli taşıtlar listesi Kaynakça Dış bağlantılar Official Site Ape Kategori:Üç tekerlekli motorlu taşıtlar Kategori:1948'de tanıtılan taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri