Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pinko Pallino

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pinko Pallino, Mirko Marchesi tarafından tasarlanan ve 1995 yılında Epta Games tarafından yayınlanan 2 oyunculu soyut bir strateji oyunudur . Oyun tasarımı Koyu renkli ahşap bir levha, oluklu çizgilerle 11 x 11 kareye bölünmüştür. Toplamda 2 piyon ve 42 duvar bulunur. Her oyuncunun bir çelik piyonu ve 21 çelik duvarı vardır. Pinko Pallino, 2 oyuncu için tasarlanmıştır. Oynanış ve Kurallar Piyonlar, tahtanın karşılıklı taraflarındaki orta kareye yerleştirilir. Her oyuncunun amacı, karşı taraftaki son sıraya ulaşmak için kendi piyonunu tahta boyunca hareket ettirmektir. Her turda bir oyuncu piyonunu bir kare hareket ettirebilir veya bir duvar koyabilir. Bir oyuncunun duvarları bittiğinde sadece piyonunu hareket ettirebilir. Yerleştirilen duvarlar kaldırılamaz. Duvar yerleştirmenin tek kuralı, piyonlardan hiçbirini asla tamamen kapatamayacak şekilde yerleştirmektir. Hedefe giden yol ne kadar uzun olursa olsun, açık bir yol bırakılmalıdır. Bir piyon, bir duvar tarafından engellenmediği sürece herhangi bir yönde (yatay, dikey veya çapraz olarak) bir kare hareket edebilir. Oyunun tarihi Oyun 1995 yılında Mirko Marchesi tarafından yaratılmıştır. Pinko Pallino, 1975'te Philip Slater'ın Blockade adlı önceki oyunundan esinlenmiştir. 2 yıl sonra oyun, Quoridor adı altında uluslararası bir sürüm için Gigamic'e lisanslandı. Quoridor'un daha küçük bir tahtası (9x9), 4 tahta piyonu (2 veya 4 oyuncu için), toplam 20 tahta duvarı (2 oyunculu oyunda her biri 10 veya 4 oyunculu oyunda her biri 5) bulunur ve çapraz hareket kaldırılmıştır. Bu karar oyunun yapım maliyetini düşürmüş ve oynanabilirliğini artırmıştır. Notasyon Oyunun yaratıcısı tarafından sunulmuş bir notasyon yoktur. Bununla birlikte, Quoridor notasyonu, cebirsel satranç notasyonuna benzer şekilde uyarlanabilir. Her kareye benzersiz bir harf-sayı atanır. Oyuncu 1'in perspektifinden sütunlar a'dan k'ye (soldan sağa) etiketlenir ve satırlar 1'den 11'e (alttan üste) numaralandırılır. Piyonlar f1 ve f11 karelerinden başlar. Her piyon hareketi, piyonun durduğu yeni kare tarafından tanımlanır. Örneğin, 1. oyuncu 1 kare yukarı, yani f2'ye hareket ederse, 1. oyuncunun hamlesi f2 olarak gösterilir. Her duvar hareketi a1'e en yakın kare ile tanımlanır. Örneğin: e ve f sütunları ve 3 ve 4 sıralarını kapsayan dikey bir duvar olarak adlandırılacaktır. Ödüller Ayrıca bakınız Blockade (masa oyunu), bu oyunun öncülü Quoridor, daha küçük tahtaya sahip benzer bir kutu oyunu Kaynakça Kategori:Soyut strateji oyunları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri