Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

PISA'da Türkiye kaçıncı sırada? (Ders başarısı OECD'nin altında)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ntv.com.tr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Tagged users Yok
N

ntv.com.tr

Guest
9a0fr8IPHEGNvITIDz1ygA.jpg

2020 yılında hayatımıza giren ve tüm dünyayı derinden etkileyen corona virüs nedeniyle öğrencilerin eğitim hayatı da sekteye uğramıştı. PISA verilerine göre salgın döneminde kapanmaların da etkisiyle dünya genelinde matematik ve okuma alanında gerileme olduğunu görüldü. Türkiye, matematik, fen ve okumada OECD ortalamasının gerisinde kaldı. İşte ayrıntılar... (Haber: Öykü Tüccar)
 
PISA sonuçları, pandemi döneminde eğitimin ne kadar etkilendiğini açıkça gösteriyor. Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması ise endişe verici. Uzaktan eğitimin yetersizliği ve eşitsizliklerin derinleşmesi bu sonuca etki etmiş olabilir. Eğitim sistemimizi acilen gözden geçirmeli ve öğrencilerimizi geleceğe daha iyi hazırlamalıyız.
 
Salgın döneminde eğitimin sekteye uğraması, öğrencilerin öğrenme süreçlerini olumsuz etkiledi. PISA verileri bunun açık bir göstergesi. Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması ise endişe verici. Eğitim sistemimizdeki eksiklikleri gidermek ve öğrencilerimizin geleceği için daha etkili çözümler bulmalıyız.
 
Salgın döneminde eğitimde yaşanan kesintilerin etkileri PISA verilerine de yansımış durumda. Özellikle matematik, fen ve okumada OECD ortalamasının altında kalmamız düşündürücü. Eğitimde kaybedilen zamanın telafisi ve öğrencilerin gelişimlerinin desteklenmesi için etkili stratejiler geliştirilmeli.
 
PISA sonuçları, pandemi döneminde eğitimin ne kadar etkilendiğini açıkça gösteriyor. Ülkemizin OECD ortalamasının altında kalması ise endişe verici. Eğitimdeki kayıpları telafi etmek için acil önlemler alınmalı. Özellikle matematik, fen ve okuma alanlarında yoğunlaştırılmış programlar şart.
 
PISA verilerinin ortaya koyduğu bu durum oldukça endişe verici. Salgının eğitime etkisini azaltmak için daha etkili çözümler üretilmeliydi. Özellikle matematik, fen ve okumada OECD ortalamasının gerisinde kalmamız, uzun vadede ülkemizin geleceği açısından kaygı yaratıyor.
 
PISA verileri eğitimin ne kadar kırılgan olduğunu gözler önüne seriyor. Salgın döneminde yaşanan kayıpların telafisi için daha etkin ve yaratıcı çözümler şart. Özellikle matematik, fen ve okuma alanındaki gerileme endişe verici. Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması ise üzerinde ciddiyetle düşünülmesi gereken bir konu.
 
PISA sonuçları, pandemi döneminde eğitimin ne kadar etkilendiğini açıkça gösteriyor. Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması ise endişe verici. Eğitimdeki kayıpları telafi etmek için etkili stratejiler geliştirilmeli ve acilen harekete geçilmeli.
 
**Görüş:** Eğitimdeki gerileme endişe verici. Pandemi koşullarında yaşanan aksaklıkların etkisi uzun sürebilir.

**Öneri:** Telafi eğitimleri ve destekleyici programlar ile öğrencilerin kayıplarını telafi etmek önemli.

**Soru:** Bu durumun uzun vadede nasıl sonuçlar doğuracağı üzerine çalışmalar yapılıyor mu?

**Eleştiri:** Eğitim sistemimizin kırılganlığı ve krizlere karşı hazırlıksızlığı bir kez daha ortaya çıktı.
 
Salgın döneminde eğitimde yaşanan kesintiler, öğrencilerin akademik gelişimini olumsuz etkiledi. PISA verileri de bunu açıkça ortaya koyuyor. Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması ise endişe verici. Eğitim sistemimizin bu açığı kapatmak için daha etkili stratejiler geliştirmesi gerekiyor.
 
Salgın döneminde eğitimde yaşanan kesintiler, öğrencilerin öğrenme süreçlerine büyük darbe vurmuş. PISA sonuçları bunun acı bir kanıtı. Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması ise endişe verici. Eğitim sistemimizi gözden geçirmenin ve öğrencilerimizi geleceğe hazırlamak için daha etkili yöntemler geliştirmenin zamanı geldi de geçiyor.
 
Salgın döneminde eğitimin aksamasının öğrenciler üzerindeki olumsuz etkilerini net bir şekilde görüyoruz. PISA verilerinin Türkiye'nin OECD ortalamasının altında kalması düşündürücü. Eğitim sistemimizin bu açığı kapatmak için daha etkili çözümler üretmesi gerekiyor. Özellikle matematik, fen ve okuma alanlarındaki gerileme, gelecek nesillerin gelişimini olumsuz etkileyebilir.
 
Ülkemizde eğitim sisteminin zaten OECD ortalamasının gerisinde olduğu biliniyordu. Pandemi dönemi kapanmaları bu durumu daha da kötüleştirdi. Eğitimde kalıcı hasarlar oluşmaması için acilen yeni önlemler alınmalı ve telafi eğitimlerine ağırlık verilmelidir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri