Pratt & Whitney J48 (şirket adı JT7 Turbo-Wasp), Rolls-Royce Tay'ın lisanslı bir versiyonu olarak Pratt & Whitney tarafından geliştirilen bir turbojet motorudur. Tay / J48, Rolls-Royce Nene'nin (Pratt & Whitney J42) genişletilmiş bir geliştirmesiydi. Tasarım ve gelişim 1947'de Birleşik Devletler Donanması'nın emriyle Pratt & Whitney, Grumman F9F Panther savaş uçağında kullanılmak üzere J42 (şirket adı JT6) lisansı altında Rolls-Royce Nene santrifüj akışlı turbojet motorunu üretmek için bir anlaşma yaptı. Nene'nin, Panther Luke Hobbs'un gelişmiş versiyonlarında gelecekteki ağırlık artışıyla başa çıkma potansiyeline sahip olmayacağından endişe duyarak, P & W'nin ana şirketi United Aircraft Corporation'ın mühendislik başkan yardımcısı, Rolls-Royce'den Pratt & Whitney'in de üreteceği Nene'ye dayalı daha güçlü bir motor tasarlamasını talep etti. 1948'de Rolls-Royce, Tay turbojet'i aynı zamanda bir santrifüj akış tasarımı tasarladı. Ancak Rolls-Royce daha sonra Avon olacak eksenel kompresörle iyileştirilmiş bir tasarım geliştirirken, Tay turbojet'in geliştirilmesi ve üretimi Pratt & Whitney'e bırakıldı. Ancak Rolls-Royce, ABD dışında Tay haklarını elinde tuttu. Tay/J48, önceki Nene/J42'nin yüzde otuz büyütülmüş haliydi ve hem yanmalı hem de yanmaz üretildi. Operasyonel geçmişi 1950'lerde Grumman F9F-5 Panther dahil olmak üzere çeşitli uçak türleri J48 motorunu kullandı. Grumman F9F-6 / F9F-8 Cougar ABD Hava Kuvvetlerinin Lockheed F-94C Starfire ve Kuzey Amerika YF-93, J48 motorunun art yakma versiyonlarını kullandı. Varyantlar The Engines of Pratt & Whitney: A Technical Historyten veriler. J48-P-1 kuru, art yakma ile itme J48-P-2 , su enjeksiyonlu itme J48-P-3 , art yakma ile itme J48-P-5 , art yakma ile itme J48-P-6 , su enjeksiyonlu itme J48-P-6a , su enjeksiyonlu itme J48-P-7 , art yakma ile itme J48-P-8 itme J48-P-8A itme Turbo-Wasp JT-7 Ticari motorlar / şirket tanımı Uygulamalar Grumman F9F-5 Panter Grumman F9F-6 /-8 Cougar Lockheed F-94C Starfire Kuzey Amerika YF-93 Özellikler (J48-P-8A) sağ|küçükresim| Art yakıcı ile Pratt & Whitney J48 Genel özellikleri Tüp: su enjeksiyonlu turbojet Uzunluk: 109,75 inç (2788mm), sabit nozul olmadan Çap: 1,280mm (50,5 inç) Ön alan: 13,9 ft2 (1,29 m2) Kuru ağırlık: 2.080lb (940kg) kuru Bileşenler Kompresör: tek kademeli çift taraflı santrifüj kompresör Yakıcılar: dokuz adet birbirine bağlı kutu yanma odası Türbin: tek kademeli eksenel Yakıt tipi: havacılık gazyağı / JP-4 Yağ sistemi: 40 psi'de (280 kPa) süpürmeli basınçlı sprey Performans Maksimum itme: kalkış için kuru 7.250lbf (32.2kN) itme; ıslak 8.500lbf (38kN) Genel basınç oranı: 4.5: 1 Hava kütle akışı: 11.000 rpm'de 130lb / s (59kg / s) Özgül yakıt tüketimi: 1.14lb / (lbf⋅h) (32 g / (kN⋅s)) İtme-ağırlık oranı: 3.57 Kaynakça Kategoriratt & Whitney uçak motorları