Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney J48

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney J48 (şirket adı JT7 Turbo-Wasp), Rolls-Royce Tay'ın lisanslı bir versiyonu olarak Pratt & Whitney tarafından geliştirilen bir turbojet motorudur. Tay / J48, Rolls-Royce Nene'nin (Pratt & Whitney J42) genişletilmiş bir geliştirmesiydi. Tasarım ve gelişim 1947'de Birleşik Devletler Donanması'nın emriyle Pratt & Whitney, Grumman F9F Panther savaş uçağında kullanılmak üzere J42 (şirket adı JT6) lisansı altında Rolls-Royce Nene santrifüj akışlı turbojet motorunu üretmek için bir anlaşma yaptı. Nene'nin, Panther Luke Hobbs'un gelişmiş versiyonlarında gelecekteki ağırlık artışıyla başa çıkma potansiyeline sahip olmayacağından endişe duyarak, P & W'nin ana şirketi United Aircraft Corporation'ın mühendislik başkan yardımcısı, Rolls-Royce'den Pratt & Whitney'in de üreteceği Nene'ye dayalı daha güçlü bir motor tasarlamasını talep etti. 1948'de Rolls-Royce, Tay turbojet'i aynı zamanda bir santrifüj akış tasarımı tasarladı. Ancak Rolls-Royce daha sonra Avon olacak eksenel kompresörle iyileştirilmiş bir tasarım geliştirirken, Tay turbojet'in geliştirilmesi ve üretimi Pratt & Whitney'e bırakıldı. Ancak Rolls-Royce, ABD dışında Tay haklarını elinde tuttu. Tay/J48, önceki Nene/J42'nin yüzde otuz büyütülmüş haliydi ve hem yanmalı hem de yanmaz üretildi. Operasyonel geçmişi 1950'lerde Grumman F9F-5 Panther dahil olmak üzere çeşitli uçak türleri J48 motorunu kullandı. Grumman F9F-6 / F9F-8 Cougar ABD Hava Kuvvetlerinin Lockheed F-94C Starfire ve Kuzey Amerika YF-93, J48 motorunun art yakma versiyonlarını kullandı. Varyantlar The Engines of Pratt & Whitney: A Technical Historyten veriler. J48-P-1 kuru, art yakma ile itme J48-P-2 , su enjeksiyonlu itme J48-P-3 , art yakma ile itme J48-P-5 , art yakma ile itme J48-P-6 , su enjeksiyonlu itme J48-P-6a , su enjeksiyonlu itme J48-P-7 , art yakma ile itme J48-P-8 itme J48-P-8A itme Turbo-Wasp JT-7 Ticari motorlar / şirket tanımı Uygulamalar Grumman F9F-5 Panter Grumman F9F-6 /-8 Cougar Lockheed F-94C Starfire Kuzey Amerika YF-93 Özellikler (J48-P-8A) sağ|küçükresim| Art yakıcı ile Pratt & Whitney J48 Genel özellikleri Tüp: su enjeksiyonlu turbojet Uzunluk: 109,75 inç (2788mm), sabit nozul olmadan Çap: 1,280mm (50,5 inç) Ön alan: 13,9 ft2 (1,29 m2) Kuru ağırlık: 2.080lb (940kg) kuru Bileşenler Kompresör: tek kademeli çift taraflı santrifüj kompresör Yakıcılar: dokuz adet birbirine bağlı kutu yanma odası Türbin: tek kademeli eksenel Yakıt tipi: havacılık gazyağı / JP-4 Yağ sistemi: 40 psi'de (280 kPa) süpürmeli basınçlı sprey Performans Maksimum itme: kalkış için kuru 7.250lbf (32.2kN) itme; ıslak 8.500lbf (38kN) Genel basınç oranı: 4.5: 1 Hava kütle akışı: 11.000 rpm'de 130lb / s (59kg / s) Özgül yakıt tüketimi: 1.14lb / (lbf⋅h) (32 g / (kN⋅s)) İtme-ağırlık oranı: 3.57 Kaynakça Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri