Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney J52

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney J52 (şirket adı JT8A), başlangıçta Amerika Birleşik Devletleri Donanması için 40kN (9,000lbf) sınıfında tasarlanmış, eksenel akışlı çift makaralı bir turbojet motordur. A-6 Intruder ve AGM-28 Hound Dog seyir füzesine güç sağladı. 2017 itibarıyla motor hala A-4 Skyhawk ve EA-6B Prowler modellerinde kullanılıyordu. Motor, popüler bir sivil düşük baypaslı turbofan motor olan Pratt & Whitney JT8D'nin temelini oluşturuyor. Tasarım ve gelişim J52, 1950'lerin ortasında ABD Donanması için J57 / JT3A'nın küçültülmüş bir türevi olarak geliştirildi. Başlangıçta, 1957'de iptal edilen gelişmiş bir aviyonik model olan A4D-3 Skyhawk'a güç sağlaması amaçlanmıştı. İptal edildikten sonra ABD Hava Kuvvetleri, AGM-28 Hound Dog seyir füzesine güç sağlamak için J52'yi seçti. Motor, bu uygulama için "girişe monte edilmiş konik orta gövde" ve "nozülde değişken bir merkezi tapa" dahil olmak üzere birçok benzersiz özellikle tasarlanmıştır. Ardından, 1958'de ABD Donanması, A-6 Davetsiz Misafirine güç verecek motoru seçti. YA2F-1 (YA-6A) Intruder için tasarlanan J52-P-6 modeli, STOL kalkışları için 23 derecede aşağı doğru açılabilen benzersiz bir nozüle sahipti; bu üretim A-6'larda kullanılmadı. Tam daire şeklinde geri dönen J52, A-4 Skyhawk'ın bir başka modeli olan A4D-5'e güç sağlamak için seçildi ve sonraki tüm yeni inşa edilmiş modellerde kaldı. İkiz makaralı J52, beş aşamalı bir düşük basınç birimi ve yedi aşamalı bir yüksek basınç biriminden oluşan bölünmüş 12 aşamalı eksenel bir kompresör kullanır. Kompresörün arkasında, dokuz üniteli bir dairesel kutu yanma odası ve iki aşamalı bölünmüş türbin bulunmaktadır. Operasyonel geçmişi sağ|küçükresim| J52 ile çalışan AGM-28 Hound Dog füzeleri ile B-52F kalkış 1960 yılında, ABD Hava Kuvvetleri Stratejik Hava Komutanlığı (SAC), Boeing B-52 Stratofortress'in, füze bombacının iki direğine yerleştirilmişken Hound Dog'un J52 motorunu ek itme için kullanabilmesi için prosedürler geliştirdi. Bu, ağır yüklü B-52'lerin hava üslerinden daha hızlı uçmalarına yardımcı oldu, bu da üslere nükleer saldırılar durumunda faydalı olurdu. The Hound Dog daha sonra B-52'nin kanat yakıt tanklarından doldurulabilir. Varyantlar sağ|küçükresim| J52-P-3 jet motoruyla çalışan AGM-28 Hound Dog nükleer seyir füzesi. sağ|küçükresim| Orijinal eğilebilir egzoz borularını gösteren sekiz Grumman YA2F-1 Intruder prototipinden biri. J52-P-3 Bu varyant, 7.500 lbf (33.000 N) itme gücü üretti. P-3 modelinin tasarımı, seyir füzesinin uçmak için tasarlandığı çeşitli irtifalarda motor verimliliğini artırmak için değişken bir giriş kanalı içeriyordu. J52-P-6 Bu varyant 8,500 lbf (38,000 N) itme gücü üretti ve 23 derece aşağıya doğru dönen nozulu içeriyordu. J52-P6A Uçakla indi: A-4E, TA-4J, EA-6B (ilk birkaç). Bu varyant üretti itme kuvveti. J52-P-8A / B Bu varyant, 9.300 lbf (41.000 N) itme gücü üretti. J52-P-408 Bu varyant, LPC'deki değişken giriş kılavuz kanatlarını (VIGV), hava soğutmalı türbin kanatlarını içeriyordu ve 11.200 lbf (50.000 N) itme gücü üretti. Hala Arjantin, Brezilya ve Endonezya ile operasyondadır. J52-P-409 (PW1212) J52-P-408'in geliştirilmiş düşük basınçlı türbin (LPT) ve daha hızlı ivmelenme ile 12.000 lbf (53 kN) itme versiyonu. EA-6B için tasarlandı ve ek olarak A-4 için bir yükseltme olarak pazarlandı. J52-P-409 ayrıca A-6F Intruder II'ye alternatif olarak A-6E'ye uygun maliyetli bir yükseltme olarak önerildi, ancak satın alınmadı. P-409 motoru da EA-6B ADVCAP'de kullanılmak üzere önerildi, ancak bu program üç prototip yapıldıktan ve uçtuktan sonra iptal edildi. P-409, yeni bir motor olarak veya P-408 motorları için bir yükseltme kiti olarak mevcut olacaktı, ancak hiçbir zaman önemli miktarlarda sipariş edilmedi. PW1212 J52-P-409 yeniden belirlendi PW1216 Grumman Sabre II konsepti için önerilen J52-P409 motorunun bir son yanma türevi (proje daha sonra JF-17 Thunder'a dönüştü). Çin'de tasarlanan afterburner, itme gücünü 16.000 lbf'ye (71 kN) çıkaracaktı. JT8A J52'nin ilk versiyonları için şirket tanımı. JT8B-1 (J52-P-6 / P-6A) JT8B-3 (J52-P-8A) Uygulamalar AGM-28 Hound Dog Dassault Süper Mystere Douglas A-4 Skyhawk Grumman A-6 Davetsiz Misafir Lockheed Martin A-4AR Fightinghawk Northrop Grumman EA-6B Haydut LIMRV - 14 Ağustos 1974'te LIMRV dünya rekoru olan 255,7 mil/sa (411,5 k /sa) hıza ulaştı. Özellikler (J52-P-408) Genel özellikler Tür: turbojet Uzunluk: 118 in (300cm) Çap: 38 inç (96,5cm) Kuru ağırlık: 2.318lb (1.052kg) Bileşenler Kompresör: eksenel akış, 5 aşamalı LP, 7 aşamalı HP Türbin: tek aşamalı HP, tek aşamalı LP Yakıt tipi: JP-4 Performans Maksimum itme: 11.200lbf (50kN) Genel basınç oranı: 14.6: 1 Hava kütle akışı: 143lb / s Özgül yakıt tüketimi: 0,79lb / (lbf⋅h) (22 g / (kN⋅s)) İtme-ağırlık oranı: 4.83 Kaynakça Dış bağlantılar Pratt & Whitney - J52 Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri