Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney J57

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney J57 (şirket adı: JT3C), 1950'lerin başında Pratt & Whitney tarafından geliştirilen eksenel akışlı bir turbojet motorudur. J57 (ilk çalıştırma Ocak 1950), Amerika Birleşik Devletleri'ndeki ilk 10.000lbf (45kN) itme sınıfı motordu. J57 / JT3C, J75 / JT4A turbojet, JT3D / TF33 turbofan ve PT5 / T57 turboprop (bunlardan sadece biri üretildi) olarak geliştirildi. J57 ve JT3C, onlarca yıldır savaş uçakları, uçaklar ve bombardıman uçakları üzerinde yoğun bir şekilde kullanıldı. Tasarım ve gelişim J57, başlangıçta Boeing XB-52 için tasarlanmış olan Pratt & Whitney XT45 (PT4) turboprop motorunun bir geliştirmesiydi. B-52 güç gereksinimleri arttıkça, tasarım bir turbojet olan JT3'e dönüştü. Pratt & Whitney, J57'yi hem İtme özel yakıt tüketimini hem de belirli itişi iyileştirmeye yardımcı olmak için nispeten yüksek bir genel basınç oranına sahip olacak şekilde tasarladı, ancak tek bir yüksek basınç oranlı kompresörün kısılmasının stabilite sorunlarına neden olacağı biliniyordu. Sir Stanley Hooker'ın otobiyografisinde açıkladığı gibi, bir kompresörün çıkış alanı girişininkinden önemli ölçüde daha küçüktür, bu tasarım basınç oranında çalışırken iyidir, ancak çalıştırma sırasında ve düşük gaz ayarlarında kompresör basınç oranı düşüktür, bu nedenle ideal olarak çıkış alanı tasarım değerinden çok daha büyük olmalıdır. Kabaca, önden alınan hava arkadan çıkamaz, bu da kompresörün ön tarafındaki bıçakların durmasına ve titremesine neden olur. Kompresör dalgalanır, bu da normalde hava akışının yönü tersine çevirerek itme kuvvetinde keskin bir düşüşe neden olur. 1940'ların sonlarında, istikrar sorununa yönelik üç potansiyel çözüm tespit edildi: Kademeler arası boşaltma valfleri yoluyla kısmi hızda denize düşen fazla basınçlı havanın tahliyesi, kompresörün ilk birkaç aşamasında değişken geometri içermesi, Kompresörü, biri diğerini süper şarj eden iki üniteye ayırarak her iki ünite ayrı şaftlara monte edimesi ve kendi türbinleri tarafından tahrik edilmesi. GE ikinci seçeneği General Electric J79 ile benimserken, Pratt & Whitney J57 ile iki makara düzenlemesini benimsedi. P&W, başlangıç ve hızlanma dahil olmak üzere herhangi bir gaz kelebeği ayarında yeterli bir şekilde işlemek için makul bir basınç oranı ( J57-P-59W: itme J57-F-13: Yapımcı Ford J57-F-19W: Yapımcı Ford J57-F-21: Yapımcı Ford J57-F-23: Yapımcı Ford J57-F-29W: Yapımcı Ford J57-F-31W: Yapımcı Ford J57-F-35: Yapımcı Ford J57-F-43: Yapımcı Ford J57-F-43W: Yapımcı Ford J57-P-53: J57-P-55: J57-F-59W: Yapımcı Ford JT3C-2: J57-P-43WB'nin sivil türevi, itme JT3C-4: JT3C-5: JT3C-6: itme JT3C-7: itme JT3C-12: itme JT3C-26: J57-P-20'nin sivil türevi, itme Türevler JT3D / TF33 : J57'nin turbo fan türevi. XT57 / PT5 : , Douglas C-132 için tasarlanan turboprop Uygulamalar [[Dosya:J57_replacement_on_B-52D_1984.JPEG|küçükresim| B- 52D'de J57'ler]] küçükresim|Boeing 707-123'e kurulu JT3C'ler J57 (Askeri) Boeing B-52 Stratofortress Boeing C-135 Stratolifter ve KC-135 Stratotanker Convair F-102 Delta Hançer Konvair YB-60 Douglas A3D Skywarrior Douglas F4D Skyray Douglas F5D Skylancer Lockheed U-2 Martin B-57 Canberra McDonnell F-101 Vudu Kuzey Amerika F-100 Süper Sabre Northrop SM-62 Snark Vought F-8 Haçlı JT3C (Sivil) Boeing 707 Boeing 720 Douglas DC-8 Ekrandaki motorlar New England Hava Müzesi, Bradley Uluslararası Havaalanı, Windsor Locks, CT'de bir J57 kesiti sergileniyor. Bir J57 kesiti, Kaliforniya Havacılık ve Uzay Müzesi'nde halka açık olarak sergileniyor. XB-52 programında kullanılan s/n 35'tir. Özellikler (J57-P-23) küçükresim|Pratt & Whitney J57 turbojet Genel özellikleri Tür: Son yakma turbojet Uzunluk: 244 inç (6197,6mm) Çap: 39 inç (990,6mm) Kuru ağırlık: 5,175lb (2,347kg) Bileşenler Kompresör: tüm eksenel, 9 aşamalı LP kompresör, 7 aşamalı HP kompresör Yakıcılar: kanül, 8 alev tüpü Türbin: tüm eksenel, tek aşamalı HP türbin, 2 aşamalı LP türbin verim Performans Maksimum itme: 11.700lbf (52.0kN) kuru, 17.200lbf (76.5kN) art yakıcı ile Genel basınç oranı: 11,5: 1 Hava kütle akışı: maksimum güçte 165lb / s (75kg / s) Türbin giriş sıcaklığı: 1.600°F (870°C) Özgül yakıt tüketimi: Afterburner ile 2,10lb / (lbf⋅h) (59 g / (kN⋅s)) İtme-ağırlık oranı: 3.32 Özellikler (JT3C-7) Genel özellikleri Tür: sivil turbojet Uzunluk: 155in (3937mm) Çap: 39 inç (990,6mm) Kuru ağırlık: 4200lb (1905kg) Bileşenler Kompresör: tüm eksenel, 9 aşamalı LP kompresör, 7 aşamalı HP kompresör Yakıcılar: kanül, 8 alev tüpü Türbin: tüm eksenel, tek aşamalı HP türbin, 2 aşamalı LP türbin Performans Maksimum itme: 12030lbf (53,5kN) @ kalkış, SLS, ISA Genel basınç oranı: 12.5: 1 Hava kütle akışı: 180lb / s (81,65kg / s) Özgül yakıt tüketimi: 0,785lb / (lbf⋅h) (22,2 g / (kN⋅s)) @ kalkış, SLS, ISA; ve 0,909lb / (lbf⋅h) (25,7 g / (kN⋅s)) @ maks seyir 3,550 pound-kuvvet (15,8kN), M0,85, 35,000ft (11,000 m), ISA İtme-ağırlık oranı: 3.44 Kaynakça Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri