Pratt & Whitney J58 (şirket adı JT11D-20), Lockheed A-12,YF-12 ve SR-71 uçaklarını çalıştıran bir Amerikan jet motoruydu . Arttırılmış itme sağlayan güçlü bir turbojetti. Uzun yıllar boyunca CIA ve USAF için görev gereksinimlerini karşılayan motor performansı, daha sonraları daha yüksek uçak sürtünmesi ile başa çıkmak için daha fazla itme gerektiren NASA deneysel çalışmaları (uçağın tepesinde harici yük taşıma) için biraz geliştirildi. Geliştirilmesi Kökenleri J58, şirket adı JT11, başlangıçta ABD Donanması'na J58 Donanması adı ile önerildi. Ayrıca çeşitli Donanma ve Hava Kuvvetleri uçakları için önerildi, örneğin Convair F-106, Kuzey Amerika F-108, Convair B-58 Hustler , Vought XF8U-3 Crusader III ve Kuzey Amerika A3J Vigilante . Bu uygulamaların hiçbiri takip edilmemiştir. J58, Martin P6M jet uçan botunun planlanan versiyonuna güç sağlamak adına ilk olarak ABD Donanması için geliştirildi. P6M, Allison J71-A-4 motorlarını kullanarak çalıştırılmaya başlandı ve ardından J58, geliştirme sorunları nedeniyle hazır olmadığından ABD Donanması Pratt & Whitney J75'i kullanmaya başladı. Bu uçağın yapımının iptali üzerine, Convair Kingfish ve Lockheed A-12, YF-12A ve SR-71 için J58 seçildi. Çeşitleri JT11-1 26.000 lbs ile önerilen sürüm. art yakıcıyla itme; Mach 3 çizgi yeteneği. JT11-5A 32.800 lbs'lik önerilen sürüm. art yakıcıyla itme; Mach 3+ yeteneği. JT11-7 32.800 lbs'lik önerilen sürüm. art yakıcıyla itme; Mach 4 yeteneği. JT11D-20 (J58-P-4) SR-71 için üretim versiyonu. J58-P-2 ABD Donanması için teklif edildi, 1959 ortalarında iptal edildi. Kullanımları Lockheed A-12 Lockheed M-21 Lockheed SR-71 Blackbird Lockheed YF-12 Özellikler (JT11D-20) [[Dosyaratt_&_Whitney_J58_Turbojet.jpg|küçükresim| Bir J58'in önden görünümü, Duxford, Cambridgeshire, Birleşik Krallık'taki Imperial War Museum'da Lockheed SR-71A Blackbird ile birlikte sergilenmektedir]] Genel özellikler Tür: Tahliye kompresörlü artyakıcı turbojet Uzunluk: 4,6m Diameter: 1,3m Kuru Ağırlık: 2.700kg Bileşenler Kompresör: 9 bölümlü, eksen akışlı Yakıcılar: Halka şeklindeki bir yanma muhafazasında kanüllü 8 brülör kutusu Türbin: İki bölümlü, eksen akışlı Benzin tipi: JP-7, JP-4 ya da JP-5 Yağ sistemi: Yağ soğutuculu benzin soğutmalı basınçlı döner püskürtme sistemi Performans Maksimum itiş: Sıfır rüzgar hızında, deniz seviyesinde normal bir günde, kurulmuş halde; ıslakken 113.43kN, kuruyken 80.07kN . Kurulmamışsa ıslakken 151.24kN , kuruyken 111.21kN Genel basınç oranı: 8.8 (kalkışta) Bypass oranı: Mach 2'ye kadar sıfırken, Mach 3'ün üzerinde 0,25 artarak yükselir. Hava akışı: 8.200 kg/min (kalkış) Özel yakıt tüketimi: 1.9 lb/(lbf⋅h) ya da 54 g/(kN⋅s) İtme-ağırlık oranı: 5.23 Ayrıca bakınız SABRE Uçak motorları listesi Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Dış bağlantılar Pratt & Whitney J58 EngineHistory.org P&W J58 resimleri SR-71 Online - J58 Motor Fotoğrafları Kategoriratt & Whitney uçak motorları