Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney PW2000

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney PW2000 motor ailesi, F117 askeri adı ile de bilinen ve başlangıçta JT10D olarak anılan 37.000 ila 43.000lbf (160 ila 190 kN) arasında bir itki kuvvetine sahip yüksek bypaslı, turbofan bir uçak motorudur. Pratt & Whitney tarafından üretilen PW2000, Boeing 757 için tasarlandı. Rolls-Royce RB211 ile rekabet etmiştir. Tasarım ve geliştirme dönemi PW2000 serisi, çift kanallı tam yetkili dijital motor kontrol (FADEC) sistemine sahip çift şaftlı, eksenel hava akışı, dairesel yanma, yüksek bypaslı turbofan motordur. 1979 yılında geliştirilmeye başlanan motor, 1984 yılında FADEC kontrollü ilk sivil havacılık motoru olarak onaylandı. MTU, motorda yüzde 21,2 paya sahip olup, düşük basınçlı türbin ve türbin çıkış kasasının yanı sıra düşük basınçlı türbin ve diğer kritik bazı parçaları geliştirmiştir. İlk PW2000 serisi motor, Boeing 757-200'ü çalıştırdı. Sivil havacılıkta kullanılmaya, 1984 yılında Delta Air Lines ile başlamıştır. 757 dışında, PW2000 serisi motorlar ayrıca Boeing C-17 Globemaster III askeri uçağında da kullanılır. PW2040 modeli Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri'nde kullanılan 757'lerin askeri versiyonu C-32 uçağında da kullanılmaktadır. PW2000 aynı zamanda İlyuşin İl-96M'ye de güç sağladı; 1993 yılında ilk olarak bir Il-96M ile uçtu. 16 Ekim 2008'de NTSB, FAA'nın Ağustos 2008'deki kontrolsüz türbin arızası olayının ardından motorun PW2037 modelinde acil yeni inceleme prosedürleri yayınlamasını tavsiye etti. Ailenin PW2043 versiyonu 1994 yılında piyasaya sürüldü. 43.000lbf (190kN) itki kuvveti sağlar. Önceki nesil motorlar PW2043 sürümüne dönüştürülebilir. PW2000 motor ailesi PW2037, PW2040 ve PW2043'ten oluşmaktadır. Kullanıcılar Boeing 757 Boeing C-32A Boeing C-17 Globemaster III İlyuşin İl-96M Özellikler Genel özellikleri Tür: Turbofan Uzunluk: 146,8 inç (3,729mm) Çap: 2,146mm (84,5 inç) Boş ağırlık: 7.100lb (3.221kg) Maksimum İtki Kuvveti: 38.400–43.734lbf (170,81–194,54kN) Baypas oranı: 6.0: 1 Güç-ağırlık oranı: 5,41-6,16 Kaynakça Kategori:Turbofan motorlar Kategori:Uçak motorları Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri