Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney R-1690 Hornet

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney R-1690 Hornet, Tek sıralı, 9 silindirli, soğutmalı yıldız tipi bir motor. Yaygın olarak kullanılan bir Amerikan uçak motoruydu . Pratt & Whitney tarafından geliştirilen motor, 1926'dan 1942'ye kadar toplam 2944 adet üretildi. İlk olarak 1927'de kullanıldı. . Yer değiştirme 1,690 inç küp (27,7 L) idi. İtalya'da Fiat A.59 olarak lisans altında inşa edilmiştir. Almanya'da üretilen BMW 132 bu motorun geliştirilmiş bir versiyonuydu. R-1860 Hornet B de, bu motorun 1929'da üretilen genişletilmiş bir versiyonuydu. Çeşitleri R-1690-3 525hp (392kW) R-1690-5 525hp (392kW) R-1690-11 775hp (578kW) R-1690-13 625hp (466kW) R-1690-S5D1G 700hp (522kW) R-1690-52 750hp (559kW) R-1690-SDG R-1690-S1EG 750hp (559kW) R-1690-S2EG R-1690-25 850hp (634kW) R-1690-S1C3G 1.050hp (780kW) Fiat A.59 R. İtalya'da redüksiyon dişlisi ile yapıldı. Fiat A.59 RC İtalya'da redüksiyon dişlisi ve kompresör ile yapılmış hali. BMW Hornet Almanya'da Hornet'in lisans üretimi, bağımsız olarak BMW 132 olarak geliştirildi. Kullanımları Bach Hava Yatı Bellanca 31-40 Boeing 80 Boeing Model 95 Boeing Model 299 Burnelli UB-14 Douglas O-38 Focke-Wulf Fw 200 V1 Gee Bee Model R-2 (1933) Gee Bee R 1/2 Süper Sportster Granville-Miller-de Lackner R-6H "QED" Junkers Ju 52 Junkers Ju 86 Junkers W 34 Keystone B-3 Lockheed Model 14 Süper Elektra (L-14H) Lockheed Lodestar (C-56A, C-56B, C-56C, C-56D, C-56E, C-59 / Mk 1a) Martin BM Martin XB-14 Vought O2U Corsair Sikorsky S-40A Sikorsky S-42 Sikorsky S-43 Wedell-Williams Model 44 Gösterimdeki motorlar New England Hava Müzesi, Bradley Uluslararası Havaalanı, Windsor Locks, CT'de sergilenen bir R-1690 bulunmaktadır. Özellikler (R-1690 S1E-G) küçükresim|İç işleyişi göstermek için bölme duvarları kesilmiş bir R-1690 Genel Özellikler Tür: 9 silindirli hava soğutmalı tek sıralı süperşarjlı yıldız tipi motor Çapı: 6 in (155.6mm) Stroke: 6 in (161.9mm) Motor Hacmi: 1,690.5 in3 (27.7 l) Uzunluk: 50.98 in (1,295mm) Diameter: 54.41 in (1,382mm) Kuru Ağırlık: 1,014lb (460kg) Bileşenler Subap: Pushrod-actuated Süperşarj: Single-speed centrifugal type supercharger, 12.0:1 gear ratio Benzin sistemi: Two-barrel Stromberg carburetor Benzin türü: 87 oktan benzin Soğutma sistemi: Hava soğutmalı Redüksiyon dişlisi: Epicyclic gearing, 2:3 Performans Güç Çıkışı 789hp (589kW) at 2,300 rpm for takeoff 740hp (552kW) at 2,250 rpm at 7,000ft (2,135 m) Specific power: 0.47hp/in3 (21.26kW/l) Sıkıştırma Oranı: 6.0:1 Specific fuel consumption: 0.6lb/(hp•h) (362 g/(kW•h)) Oil consumption: 0.42 oz/(hp•h) (16 g/(kW•h)) Power-to-weight ratio: 0.78hp/lb (1.28kW/kg) Ayrıca bakınız BMW 132 Mitsubishi Kinsei Pratt & Whitney R-1860 Hornet B Pratt & Whitney R-2180-A Twin Hornet Bristol Pegasus Wright R-1750 Uçak motorları listesi Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Dış bağlantılar Pratt & Whitney R-1690 sayfası Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları Kategori:Uçak motorları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri