Pratt & Whitney R-1860 Hornet B, bir uçak motorudur. Pratt & Whitney'in daha önceki uçak motoru R-1690 Hornet'in geliştirilmiş halidir. Kapasitesi 1.690'dan 1.860 inç küpe (in3) (30.5 L) çıkartıldı. Silindir çapı 1/8 inç krank mili stroku 3/8 inç artırıldı. Her iki motor da tek sıra dokuz silindirli, hava soğutmalı radyal motorlardı. Tasarım ve geliştirme Motorun silindir ve valf tasarımı, itme çubuklarıyla çalıştırılan iki büyük valfe sahip bir şekilde tasarlanmıştı. Genişletilmiş motor George Willgoos tarafından tasarlandı ve ilk olarak 1929'da kullanıma sunuldu. Hornet serisi motorlar Wasp'a benziyordu, ancak daha büyüktü. Bu motorlardan Hornet B ve R-1830 Twin Wasp, neredeyse aynı deplasmana sahipti (1860'a karşı 1830), ancak on dört silindirli Twin Wasp, dokuzdan daha karmaşık ve maliyetliydi. Twin Wasp, çok daha güçlü bir motordu Hornet B'nin 575 bg gücüne karşılık 800 bg üretmekteydi. Aynı deplasman başına daha fazla silindire sahip olmak, aynı zamanda daha yumuşak bir motor yaratmakta, çünkü tek tek pistonlar daha küçük ve daha hafif ve aynı zamanda strok daha kısa olmaktaydı. Kısa strok, ileri geri hareketten kaynaklanan titreşimi ve dolayısıyla mürettebat ve mekanik parçalarda oluşabilecek aşınmaları azaltkmaktadır. Wasp'ın bir diğer avantajı ise Hornet'e göre küçük çapa sahip olmasıydı. Hornet'in nispeten büyük çapı, küçük, tek motorlu bir uçakta kullanıldığında görüş açısında ciddi bir dezavantaj yaratmaktadır. Teknik olarak yetkin bir tasarım olmasına rağmen, büyütülmüş Hornet B motoru ticari bir başarı sağlamadı. Kullanıcılar, yukarıdaki nedenlerden ötürü R-1830 Twin Wasp'ı kullanmayı tercih etmişlerdir. Kullanıcılar Motorun kullanıldığı uçaklar: Bellanca C-27 Airbus Boeing Monomail Boeing YB-9 Consolidated Commodore Consolidated Fleetster Fokker F-32 Keystone B-4A Keystone LB-8 Keystone XLB-12 Martin XT6M Sikorsky S-40 Sikorsky S-41 Teknik özellikler Kaynakça Kategori:Uçak motorları Kategoriratt & Whitney uçak motorları Kategori:Havacılık tarihi