Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney R-1860 Hornet B

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney R-1860 Hornet B, bir uçak motorudur. Pratt & Whitney'in daha önceki uçak motoru R-1690 Hornet'in geliştirilmiş halidir. Kapasitesi 1.690'dan 1.860 inç küpe (in3) (30.5 L) çıkartıldı. Silindir çapı 1/8 inç krank mili stroku 3/8 inç artırıldı. Her iki motor da tek sıra dokuz silindirli, hava soğutmalı radyal motorlardı. Tasarım ve geliştirme Motorun silindir ve valf tasarımı, itme çubuklarıyla çalıştırılan iki büyük valfe sahip bir şekilde tasarlanmıştı. Genişletilmiş motor George Willgoos tarafından tasarlandı ve ilk olarak 1929'da kullanıma sunuldu. Hornet serisi motorlar Wasp'a benziyordu, ancak daha büyüktü. Bu motorlardan Hornet B ve R-1830 Twin Wasp, neredeyse aynı deplasmana sahipti (1860'a karşı 1830), ancak on dört silindirli Twin Wasp, dokuzdan daha karmaşık ve maliyetliydi. Twin Wasp, çok daha güçlü bir motordu Hornet B'nin 575 bg gücüne karşılık 800 bg üretmekteydi. Aynı deplasman başına daha fazla silindire sahip olmak, aynı zamanda daha yumuşak bir motor yaratmakta, çünkü tek tek pistonlar daha küçük ve daha hafif ve aynı zamanda strok daha kısa olmaktaydı. Kısa strok, ileri geri hareketten kaynaklanan titreşimi ve dolayısıyla mürettebat ve mekanik parçalarda oluşabilecek aşınmaları azaltkmaktadır. Wasp'ın bir diğer avantajı ise Hornet'e göre küçük çapa sahip olmasıydı. Hornet'in nispeten büyük çapı, küçük, tek motorlu bir uçakta kullanıldığında görüş açısında ciddi bir dezavantaj yaratmaktadır. Teknik olarak yetkin bir tasarım olmasına rağmen, büyütülmüş Hornet B motoru ticari bir başarı sağlamadı. Kullanıcılar, yukarıdaki nedenlerden ötürü R-1830 Twin Wasp'ı kullanmayı tercih etmişlerdir. Kullanıcılar Motorun kullanıldığı uçaklar: Bellanca C-27 Airbus Boeing Monomail Boeing YB-9 Consolidated Commodore Consolidated Fleetster Fokker F-32 Keystone B-4A Keystone LB-8 Keystone XLB-12 Martin XT6M Sikorsky S-40 Sikorsky S-41 Teknik özellikler Kaynakça Kategori:Uçak motorları Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları Kategori:Havacılık tarihi
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri