Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Pratt & Whitney XT57

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Pratt & Whitney XT57 (şirket adı: PT5), 1950'lerin ortalarında Pratt & Whitney tarafından geliştirilen eksenel akışlı bir turboprop motordu. XT57, Pratt & Whitney J57 turbojet'ten geliştirilmiştir. Tasarım ve gelişim J57'nin bir turboprop geliştirmesi olan bir XT57 (PT5), JC-124C'nin (BuNo 52-1069) burnuna monte edildi ve 1956'da test edildi. 15.000 şaft beygir gücü (11.000kW) olarak derecelendirilen XT57, o zamanlar var olan en güçlü turboprop motordu ve Amerika Birleşik Devletleri'nde şimdiye kadar üretilmiş en güçlü turboprop olmaya devam ediyor. Motor bölünmüş kompresör tasarımına sahipti. Douglas C-132 uçağında kullanılmak üzere tasarlanan XT57 turboprop, o sırada uçuşta kullanılacak en büyük çaplı pervane olan 20 fit (6,1 metre) çapında Hamilton Standart Model B48P6A pervane kullandı. Tek dönüşlü pervanenin dört içi boş çelik bıçağı vardı, maksimum 22 inç (56 santimetre) bıçak kirişi, 5ft 6 inç (1.7 m) uzunluk ve 3.600 pound (1.600 kilogram) ağırlık. 1950'lerin sonlarında XT57, bir Saunders-Roe Princess uçan teknesinin Birleşik Devletler Donanması tarafından önerilen nükleer enerjili dönüşümünde kullanılmak üzere incelendi. Hizmete girmemiş olmasına rağmen, motor, 5.000-7.000 saat süreyle çalıştırmayı içeren 150 saatlik Pratt & Whitney test programını geçtiği için seçildi. Varyantlar T57 / PT5 Douglas C-132 a Mach 0.8 hızlı askeri nakliye uçağında kullanılacak 20 ft çapında (6.1 m) Hamilton Standart Turbo-Hidromatik pervane 15.000 hp (11.185 kW) turboprop kullanan bir turboprop motor Ekrandaki motorlar XT57 motoru Connecticut, East Hartford'daki Pratt & Whitney müzesinde sergileniyor. Uygulamalar T57 turboprop Douglas JC-124C Globemaster II test yatağı Douglas C-132 (inşa edilmemiş) Özellikler (XT57-P-1) Genel özellikler Tip: Split kompresörlü turboprop Uzunluk: Çap: Kuru ağırlık: 6.600lb (3.000kg) Pervane ağırlığı: 3.600lb (1.600kg) Bileşenler Kompresör: Türbin: 4 aşamalı düşük basınç türbini Verim Maksimum güç çıkışı: 15.000 eşdeğer shp (11.185kW) Özgül yakıt tüketimi: 0,55 Güç-ağırlık oranı: Kaynakça Bibliyografya Dış bağlantılar Kategori:Pratt & Whitney uçak motorları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri