Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Progress D-436

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Progress D-436, Ukraynalı Ivchenko-Progress şirketi tarafından geliştirilen üç şaftlı yüksek baypaslı turbofan motorudur. Başlangıçta, 1980'lerde Yakovlev Yak-42 ve Antonov An-72'nin gereksinimlerini karşılamak için geliştirildi. Motor ilk olarak 1985'te çalıştırıldı ve ardından 1987'de onaylandı. Birkaç varyant geliştirildi ve günümüzde çeşitli uçaklar modellerine hizmet vermektedir. Tasarım ve gelişim D-436 motoru, Lotarev D-36'nın devamı olarak geliştirildi. Tasarım özelliklerinin birçoğunu bu motordan ve Progress D-18'den aldı. Varyantlar [[Dosya:Progress_D-436_on_Antonov_An-158_(2).jpg|küçükresim| Antonov An-158 üzerinedeki bir Progress D-436]] D-436K "K" varyantı, motorun ilk modeliydi. 6.2'lik bir baypas oranına ve 21.0'lık bir basınç oranına sahipti. Projesi iptal olan Antonov An-71'lerde kullanılması için tasarlandı. D-436M "M" varyantı Yak-42M'de kullanılmak üzere tasarlandı. D-436T1 "T1" varyantı Tu-334'te kullanılmaktadır ve geliştirilmekte olan Tu-414'te kullanım için sunulmuştur. Varyant ayrıca artık iptal edilen An-174'te kullanılmak üzere tasarlandı. D-436T1-134 "T1-134" varyantı, Tu-134'teki motorların yerini alması için tasarlandı. D-436T2 "T2" varyantı itme kuvvetine yükseltilmiş hâlidir. Tu-334-100D ve Tu-334-200D'de kullanılır. D-436TP "TP" varyantı, Be-200 amfibi uçaklarında kullanılmak üzere geliştirilmiş korozyona dayanıklı özel bir versiyonudur. Bu motorların her biri 7.500 kgf (16.534 lbf) itme kuvveti üretir. D-436T3 "T3" varyantının maksimum itme kuvveti vardır. T3 varyantı ayrıca bir İl-214 ile olan maksimum itme kuvvetini aştı. D-436-148 "-148" varyantı, özellikle An-148 için geliştirildi. Bu versiyon, daha uzun motor ömrü için itme kuvvetine düşürülmüştür. D-436-148FM "148FM" varyantı, bölgesel ve kısa mesafeli seferlerde kullanılan yolcu ve sivil nakliye uçaklarına monte edilmek üzere tasarlanmıştır. Motor, uçak motoru gürültüsü ve emisyon performansları için hem etkili hem de gelecekteki ICAO gerekliliklerine uygundur. D-436TX "TX" varyantı, "T3" te aynı gövdeyi kullanır, ancak türbini ve dişli fanı güncellenmiştir. sınıfındadır. Türevler AI-436T12 Bu türev motor İrkut/İlyuşin MS-21'de kullanılmak üzere tasarlanmıştır. itme kuvveti üretmesi öngörülmüştü. Kullanıcıları Antonov An-148 Antonov An-72/74 Beriev Be-200 Tupolev Tu-334 Yakovlev Yak-42M Özellikler (D-436-T1) Ayrıca bakınız Karşılaştırılabilir motorlar CFM International CFM56 General Electric CF34 IAE V2500 PowerJet SaM146 Pratt & Whitney PW6000 Rolls-Royce BR700 Kaynakça Bibliyografi Ivchenko-Progress D-436 (Ukraine), Aero-engines - Turbofan.Jane's. http://www.janes.com/articles/Janes-Aero-Engines/Ivchenko-Progress-D-436-Ukraine.html . Retrieved Aug 12 2009. Ivchenko-Progress D-436. Jane's Aero-Engines. Modified 31 Mar 2009, Retrieved 12 Aug 2009. Kategori:Turbofan motorlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri