Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Reeve Aleutian Hava Yolları’nın 8 sefer sayılı uçuşu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Reeve Aleutian Hava Yolları’nın 8 sefer sayılı uçuşu, 8 Haziran 1983'te Alaska, Cold Bay'den Seattle, Washington'a bir Amerikan iç hat uçuşuydu Kalkıştan kısa bir süre sonra, Reeve Aleutian Airways'e ait Lockheed L-188 Electra’nın pervanelerinden biri motordan ayrılıp gövdeye çarparak uçuş kontrollerine zarar verdi. Pervane uçaktan ayrıldığı esnada pilotlar Pasifik Okyanusu üzerinde seyahat ediyorlardı. Pilotlar, Anchorage Uluslararası Havalimanı'na acil iniş yapabildiler; Olayda uçaktaki 15 yolcu ve mürettebattan hiçbiri yaralanmadı. Uçak Olaya karışan uçak, tescili N1968R olan dört turboprop motorla çalışan bir Lockheed L-188C Electra idi. Üreticinin seri numarası 2007 idi . 1959'da Qantas'a teslim edilmişti. 1968'de, Air New Zealand ve California Airmotive Corporation dahil olmak üzere diğer havayollarında hizmet verdikten sonra, uçak Reeve Aleutian'a satıldı. Uçak, kaza meydana geldiğinde hizmette yaklaşık 33.000 saat uçmuştu. Uçuş Alaska Yarımadası'ndaki Cold Bay Havaalanı'ndan 10 yolcu ile Kuzey Pasifik Okyanusu üzerinden Seattle, Washington'a giden uçak kalkıştan hemen sonra, mürettebat uçakta olağandışı bir titreşim fark etti, ancak kaynağı izole edemedi. Uçak FL 190'dan tırmanırken (yaklaşık ) ila FL 250 arası, uçuş mühendisi yolcu kabininden motorları görsel olarak kontrol etmek için kokpitten ayrıldı, ancak yanlış bir şey görmedi. Uçuş görevlisi, kabine geri döndüğünde aniden şiddeti artan titreşimi tartışmak için kokpite girdi. Pencereden dışarı baktı ve 4 numaralı motordaki pervanenin (sağ kanattaki pervaneli motor) ayrıldığını ve gövdenin altında dönerek uçtuğunu gördü. Pervane uçağın gövdesinde 2,4 mt. (4 fit), kadar bir yırtık oluşturdu. Kabin basıncını düşürdü ve uçuş ve motor kontrollerinin takılı kalmasına sebep oldu. Pilotlar, otopilotu kullanarak uçağın kontrolünü bir miktar ele geçirmeyi başardılar ve uçağı Anchorage'a yönlendirdiler. Motor gaz kontrolleri seyir hali gücünde sıkışmış durumdayken, inişe yaklaşırken mürettebat, iniş takımlarının indirilmesiyle birlikte 2 numaralı motoru kapattıktan sonra uçağın alçalmasını ve tırmanmasını sağlayabildi. Electra, neredeyse tüm uçuş kontrollerini kaybetmesine rağmen Anchorage Uluslararası Havaalanına güvenli bir şekilde indi. Mürettebat, uçak yere indiğinde uçağı durdurmaya yardımcı olmak için tüm motorları kapatmak zorunda kaldı; bir lastik patladı ve acil durum frenleri alev aldı. Pervanenin gövdeye çarpması veya acil iniş sırasında uçağın pistten çıkıp bir hendeğe inmesi sırasında kimse yaralanmadı. Kaptan, 5.700 saatlik Electra uçuşu tecrübesine sahip 54 yaşındaki James Gibson, başarılı inişinden dolayı Beyaz Saray'da Başkan Ronald Reagan ile yaptığı görüşmede onurlandırıldı. Hava Yolu Pilotları Derneği ayrıca Kaptan Gibson'ı, 39 yaşındaki Birinci Subay Gary Lintner'ı ve 45 yaşındaki Uçuş Mühendisi Gerald "Moose" Laurin'i 1983'ün sonlarında Üstün Havacılık Ödülü ile onurlandırdı. Pervane Pasifik Okyanusu'na düştü ve soruşturma için asla bulunamadı. Ayrılmasının nedeni öğrenilemedi. Sonrası Kazanın ardından uçak tamir edilerek tekrar hizmete girdi. N1968R, 2001 yılında kayıtsız kaldı ve yangınla mücadele aracı olarak kullanılmak üzere Kanada'ya C-GHZI olarak ihraç edildi. Ağustos 2020 itibarıyla Air Spray 484 olarak faaliyet göstererek, Kuzey Kaliforniya'daki orman yangınlarında köpük bırakarak bu rolüne devam etti. 28 Ağustos 2020'de Kanada'nın Alberta kentindeki üssüne döndü. Hâlâ C-GHZI olarak, L-188 uçuşa uygun. Havayolu, kazadan sonra uçuş operasyonlarına devam etti, ancak 1990'ların başında mali sorunlar yaşamaya başladı. Reeve Aleutian Hava Yolları, 5 Aralık 2000'de faaliyetlerini durdurdu Dramatizasyon Reeve Aleutian Hava Yolları uçuş 8 olayları, Mayday dizisinin 12. sezonunda "Fight for Control" adlı bir bölümde yer aldı . Bu uçuş, Rooster Teeth podcast'i Black Box Down'ın 114. Bölümünde de tartışıldı. Kaynak(lar) Diğer Bağlantılar Acil iniş videosu Kategori:Lockheed Electra içeren kazalar ve olaylar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri