Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Renault Clio V6

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Renault Clio V6 Renault Sport; Renault Clio'dan temel alan, arka-ortadan motorlu, arkadan itişli, 2001'de satışa çıkarılan bir hot hatch araçtır. Clio V6'nın; Fransız otomobil üreticisi Renault tarafından tasarlanan Phase 1 (1. faz) modelleri, Tom Walkinshaw Racing (TWR) tarafından Uddevalla, İsveç'te üretilirken Phase 2 (2. faz) modelleri; Renault Sport tarafından Dieppe, Fransa'da tasarlanmış ve üretilmiştir. Aracın her iki fazı da TWR tarafından geliştirilmiştir. Clio V6'nın ortadan motorlu ve geniş gövdeli tasarımı, 1980'lerdeki Renault 5 Turbo'yu oldukça andırmaktadır. Her iki araç da az sayıda üretilmiştir ve bu yüzden oldukça nadir olan araçlardır. Aracın sokak modeline ek olarak, Clio V6 Trophy olarak bilinen ve sadece yarış pistleri için olan bir modeli de üretilmiştir. Bu araç, tam anlamıyla bir yarış arabasıydı; araçta Sadev sıralı şanzıman, tam takla kafesi, magnezyum jantlar ve gücü 285 PS (210kW, 281bhp)'ye çıkarılmış bir motor bulunmaktaydı. Clio V6 Trophy (1999-2003) Trophy, Renault Sport'un Diseppe tesisinde üretilmiş bir yarış arabasıdır. Clio'nun ikinci neslini tanıtmak için tek marka serisi yarış arabası olarak geliştirilen Clio V6 Trophy, 1998'de sonlandırılan Renault Sport Spyder Trophy'nin yerini almıştır. Önden çekişli standart Clio'nun gövdesiyle üretilen araçlar, (PSA Group'un Renault Laguna'da kullanılan motorundan temel alan) 3 litre V6 motorla donatılabilmek için tamamen baştan tasarlandı. Üretilen yarış araçları, bu türde bir sokak aracının yapımına ilham kaynağı olmuştur ve bu durum; 2001'de Clio V6'nın satışa çıkarılmasıyla sonuçlanmıştır. Clio V6, dış görünüş olarak normal Clio modellerine çok benzemesine rağmen diğer Clio modellerinden tamamen farklıydı, diğer modellerle sadece çok az sayıda gövde parçasını paylaşmaktaydı. 1999 ile 2003 yılları arasında toplamda 159 araç üretilmiştir. Clio V6 Phase 1 (1. Faz) (2001-2003) sol|küçükresim|Renault Clio V6 önden bakış (Phase 1) Clio V6, Clio'nun ikinci neslinden temel almaktaydı ancak temel aldığı araçla çok az sayıda parçayı paylaşmaktaydı. Aracın PSA Group'tan tedarik edilen 3 litre 60 derece açılı V6 ES9 motoru, 230 PS (169kW, 227bhp) civarında güç üretecek şekilde iyileştirilmiş ve normal Clio modellerinde arka koltukların bulunduğu yere yani aracın ortasına konumlandırılmıştır; böylelikle iki kişilik yüksek performanslı bir hatchback (hot hatch).araç ortaya çıkmıştır. Araçta önden motorlu-önden çekişli yerleşim yerine ortadan motorlu-arkadan itişli iki kişilik quasi-coupé yerleşiminin kullanılmasının getirdiği köklü değişikliklerin uygulanabilmesi için aracın üzerinde yapısal anlamda kapsamlı olarak çalışılması gerekmiştir; bu nedenle Clio V6'nın 1. fazı, dönemin en yüksek performanslı normal Clio modeli Clio 172 Cup'tan yaklaşık 300kg daha ağırdı. Bu yüzden Clio V6 Phase 1; 172 Cup'tan çok daha güçlü olmasına rağmen Clio V6'nın yasal hızlar içindeki düz yol hızlanması, 172 Cup'a kıyasla önemli derecede daha iyi değildi; 0–97km/sa (0-60mph) hızlanması V6 model için 6.2 saniye sürerken 172 Cup modeli için 6.7 sürmekteydi. Ancak V6 modelin 235km/sa (146mph) son hızı, 172 Cup modelinin 222km/sa (138mph) son hızından çok daha yüksekti. V6 motorun saf sesi ve ağırlığının sürücünün hemen arkasında bulunması ve aracın arkadan itişli olması; aracın sürüş deneyiminin önden motorlu önden çekişli normal modellerden çok daha farklı olmasını sağlamıştır. 2001 ve 2002 yııları arasında toplamda 1513 araç üretilmiştir. Clio V6 Phase 2 (2. Faz) (2003-2005) 255 PS (188kW, 252bhp) gücündeki Clio V6 Phase 2, satışa çıkarıldığı 2003 yılında Alfa Romeo 147 GTA'nın 250 PS (184kW, 247bhp) ve Seat Leon Cupra R'ın 225 PS (165kW, 222bhp) gücünden daha fazla güç üreterek dünyanın en güçlü seri üretim hot hatch aracı olmuştur. alt=|sol|küçükresim|Renault Clio V6 arkadan bakış (Phase 2) Clio V6, pratik bir hatchbackten temel almasına rağmen pratik bir aile arabası değildir. Aracın ortalama olarak 24 mpg (100km'de 12 Litre, 20 mpg-US) yakıt tüketmesi, aracın yakıt deposunun 480km'den (300 mil) biraz daha fazla mesafede boşalmasına neden olmaktaydı. Motorun aracın arka tarafına konumlandırılması, arka koltukların ve bagaj hacminin büyük kısmının ortadan kalkmasına neden olmuştur; bu durum ise aracın bagaj alanının oldukça azalmasına neden olmuştur. Araçta; normal Clio modellerinde motorun bulunduğu yerde bulunan ve bir valiz veya hafta sonu yapılan yiyecek alışverişi sığabilen ufak bir boşluk, koltukların arkasında ufak bir fileli alan ve bagaj kapağının altında ufak bir zula alanı bulunur. Aracın dönüşünün geliştirilmesi, aracın keskin dönüşlerde kontrolünü biraz zor hale getirmiştir ve aracın dönüş dairesi yaklaşık olarak aracın üç katı uzunluğa denk gelen 13 metredir. Clio V6 Phase 2'nin ağırlığı daha da artmıştır ancak aracın 25 beygir gücü daha fazla güç üreten motoru, ağırlık artışını dengelemiştir. Bu durum, aracın 0–97km/sa hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlamasını ve maksimum hızının 246km/sa (153mph) olmasını sağlamıştır. Araçta; yağmuru algılayan ön cam silecekleri, otomatik yanan ön farlar, klima, altı hoparlör ve CD çalar standart olarak bulunmaktaydı. Cilo V6 Phase 2; Birleşik Krallık'ta, Clio'nun yeni neslinin çıkarıldığı zamana denk gelen 2005 yılında satıştan çekilene kadar 27.125 pounda satılmıştır. Evo dergisindeki; Clio V6'nın 2. fazının modern bir klasik olduğunu iddia eden uzun süreli incelemeler, hevesliydi. Jeremy Clarkson bir defasında, Clio V6'nın en çok beğendiği 10 araçtan birisi olduğundan bahsetmiştir. 2003 ve 2005 yılları arasında toplamda 1309 tane araç üretilmiştir. Motorlar Kaynakça Dış bağlantılar Renault Sport official website v6Clio.net Clio V6 Owners' Club Kategori:Hot Hatch otomobiller Kategori:Renault taşıtları Kategori:Category:2001'de tanıtılan arabalar Kategori:Category:Arka-ortadan motorlu, arkadan itişli araçlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri