Renault Trezor, Fransız üretici Renault tarafından üretilen, iki koltuklu ve elektrikli bir konsept otomobildir. İlk kez 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Trezor, Festival Automobile International'ın 2016 Yılının En Güzel Konsept Otomobili ödülünü almıştır. Otomobilin 2020 yılına kadar ticari bir ürün olması beklenmekteydi. Dış mekân bağlantı=https://en.wikipedia.org/wiki/File:Renault_Trezor_-_Mondial_de_l'Automobile_de_Paris_2016_-_012.jpg|sol|küçükresim|Kapısı açıkken Renault Trezor bağlantı=https://en.wikipedia.org/wiki/File:Renault_Trezor_-_Mondial_de_l'Automobile_de_Paris_2016_-_008.jpg|küçükresim|Renault Trezor, arkadan görünüm|sol Trezor, tavanın arabanın alt kısmına bağlandığı yerde meydana gelen tek görünür dikiş ile gövde boyunca çizgilerin olmaması nedeniyle eşsizdir. Görünür dikişin olmayışının ana nedeni, yolcuların içeriye girmesine izin vermek için açılan kubbemsi tavanıdır. Tek parçalı kubbe, dikmeler üzerinde öne doğru ilerleyerek açılır. Otomobil aynı zamanda Fransız bisiklet üreticisi KEIM tarafından üretilen kaputun altında bagaj rafı işlevindeki bir karbon fiber şasi ve ahşap bir çerçeve kullanmaktadır. En yüksek hızdan ödün veren Trezor'da, selefi DeZir'deki dış görünüm ve hesaplılık özellikleri korunmuştur. Otomobilin sürtünme katsayısı 0,22'dir ve bu onu dünyadaki aerodinamik açıdan en verimli arabalardan biri kılar. Otonom moda geçildiğinde arabanın dış aydınlatma imzası değişir. Otomobil, fren soğutmasına yardımcı olmak için karbon fiber kepçelerin yanı sıra Eyfel Kulesi şeklindeki kollar arasında boşluklar bulunan 21 inçlik ön ve 22 inç arka tekerleklere binmektedir. Kapısı olmayan Trezor'dan dışarı çıkmak için çatı açılmalıdır. İç mekân gücünde ve torkunda bir elektrik motoru vardır ki bu, aracın dört saniyeden kısa sürede 0'dan 100km'ye (62mph) hızlanmasına izin verir. Otomobilde, önde değişken geometrili bal peteği şeklindeki hava girişleriyle geliştirilmiş bağımsız soğutma sistemlerine sahip iki akü paketi bulunmaktadır. Otomobilde, Formula E araçları için geliştirilen Şarj Edilebilir Enerji Depolama Sistemi (RESS) teknolojisinden geliştirilmiş, frenle çalışan bir enerji geri kazanım sistemi bulunmaktadır. Aracın içi ve ön camı kırmızı renktedir. Otomobilde ayrıca hem orta konsolda hem de direksiyon simidinde Gorilla Glass ile kaplı OLED dokunmatik ekran bulunmaktadır. Direksiyon simidi dikdörtgen şekilde olup sürücüye panelin panoramik bir görüntüsünü vermek için araç otonom moddayken genişliği uzatılabilir. Dış bağlantılar Kaynakça Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Renault konsept taşıtları Kategori:Category:2016'da tanıtılan otomobiller Kategori:Elektrikli konsept otomobiller