{|Rolls-Royce Trent, Rolls-Royce tarafından üretilen bir yüksek baypaslı turbofan ailesidir. RB211'in üç makaralı mimarisini maksimum itiş gücü (61.900 ila 97.000lbf (275 ila 431kN) ile devam ettirir. Haziran 1988'de RB-211-524L olarak başlatılan prototip, ilk olarak Ağustos 1990'da çalıştı. Deniz ve endüstriyel varyantları vardır. Gelişim RB211 başarısına rağmen, sivil turbofan pazarı General Electric ve Pratt & Whitney tarafından domine edilmişti ve Nisan 1987'de özelleştirildiğinde Rolls-Royce'un pazardaki payı sadece %8 idi. Haziran ayında, Rolls-Royce, piyasaya bir RB211-700 sürmeyi düşünüyordu: Airbus A330 için geliştiren bir 65.000lbf (290kN). Haziran 1988'e kadar Rolls-Royce, yükseltilmiş RB-211-524L'yi geliştirmek için 540 milyon doların üzerinde yatırım yapıyordu. Eylül 1988'deki Farnborough Airshow'da, 65.000–72.000lbf (290–320kN) -524L geliştirme doğrulandı 300 milyon £ olarak tahmin edildi. Haziran 1989'da, RB211-524L Trent, A330 için onaylandı, . Eylül 1992'ye kadar, MD-11 için Trent 600 terk edildi ve prototipler, A330 için Trent 700 motorları olarak yeniden inşa edildi. Rolls-Royce'un jet motorlarını nehirlerden sonra adlandırma geleneğine uygun olarak, bu motora İngiltere'nin Midlands bölgesindeki Trent nehrinin adı verilmiştir. Uygulamalar Airbus A330 (Trent 700) Airbus A330neo (Trent 7000) Airbus A340 (yalnızca -500 ve -600 serisi) (Trent 500) Airbus A350 (Trent XWB) Airbus A380 (Trent 900) Boeing 777 (yalnızca -200, -200ER ve -300 serisi) (Trent 800) Boeing 787 Dreamliner (Trent 1000) Kaynakça Kategori:Rolls Royce gaz türbinli uçak motorları