Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ross Brawn

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Ross James Brawn OBE (d. 23 Kasım 1954), Formula 1 motorsportu Sportif Direktörü. Ayrıca eski motorsport mühendisi ve Formula 1 takım patronu. Şampiyona kazanan Benetton ve Ferrari gibi takımların teknik patronu olarak görev yaptı. 2007 yılında ara verdi ama 2008 yılında F1 yarış sporuna Honda Takım Patronu olarak geri döndü. 2009 yılının başında Honda takımını satın alan Brawn GP ekibinin sahibiydi. O yıl Brawn GP, Formula 1 Markalar Klasmanı ve Pilotlar şampiyonasını kazandı. Mercedes Kasım 2009'da takımı satın alıp Brawn'ı Takımı patronu ve Nick Fry ile birlikte Takım Ortağı yaptı. 2011 yılında Brawn ve Fry, Mercedes-Benz üzerinde kalan hisselerini sattı. Brawn, Takım Patronu olarak kaldı. Kasım 2013'te Brawn'ın istifa ettiği ve takımın Paddy Lowe ve Toto Wolff yönetim ekibine teslim edileceği açıklandı.Kendisini diğer takımlarla ilişkilendiren spekülasyonlar sonrasında Brawn, Formula 1'den emekliliğini Şubat 2014'te ilan etti. Brawn çalıştığı takımlarda, 8 Markalar Klasmanı ve 8 Pilotlar Şampiyonası kazanılmasında önemli rol oynadı. Hayatı ve Ailesi Brawn Ashton-under-Lyne, Lancashire, İngiltere'de doğdu. Küçük yaşlarda mühendislikle ilgilenmeye başlamış, çeşitli motor yarışlarını izlemek için sıklıkla Belle Vue Stadyum'u ziyaret etmiştir. 11 yaşına gelince babasının işi gereği güneye Reading, Berkshire yakınlarına taşındı. Şehirdeki Reading Okuluna gitti. küçükresim|Brawn orta sıra, sağdan ikinci 1971 yılında, Harwell, Oxfordshire Atom Enerjisi Araştırma Kuruluşunda, Birleşik Krallık Atom Enerjisi Kurumu tarafından mekanik çıraklığı işine alındı. Harwell tarafından finanse edilen Makine Mühendisliği Yüksek Lisansına başladı. Brawn, Henley-on-Thames yakınlarındaki Stoke Row'da yaşıyor. 2006 yılında Brawn, motorsporlarına yaptığı hizmetlerden ötürü Brunel Üniversitesi'nden Mühendislik Doktorası onursal derecesini aldı. 18 Kasım 2011'de Brawn, Heriot-Watt Üniversitesi'nden ikinci bir fahri doktora unvanı aldı. Kariyeri Motorsport'taki kariyeri 1976 yılında Bicester kasabasındaki March Mühendislik'te freze makinesi operatörü olarak girdiğinde başladı. Kısa süre sonra Formula 3 yarış ekibine mekaniker olarak katıldı. Brawn, 1978'de Sir Frank Williams tarafından yeni kurulan Williams takımının bir makinisti olarak işe alındı. Frank Dernie ile Ar-Ge departmanında takımın rüzgar tünelinde aerodinamikçi olarak yaptığı çalışmalarla hızla yükseldi. Brawn, 1985 yılında Haas Lola ekibine katıldı ve FORCE'de Neil Oatley'nin ekip tarafından kullanılan Lola THL1 ve THL2 araçlarının tasarım ekibinin bir parçasıydı. Bununla birlikte, THL1'deki 4 silindirli Hart motoru ve THL2'ye güç veren yeni Ford V6 turbo ile TAG-Porsche ve Honda turbo motorlarıyla yarışan McLaren ve Williams gibi takımlara karşı sonuç kazanmakta kıtlık yaşadı. Haas ekibi 1986 sezonunun sonunda F1'den ayrıldığında, Brawn Arrows ekibinin yolunu tuttu. 1989'da Brawn Jaguar ile Spor araba yarışları alanında kariyerine devam etti. Benetton (1991–1996) Daha sonra 1991 yılında Brawn, Benetton ekibinin teknik patronu olarak F1'e geri döndü. 1994 ve 1995 yıllarında Michael Schumacher ile Pilotlar Şampiyonası, 1995 yılında Markalar Klasmanında takımın kazanmasına yardım etti. Ferrari (1997–2006) [[Dosya:Ross Brawn 2003.jpg|küçükresim|sağ|150px|Brawn pit yolunda 2003 ABD Grand Prix]] Brawn 1996 sonlarında Schumacher ile birlikte Ferrari F1 takımının yolunu tuttu.Williams ve McLaren takımlarının üstünlüğü ile geçen "yeniden inşa" yıllarından sonra, Ferrari teknik patronu olarak 1999 yılında takımın Markalar Klasmanını kazanmasında yardım etti. Bu şampiyonluk, takımın 6 yıl üst üste kazanacağı şampiyonlukların ilkiydi. Brawn rehberliğinde Scuderia, 2000'den 2004'e kadar beş ardışık Pilotlar Şampiyonası unvanını Schumacher ile kazandı. Brawn'ın bu eşi benzeri görülmeyen kazanımlara katkısı dolayısıyla, birçok kişinin Brawn'ı, Schumacher, takım başkanı Jean Todt ve baş tasarımcı Rory Byrne ile birlikte Ferrari'nin rüya takımının hayati bir üyesi olarak etiketlemesine yol açtı. 2005 yılında Ferrari hiçbir zaman form bulamadı. Unvanını Renault takımına bıraktı. Schumacher'in tacı Fernando Alonso'ya geçti. 2006 yılında Ferrari, sezon için vasat bir başlangıç yaptı, ancak bu sezonun sonunda en hızlı otomobil açıkça onlardaydı. 26 Ekim 2006'da Ferrari, Brawn'ın takımdan ayrılması gerektiğini açıkladı. Ferrari teknik bölümünün diğer üyelerinin ekip içinde ilerleyebilmesine izin vermek için, onun bir yıl istirahat etmesi gerektiğine inanılıyordu. Honda (2008) 2007 yılının sonlarına doğru, Brawn'ın adı Fernando Alonso ile birlikte, büyük harcamalar yapan Red Bull ile anıldı ancak 12 Kasım 2007'de Brawn'ın Honda F1'in yeni takım başkanı olacağı açıklandı. 2008 sonlarında Honda Formula 1'den çekildiğini açıkladı. Hızlı bir şekilde alıcı bulunmadığı için Brawn spor dışı kaldı. Brawn için bu talihsiz oldu çünkü takımın 2009'da yarış kazanabilecek bir otomobile sahip olduğuna inanıyordu. Brawn GP (2009) 5 Mart 2009'da Honda F1 takımının %100'lük hissesinin satılması, Brawn'ın Honda F1 takımının % 54'lük hissesini almasıyla tamamlandı. Brawn GP adıyla 2009 F1 Dünya Şampiyonasına girildiğini açıkladılar. Azınlık pay sahipleri CEO Nick Fry (% 31), eski Honda finans başkanı Nigel Kerr (% 8), eski Honda'nın İnsan Kaynakları Başkanı John Marsden (% 3), eski Honda avukatı Caroline McGrory (% 3) ve eski Honda direktörü Gordon Blair (% 1). Rubens Barrichello ve Jenson Button'un deneyimli sürücüler de dahil olmak üzere Honda F1'in pek çok yönü yeni mülkiyet kapsamında takımda kaldı. Brawn GP 2009 yılında motor seçimini Mercedes-Benz'ten yana kullandı. 2009 yılının ilk Grand Prix ayağı olan Avustralya yarışında Button pol pozisyonunu alırken, Barrichello sıralama turlarını 2. sırada bitirdi. Bitiş çizgisini de bu sıralama ile geçtiler. 2009 sezonundaki 19 Grand Prix yarışından Button 6, Barrichello da 2 yarış kazandı. Takım 4 yarışı 1. ve 2. sıralarda ve 11 yarışı podyum kazanarak bitirdi. Brawn ekibine Avustralya GP'nin arifesinde maddi destek sağlandı, Virgin patronu Sir Richard Branson takıma sponsor olacağını açıkladı. Brawn GP 2009 yılında Markalar Klasmanını ve Jenson Button ile Pilotlar Şampiyonasını kazandı. Ross Brawn, 2010 motorsporlarına verdiği hizmetlerden ötürü OBE olarak atandı. Mercedes (2010–2013) Brawn GP, Kasım 2009'da Mercedes-Benz tarafından 110 milyon £ değerinde bir anlaşma ile satın alındı. Brawn, takım patronu olarak kaldı. 2011 yılının başında, Brawn ve Nick Fry'ın yeni takımda 24.9% oranında payı bulunuyordu. Aralık 2009'da yedi kez dünya şampiyonu olan Michael Schumacher, emeklilikten çıkarak Mercedes GP için yarışma kararını Brawn nedeniyle verdiğini doğruladı. 2010 sezonu başlangıcı oldukça yavaştı ve ilk üç yarışta, Schumacher, Bahreyn'i sadece 6. sırada, Avustralya'yı 10. sırada tamamlayabildi. Malezya'da kayıp bir tekerlek somunu nedeniyle yarış dışı kaldı. Schumacher'in takım arkadaşı ve vatandaşı Nico Rosberg araçla biraz daha başarılıydı. Bahreyn'de ve Avustralya'da 5. sırada yer aldı ve Mercedes GP'nin ilk podyumunu Malezya'da 3. sırada tamamlayarak kazandı. Takım, ilk galibiyetini 15 Nisan 2012'de Çin yarışında Nico Rosberg ile kazandı. Takım başarısını Schumacher'in Monako'da pol pozisyonunu alması, Rosberg'in ise yarış sonunda podyuma çıkması ile sürdürdü. Ancak sezonun sonlarına doğru takımın sonuçları pek iç açıcı değildi. 2012 Japon Grand Prix'sinde Schumacher Formula 1'den emekli olduğunu açıkladı ve Mercedes, 2008 dünya şampiyonu ve McLaren sürücüsü Lewis Hamilton'ın 2013 F1 sezonu için Rosberg ile takım arkadaşı olacağını duyurdu. 2013 yılında Rosberg, Jerez'deki testin ilk günü egzosuna hasar verdi ve Hamilton, ikinci gün fren arızası yaşadı. Bununla birlikte, özellikle Barselona'daki final testlerinde Mercedes hızlanma belirtileri gösterdi. Melbourne'deki ilk yarışta hem Rosberg hem de Hamilton, ilk 10'da iyi bir performans sergiledi. Hamilton beşinci sırada tamamlarken, Rosberg arabasıyla daha fazla sorun yaşadı ve yarış dışı kaldı. Sezonun ikinci yarışı olan tartışmalı Malezya Grand Prix'sini Hamilton 3. ve Rosberg 4. sırada bitirdi. Brawn, her iki pilot içinde takım radyosundan lastik sorunu ve yakıt eksikliği nedeniyle bitiş çizgisini bu sıralamada geçmeleri talimatını verdi. Çin'deki üçüncü yarışta Lewis Hamilton, Mercedes'e ikinci kez pol pozisyonunu kazandırırken, Rosberg sıralama turlarını 4. sırada bitirdi. Hamilton yarışı üçüncü sırada bitirdi. Rosberg ise tekrar anti-roll bar ağırzası ile yarış dışı kaldı. 29 Ekim'de BBC, Brawn'ın 2013 sezonunun sonunda Mercedes'ten ayrılacağını raporladı. Takımdaki rolüyle ilgili görüş ayrılığını takiben 28 Kasım'da takımdan yıl sonuna doğru ayrılacağını bildirdi. 2014 - 2016 1 Şubat 2014'te Brawn, Formula 1'den emekliliğini açıkladı ve Woking merkezli McLaren ekibinde olası bir pozisyon spekülasyonunu sona erdirdi. FIA, Ekim 2014'te Brawn'ın Jules Bianchi'nin 2014 yılında Japonya yarışındaki kazasını soruşturmak için 10 kişiden oluşan güçlü bir panelin üyesi olacağını açıkladı ve panelin Aralık ayında Dünya Motor Sporları Konseyi'ne rapor vereceğini söyledi. Daily Telegraph ile Ekim 2016'da yapılan röportajda Brawn Formula 1'e stratejik olarak geri dönmeye hazır olduğunu belirtti. Formula 1 stratejisi üzerine olan kitabı Total Competition, bir hafta sonra yayınlandı. Formula 1 Yönetimi (2017 - günümüz) 23 Ocak 2017'de, Formula 1 Grubu için Motor Sporları Sportif Direktörü olarak Ross Brawn'ın atandığının duyurusu yapıldı. Kaynakça Dış bağlantılar BBC radyo röportajı, Ekim 2016 Ross Brawn: Formula Won Kategori:1954 doğumlular Kategori:Yaşayan insanlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri