Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Royal Air Maroc

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Royal Air Maroc (Türkçe: Fas Kraliyet Havayolları), kısaca RAM olarak bilinen, Fas bayrak taşıyıcı havayolu şirketidir. RAM tamamen Fas hükümetine aittir ve genel merkezi Kazablanka-Anfa Havaalanı'ndadır. Şirket V. Muhammed Uluslararası Havalimanı'ndaki ana üssünden Fas'ta iç hat ağı, Afrika, Asya, Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika'ya uluslararası uçuşlar ve ara sıra Hac seferleri için charter seferleri düzenlemektedir. Royal Air Maroc 1 Nisan 2020'de Oneworld'ün 14. üyesi oldu. [[Dosya:Royal_Air_Maroc_Caravelle_Haafke.jpg|sağ|küçükresim| 1973 yılında Düsseldorf Havalimanı'nda bir RAM Caravelle. RAM, 1958'de ilk iki uçağını sipariş etti. ]] [[Dosya:Royal_Air_Maroc_Boeing_727-200Adv_CN-CCH_DUS_1993-4-14.png|küçükresim|250x250pik| 1993 yılında Düsseldorf Havalimanı'nda bir Royal Air Maroc Boeing 727-200 Advanced ]] [[Dosya:Royal_Air_Maroc_Boeing_747-200BM_CN-RME_CDG_Jul_1996.png|küçükresim|250x250pik| 1996 yılında Charles de Gaulle Havalimanı'nda bir Royal Air Maroc Boeing 747-200B ]] Kurumsal ilişkiler Mülkiyet ve iştirakler [[Dosya:Atlas_Blue_Boeing_737-400_CN-RND_BRU_2009-7-31.png|küçükresim| 2009 yılında birleşik (Royal Air Maroc/Atlas Blue) boyama giyen bir Boeing 737-400. Atlas Blue filosu, 2011 yılında ana şirketin filosuyla birleştirildi. ]] 2018 itibarıyla, şirket Fas hükûmetine aittir; Hisselerin %53.94'ü doğrudan devlete, %44.10'u II. Hasan Ekonomik ve Sosyal Kalkınma Fonuna bağlıdır. Kalan %2 ise Air France ve Iberia'da dahil olmak üzere özel yatırımcılara aittir. Hükûmet, şirketin yaklaşık 20 yıldır özelleştirilmesini düşünüyor; 2012'nin sonlarında yapılan bir planda, hisselerin %44'ünün bir Körfez havayoluna satılmasının planlandığı bildiriliyor. Aralık 2012 itibarıyla, Royal Air Maroc Grup aşağıdaki iştiraklere sahiptir: Royal Air Maroc RAM Cargo Royal Air Maroc Express Atlas Aérotechnic Industries RAM Academy Eski RAM yan kuruluşları Air Gabon International, 'de, Gabon Devleti ile RAM arasında kontrol gücü olan (% 51) ortak girişim olarak kuruldu. Yeni Gabon bayrak taşıyıcısı olmayı hedefliyordu. 2000 yılında kurulan Air Sénégal International, 2001 yılında ilk uçuşunu gerçekleştirdi; Senegal hükûmeti şirketin %49'unun hissedarıydı ve RAM 'da faaliyetlerini durdurduğu sırada şirket faaliyetlerini sürdürdü. Amadeus Morocco Atlas Blue: RAM'in tamamen sahip olduğu düşük maliyetli iştiraki. 28 Mayıs 2004'te kuruldu ve aynı yıl faaliyete başladı. Marakeş merkezli, başlangıçta ana şirketten devredilen ve Fransa'ya charter güzergahlarına dağıtılan tek bir Boeing 737-400 işletti. Operasyonlar 2009 yılında RAM'e entegre edildi ve her iki şirketin filosu resmi olarak 10 Şubat 2011'de birleşti. Atlas Catering Airlines Services Atlas Hospitality Morocco, bir otel zinciri Matis, uçak kablolama endüstrisinde bir şirket İş trendleri Taşıyıcı, 2012 mali yılı için on yıldaki en iyi sonucu elde etti; maliyet düşürücü önlemler, Haziran 2011'de çalışan sayısının 1.974'e indirilmesini içeriyordu. Ve Ekim 2012'de, bir filo yenileme programı ile aynı dönemdeki net zarar 43 milyon MAD'a düşürülmüştür. Orta menzilli uçakların filodan çıkarılmasını içeren yeniden yapılanmanın ardından, personel-uçak oranı 110:1'den 58:1'e düşerken, çalışan başına taşınan yolcuların oranı 1.054:1'den 2.329:1'e yükseldi. Tam resmi hesaplar düzenli olarak yayımlanmamaktadır; son yıllara ait mevcut sayılar aşağıda gösterilmiştir (30 Ekim ile biten yıllar için): Havayolu şirketi 2019'da 7,5 milyon yolcu taşıdı. Kilit kişiler Aralık 2018 itibarıyla, Abdelhamid Addou şirketin CEO'sudur. Merkez ofis Royal Air Maroc'un merkez ofisi Kazablanka'daki Kazablanka-Anfa Havaalanı'ndadır. 2004 yılında havayolu, merkez ofisini Kazablanka'dan Muhammed V Uluslararası Havaalanı yakınındaki Nouaceur Eyaletine taşıyacağını duyurdu. Resmi devlet haber ajansı olan MAP, genel merkezin ve 500 odalı bir konferans otelinin yapımının 1 yıl 6 ay süreceğini söyledi. Nouaceur'da merkez ofis yapılması anlaşması ise 2009 yılında imzalandı. Uçuş noktaları Aralık 2018 itibarıyla, Royal Air Maroc 94 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Ortalıklık anlaşmaları Royal Air Maroc, aşağıdaki havayolları ile ortaklık sözleşmesine sahiptir: Alitalia American Airlines Brussels Airlines British Airways Etihad Airways Iberia JetBlue Kenya Airways Qatar Airways S7 Airlines Saudia TAAG Angola Airlines Turkish Airlines Sık uçan yolcu programı RAM'in sık uçan yolcu programı Safar Flyer olarak adlandırılır. Ocak 2013 itibarıyla kart sahipleri, RAM ve doğrudan bağlı şirketlerinde veya ortak havayolları Iberia, Etihad Airways ve Qatar Airways ile uçarak mil kazanabilir ve kullanabilir. Ayrıca otel ve araç kiralama şirketleri de buna dahildir. Filo Şimdiki [[Dosya:2010-07-08_B737_RoyalAirMaroc_CN-ROL_EDDF_03.jpg|küçükresim| Royal Air Maroc Boeing 737-800 ]] [[Dosya:CN-RGS_KJFK_(23920856728).jpg|küçükresim| Royal Air Maroc Boeing 787-8 ]] [[Dosya:Royal_Air_Maroc_Boeing_787-9_Dreamliner_CN-RAM_approaching_JFK_Airport.jpg|alt=|küçükresim|250x250pik|Royal Air Maroc Boeing 787-9 yeni RAM boyaması içinde]] Haziran 2020 itibarıyla, Royal Air Maroc filosu aşağıdaki uçaklardan oluşur: Son gelişmeler [[Dosya:Royal_Air_Maroc_Boeing_747-400_Menten.jpg|sağ|küçükresim|250x250pik| Royal Air Maroc Boeing 747-400 ]] [[Dosya:Royal_Air_Maroc_A321-200_CN-RNY_CMN_2006-6-9.png|küçükresim|250x250pik| Royal Air Maroc Airbus A321-200 ]] Mart 2013 itibarıyla, Royal Air Maroc (RAM) filosu tamamen Boeing uçaklarından oluşmakta. RAM, Ekim 1996'da dokuz Boeing 737NG için sipariş verdi. RAM ilk Boeing 737-700'ünü Nisan 1999'da aldı. Mart 2001'de RAM, 20 yeni Boeing 737NG ve iki geniş gövdeli Boeing 767-300ER için yaklaşık 1,4 milyar ABD Doları değerinde bir anlaşma yaptı. Aynı yıl RAM, dört Airbus A321 satın alarak yeni bir Airbus müşterisi oldu. Ocak 2002'de ise havayolu, ilk Boeing 767-300ER'ını teslim aldı. Taşıyıcının yönetim kurulu, 29 Temmuz 2005 tarihinde bir dizi Boeing 787 satın almayı kabul ettikten sonra, aynı yıl 31 Temmuz'da Boeing ile bu uçakların iktisabı için bir mutabakat zaptı imzalandı. 650 milyon dolar değerinde ve beş Dreamliner için yapılan anlaşma, Ekim 2008'de ilk teslimatın planlandığı kasım ayı başında doğrulandı ve satın alma sözleşmesi Aralık 2005'te imzalandı. Şubat 2006'da imzalanan 100 milyon ABD Doları'nın üzerindeki bir sözleşmenin ardından, bu uçaklara General Electric GEnx motorları takılacak. Boeing, RAM'in ilk Dreamliner'ını ise Aralık 2014'te teslim etti. RAM, Ağustos 2011'de bölgesel yan kuruluşu RAM Express adına uçaklardan ikisini teslim aldığında ATR 72-600 için ilk müşteriydi. Taşıyıcı, Mart 2009'da bu tip iki ATR 42-600 ile birlikte dört uçak için sipariş verdi. Eylül 2018'de RAM, tek Boeing 747-400'ünü emekli etti. Aralık 2018'de RAM, ilk Boeing 737 MAX8 ve Boeing 787-9'unu teslim aldı. Gelecek planları 'de RAM CEO'su, havayolunun yaşlanan filosunun yerine yeni nesil uçaklar aradığını, taşıyıcının 2020 yılına kadar 20 ila 30 yeni uçağa ihtiyacı olacağını ve Boeing 787'nin uzun süredir dikkate alındığını belirtti. Şirket orta mesafeli uçuşlar için A220, Airbus A320neo, Boeing 737 MAX ve Embraer E-Jet E2 ailelerini düşünüyordu. 2014 yılı ortasında dört Embraer E-190'ların kiralanması için sözleşme imzalandı; taşıyıcı aynı yıl Kasım ayında bu uçaklardan ilkini teslim aldı. Önceden işletilen Tarihi boyunca, taşıyıcı aşağıdaki taşıtları kullanmıştır: Airbus A310-300 Airbus A321-200 Airbus A330-200 ATR-42-300 Boeing 707-120B Boeing 707-320 Boeing 707-320B Boeing 707-320C Boeing 720B Boeing 727-200 Boeing 737-200 Boeing 737-200C Boeing 737-300F Boeing 737-400 Boeing 737-500 Boeing 747-100 Boeing 747-200B Boeing 747-300 Boeing 747-400 Boeing 747SP Boeing 757-200 Britannia 300 Caravelle III Caravelle VI-R Douglas C-47 Douglas C-47A Embraer E-190-100LR Douglas C-54A Douglas C-54B Fokker 100 L-749 Constellation Olaylar ve kazalar Ölümcül kazalar 1 Nisan 1970: Uluslararası Agadir-Kazablanka-Paris tarifeli uçuşunun ilk ayağını tamamlaması gereken CN-CCV tescilli bir Caravelle III, Berrechid yakınlarındaki Nouasseur Havaalanı'na yaklaşmaktayken, yaklaşık 500 feet'te kontrolünü kaybederek düştü. Kazada, uçaktaki 82 yolcudan 60'ı öldü. 22 Aralık 1973: Uluslararası Paris - Tangier - Kazablanka uçuşunun ilk ayağını tamamlayan, Sobelair'den kiralanmış OO-SRD tescilli bir Caravelle VIN, Tangier Havaalanı'na yaklaşmaktayken, havaalanından yaklaşık uzakta dağlık araziye çarptı. Uçaktaki 106 kişinin tümü kazada öldü. 21 Ağustos 1994: Uçuş numarası 630 olan bir ATR 42-300, Agadir-Casablanca iç hat uçuşu sırasında 16000 feet'te kontrolünü kaybederek dik bir dalışa girdi ve yakındaki dağlara çarptı. Uçaktaki 44 yolcu ve mürettebatın tamamı öldü. Dedektifler pilotun otopilotu devre dışı bırakıp uçağı kasıtlı olarak yere yönlendirdiğinden şüpheleniyor. Ölümcül olmayan kazalar 14 Kasım 1958: Tanca Havalimanı'nda inişe geçen CN-CCJ tescilli Douglas C-47A'nın alt takımı kırıldı. 26 Mart 2003: CN-RNF tescili Boeing 737-400'ün burnu, Oujda-Les Angades Havalimanı'na inişten sonra çöktü. Ayrıca bakınız Bibliyografi Dış bağlantılar Royal Air Maroc Corporate (Fransızca) Kaynakça Kategori:1957'de kurulan havayolu şirketleri Kategori:Devlete ait havayolu şirketleri Kategori:Fas merkezli devlet şirketleri Kategori:Fas merkezli havayolu şirketleri Kategori:Kraliyet himayesinde bulunan kuruluşlar Kategori:IATA üyeleri Kategori:Faslı markalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri