Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Samsung Commercial Vehicles

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:Samsung_SV_110_1999_(15588797978).jpg|sol|küçükresim| Samsung SV110, biraz değiştirilmiş bir Nissan Atlas F23]] Samsung Ticari Araçlar (Korece: 삼성상용차, IPA: [samsʌŋ saŋjoŋtɕha]), 1996 yılında Samsung Grubu tarafından kurulan ve 1997 Asya mali krizi nedeniyle 2000 yılında kapanan Güney Koreli bir kamyon ve inşaat ekipmanı üreticisiydi. Şirket, Samsung Heavy Industries'in kurumsal bir bölünmesi ile kuruldu. Tarihçe 1992'de Samsung, Nissan Diesel'in teknolojik yardımı ile Samsung Heavy Industries aracılığıyla bir ticari araç montaj fabrikası oluşturmak için onay almaya başladı. 1994'te yerel yönetim isteksizce tüm izinleri verdi ancak Samsung Heavy Industries Mayıs 1993'ten itibaren ağır kamyonları monte ediyor ve 1993 ile 1994 arasında elektrikli otomobil prototipleri üretiyordu (SEV-I, SEV-II ve SEV-III). 1996 yılında Samsung Commercial Vehicles, Samsung Heavy Industries den ayrıldı ve aynı yıl Daegu'da bir ticari araç fabrikasının inşaatına başlandı. Kamyon üretimi 1997 sonlarında Changwon'dan yeni tesise taşındı. Şirket ayrıca Pyeongtaek'te bir teknik servis merkezi açtı. Samsung Heavy Industries'in (esas olarak ekskavatör üreten) inşaat ekipmanı işi, Asya mali krizinin başlamasının ardından Temmuz 1998'de 512 milyon dolara Volvo'ya satıldı. Üretim operasyonu, Volvo Construction Equipment Korea olarak yeniden adlandırıldı ve Samsung, %13'lük azınlık hissesini elinde tuttu ve "Samsung" ticari markasını üç yıl daha elinde tutması karşılığında Volvo'dan bir ödeme aldı. Forklift üretim işi, 1984 yılında kurulan bir OÜÜ ittifakının ardından 1986 yılından beri bu tür araçların tasarımlarını Samsung'a lisanslayan Clark Material Handling Company'ye satıldı. Asya mali krizi, Samsung Ticari Araçların ilk ürünlerini kendi adı altında pazarlamasıyla ortaya çıktı. Samsung, otomobil üreticisini (Samsung Motors) Fransız Renault'ya sattı ancak Renault'nun Renault VI yan kuruluşu Scania ve Volvo ile yaptığı görüşmelerin ardından şirketi elinde tutmaya karar verdi. Üretilen kamyon modellerinden 2.7 litrelik dizel motor ve 3,5 ton GVW versiyonuna sahip Samsung SV110, İtalya, Türkiye ve Polonya dahil olmak üzere yurt dışı pazarlarda satıldı. SV110'un versiyonları Japonya'da da satıldı ve 26 ülkeye ihraç edildi. Nisan 2000'de şirket ve SsangYong, kamyonu müştereken satmak için bir anlaşma imzaladı. Diğer bir model olan daha ağır olan SM510, 1999'da Birleşik Krallık'ta satıldı. 1997 ve 1999 yılları arasında, düşen Güney Kore ticari araç pazarında şirketin payı %4'ün altındaydı ve bu da ölçek ekonomilerine ulaşmayı zorlaştırdı. O yıllarda net bir para kaybı yaşadı ve Samsung'un mali iştiraklerinin desteğiyle faaliyete devam etti. Ekim 2000'de, şirketin Daegu'daki tek montaj tesisinde kamyon üretimi, Nissan'dan yeni motorlar almakta olduğu iddia edilen bir sorun nedeniyle durduruldu; ancak Mayıs 2001'de üretime yeniden başlama planları açıklandı. 2000 yılının Kasım ayı başlarında Samsung, alacaklı bankaların baskısı üzerine borçlarını kapatmak için Samsung Ticari Araçların varlıklarını sattığını ve çalışanlarının yerini değiştirdiğini duyurdu. Yıl sonunda Samsung Ticari Araçlar iflas ilan etti. Tüm varlıkları satıldı ve personeli Samsung Group'un diğer iştiraklerine devredildi. Daewoo Motors iflasının yanı sıra Samsung Ticari Araçların kapatılması, zaten zayıflamış olan Daegu ekonomisini ciddi şekilde etkiledi ve ulusal hükümete ve büyük şirketlere karşı muhalefeti artırdı. Samsung Ticari Araçların başarısızlığı şüphe ve dolandırıcılık suçlamalarına ve bazı yöneticiler için kanıtların yok olmasına neden oldu. Şirketin tasfiyesi 2002'de sona erdi. Markalaşma İlk olarak, Samsung Ticari Araç modellerinin ön yüzünde Samsung kelimesi ve model adı bulunuyordu. 1998'de, yeniden tasarlanmış bir ızgarada aynı marka rozetini kullanarak kardeş şirket Samsung Motors'un kurumsal kimliğini benimsedi. Modeller SV110 (revize edilmiş Nissan Atlas F23) SM510 (revize edilmiş Nissan Diesel Big Thumb, 1998'de SV710 olarak yeniden isimlendirildi) SM530 (revize edilmiş Nissan Diesel Big Thumb, 1998'de SV730 olarak yeniden isimlendirildi) Ayrıca bakınız Renault Samsung Motors Güney Kore'de otomotiv endüstrisi Kaynakça Kategori:Eski Samsung kuruluşları Kategori:KB1 Korece kaynakları (ko)
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri