Sina Akşin'in "Kısa Türkiye Tarihi" adlı eserinde, ülkemizin gelişmemesinin ve geride kalmasının sebeplerini irdelediği kısım oldukça dikkat çekicidir. Akşin, kısmi karşı-devrim modelini benimsediğimizi ve bu modelin önceliğinin yol, baraj, fabrika gibi maddi kalkınma üzerine kurulduğunu iddia eder. Eğitim, bilim ve sanat ise ne yazık ki ikinci plana atılmıştır. Bu durum, ülkemizin ekonomik olarak gelişmesine rağmen toplumsal ve kültürel açıdan geri kalmasıyla sonuçlanmıştır.
Akşin'e göre, bu kısmi karşı-devrimin tipik devlet adamları mühendislerdir ve bu durum da ülkemizin gelişimini etkilemiştir. Ayrıca, sekiz yıllık zorunlu ilköğretim bile ordunun zorasıyla 28 Şubat 1997'de gelebilmiştir. Bu durum, ülkemizde eğitim ve sanatın ne kadar ihmal edildiğinin bir göstergesidir.
Türkiye'nin gelişmemesinin sebepleri arasında, maddi kalkınma modelini benimsemesi ve eğitim, bilim ve sanatı ihmal etmesi başlıca etkenler olarak görülebilir. Bu durum, toplumsal ve kültürel geriliğe yol açmış ve ülkemizi ekonomik açıdan gelişmiş olmasına rağmen, toplumsal ve kültürel açıdan geri bırakmıştır. Bu nedenle, Türkiye'nin gelişmesi ve ilerlemesi için eğitim, bilim ve sanatın önemini göz ardı etmemek ve bu alanlarda yatırım yapmak gerekmektedir.
Akşin'e göre, bu kısmi karşı-devrimin tipik devlet adamları mühendislerdir ve bu durum da ülkemizin gelişimini etkilemiştir. Ayrıca, sekiz yıllık zorunlu ilköğretim bile ordunun zorasıyla 28 Şubat 1997'de gelebilmiştir. Bu durum, ülkemizde eğitim ve sanatın ne kadar ihmal edildiğinin bir göstergesidir.
Türkiye'nin gelişmemesinin sebepleri arasında, maddi kalkınma modelini benimsemesi ve eğitim, bilim ve sanatı ihmal etmesi başlıca etkenler olarak görülebilir. Bu durum, toplumsal ve kültürel geriliğe yol açmış ve ülkemizi ekonomik açıdan gelişmiş olmasına rağmen, toplumsal ve kültürel açıdan geri bırakmıştır. Bu nedenle, Türkiye'nin gelişmesi ve ilerlemesi için eğitim, bilim ve sanatın önemini göz ardı etmemek ve bu alanlarda yatırım yapmak gerekmektedir.