Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Savoia-Marchetti S.55

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Savoia-Marchetti S.55, 1924'ten başlayarak İtalya'da üretilen çift gövdeli bir uçan gemiydi. Tanıtımından kısa bir süre sonra hız, yük, irtifa ve menzil için rekorlar kırmaya başladı. Tasarım ve gelişim S.55 birçok yenilikçi tasarım özelliğine sahipti. Tüm yolcu veya kargo bölümleri ikiz gövdelere yerleştirildi. Kokpit ise iki gövde arasındaki kanadın daha kalın bölümünde yer alıyordu. S.55, tandem olarak monte edilmiş iki sıralı ters dönen pervaneye sahipti. Motorlar yukarı doğru keskin bir açıya sahipti. İki tel destekli bom, üç kanatlı kuyruk yapısını ikiz gövdeye ve kanada bağlıyordu. Operasyonel geçmiş küçükresim|1943'te bir Rumen S.55 Tasarımı olağandışı olmasına rağmen, Savoia-Marchetti S.55 dikkat çekici bir şekilde uçmaya elverişli bir tekneydi. 1926'da S.55P prototipi, yüklü haldeyken hız, irtifa ve mesafe için 14 dünya rekoru kırdı. Ancak S.55'in en büyük başarıları, Avrupa ve Amerika kıtaları arasındaki uçuşlarıydı. İlk aşamalı gerçekleşen güney Atlantik Okyanusu geçişi 1922'de üç farklı Fairey III motoru kullanılarak yapıldı. Dornier Do J Plus Ultra Ocak 1926'da Cape Verde Adaları'nda tek durakla geçti. İlk S.55 geçişi bir yıl sonra Santa Maria uçağı tarafından Francesco de Pinedo tarafından yapıldı. Bolama'ya doğru güneye uçtuktan sonra Portekiz Gine'sine ulaşarak okyanusu başka bir durak olmadan geçmeyi planladılar. 23 Şubat 1927'de Cape Verde'de Brezilya'ya ulaştılar. Bu geçiş sonrası uçak, kahve çekirdekleri için Brezilya'ya takas edildi. Brezilyalı João Ribeiro de Barros ve üç kişilik mürettebatı, 24 Nisan 1927'de S.55 ile "Jahú"da başka bir uçuş yaptı. Santiago Adası'ndan ayrılarak Atlantik'i "Jahú" ile geçti ve Brezilya'nın Fernando de Noronha Adası'na indi. Pilotlar Francesco de Pinedo ve Carlo del Prete, İtalya'nın Sesto Calende kentinden bir S-55 ile havalandı. Dört ay sonra, yaklaşık 193 uçuş saati sonrasında Rio de Janeiro, Buenos Aires ve New York City de dahil olmak üzere 50'den fazla durak yaparak turlarını tamamladı. 20 Haziran 1928'de Savoia-Marchetti S.55 I-SAAT Santa Maria Kuzey Kutbu kaşifi Umberto Nobile'nin Nordaustlandet Svalbard'ın 120 kilometre kuzeydoğusuna bir buz kütlesi üzerinde düşen zeplin Italia'dan hayatta kalanları buldu. Zamanın İtalyan Hava Mareşali Italo Balbo, Atlantik geçişleri için bir S.55 filosu organize etmesiyle ünlendi ve 1933'te Chicago'nun İlerleme Yüzyılı Uluslararası Fuarı'na 24 uçakla yaptığı uçuşla ününü pekiştirdi. 1 Temmuz 1933'te General Balbo, İtalya'nın Orbetello kentinden S-55'lerin uçuşuna komuta etti ve uçuşu "V" düzenini koruyarak 48 saatten biraz fazla bir sürede tamamladı. Bu büyük uçak filolarına bazen " Balbo " adı verilirdi. Uçak, İtalya Kraliyet Hava Kuvvetleri'nde uzun menzilli bombardıman ve devriye uçağı olarak hizmet vermeye devam etti, ancak II .Dünya Svaşı esnasında son S.55 görevini tamamladı ve hizmetten çıkarıldılar. Varyantlar S.55 1927'den 1930'a teslim edilen prototipler ve orijinal üretim modelidir. İki prototip de dahil olmak üzere 90 adet üretildi. S.55C 1925'ten 1926'ya kadar teslim edilen sivil varyant, sekiz adet yapıldı. sağ|küçükresim|300x300pik| SIAI S.55X S.55P 1928'den 1932'ye teslim edilen on yolcu kapasiteli ve kapalı kokpit yapısına sahip model. Genişletilmiş gövdeli bu varyant sivil varyant, 23 adet yapıldı. S.55A Fiat A.22R tipinde 418 kW (560hp) motor gücüne sahip askeri varyant. 16 adet üretildi. S.55M Bazı ahşap yapıların metalle değiştirildiği varyant, yedisi 1930'da Piaggio tarafından inşa edildi. S.55 Scafo Allargato Genişletilmiş ve derinleştirilmiş gövde ve kapalı kokpit yapılı model. Savoia-Marchetti tarafından 16 ve CANT tarafından da 16 adet üretildi. S.55 Scafo Allargatissimo 20'si Savoia-Marchetti'ye, 16'sı Macchi'ye ve altısı CANT'a ait olan, büyük ölçüde genişletilmiş gövdeye sahip varyant. S.55X Varyant, Kuzey Atlantik uçuşları için Isotta Fraschini Asso 750 motorları ile donatılmıştı. Daha sonra silahlandırılmış ve keşif-bombardıman uçağı olarak kullanılmıştır. 25 adet yapıldı. İşletmeciler Sivil işletmeler İtalya Aero Espresso Italiana Società Aerea Mediterranea Rusya Aeroflot ABD Aero Transport Company d.b.a. AirVia. Marine Air Transport Co. Alaska Airways Askeri işletmeler İtalya Regia Aeronautica Brezilya Brazilian Navy (8 uçak) İspanya Spanish Air Force Romanya Royal Romanian Naval Aviation (7 ünite) Hayatta kalan uçak küçükresim|Savoia-Marchetti S.55, TAM Müzesi'nde I-BAUQ tesciliyle. São Paulo Brezilya Kalan son örnek Brezilya'da, São Carlos, São Paulo'daki TAM "Asas de um sonho" müzesinde korunmaktadır. I-BAUQ tescilli ve "Jahú" adlı uçak, Komutan João Ribeiro de Barros tarafından 1927'de Güney Atlantik'i geçerken Özellikler (S.55) küçükresim Mürettebat: 2 pilot, 3-4 diğer Uzunluk: 16.5m (54ft 2in) Kanat açıklığı: 24m (78ft 9in) Yükseklik: 5m (16ft 5in) Kanat alanı: 92m (990sqft) Boş ağırlık: 5,750kg (12,677lb) Maksimum kalkış ağırlığı: 8,260kg (18,210lb) Güç: 2 × Isotta Fraschini Asso 500 V-12 su soğutmalı pistonlu motor, 370kW (500hp) her biri simetrik yerleşimli Pervane: Çift bıçaklı Maksimum hız: 205km/h (127mph, 111kn) Tutunma hızı: 105km/h (65mph, 57kn) Mesafe: 1,200km (750mi, 650nmi) to 2,200km (1,400mi; 1,200nmi) Yükselme süresi: 1,000m (3,300ft) 9 dakikada; 2,000m (6,600ft) 25 dakikada; 3,000m (9,800ft) 45 dakikada. Kaynakça Okuma Dış bağlantılar Savoia-Marchetti S-55 Kategori:Yüksek kanatlı uçaklar Kategori:Uçak taslakları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri