2024 Mart ayında Antalya'da sıfır kilometre Peugeot 408 1.2 Puretech GT aldık. Araçtan beri sürekli yazılımsal arızalar yaşadık ve bu sorun çözülemedi. Servislerle iletişime geçtik ancak herhangi bir adım atılmadı.
İlk haftasında kısa hüzmeli far arızası uyarısı gösterdi. Servis ile görüşmeden önce ikinci kez aynı uyarı geldi. Servis, sorunun yazılımsal olduğunu ve güncellemesiyle çözülebileceğini söyledi. Bu mantıksız geldi çünkü sıfır araç teslimi öncesinde kontroller yapılmıştı.
Yazılım güncellemesinden sonra, uzun yolculuk için hazırlanırken vites geçişi problemleri yaşadık. Motor arızası uyarısı verdi ve araç vitese geçmedi. Kontağı kapatıp bekledikten sonra araç çalıştı ve hareket etti. Ertesi gün yine motor arızası uyarısı verdi, bu sefer vites geçişi oldu ama araç hareket etmedi. Servis yetkilileri, akü başlıklarını tak-çıkar yapmamızı, yani aracı resetlememizi önerdi.
Bu sorunlar nedeniyle seyahatimiz iptal oldu. Aracı kapsamlı bir muayene için servise bıraktık.
Seyahat sonrası yetkililer, sorunun yazılımsal değil, akü zayıflığından kaynaklandığını söylediler ancak bu sefer sorunun giderildiğini belirttiler. Bu süreçte 5 farklı servis arıza kaydı oluşturduk.
Bazı satış bayisi yetkilileri, aracımızı satın almamızı önerdi.
Yaklaşık 2 ay boyunca aracımızı kullandık. Kontağı açarken sürekli motor arıza ikaz lambası yanıp sönüyordu. Son olarak eşim yoldayken araç tekrar servis uyarısı verdi. Şehrin diğer Peugeot servisine götürdük. Radar sisteminde bir sorun olduğu tespit edildi ve bunun sebebi olarak aracın sıcağa maruz kalması gösterildi. Çözüm olarak aracı serin ve gölgede tutmamız önerildi.
Bu süreç boyunca sıfır aldığımız aracın bu kadar sık problem yaratmasından çok sıkıldık. Bize ayıplı bir ürün satılmış durumda. Firma yetkilileriyle mağduriyetimizin giderilmesi (iade veya yeni araç ile değişim) konusunda iletişime geçiyoruz ancak diğer taraftan sorunun çözümüne dair herhangi bir adım atılmıyor.
Satıcı bayi, problemlerin kendileri ile alakalı olmadığını, ana muhatabın Stellantis olduğunu belirtiyor. Çözüm olarak hukuki yollar hem alıcı hem de satıcı tarafından son çare olarak görülmekte.
Stellantis yetkililerine sesleniyorum: Sıfır kilometre alınmış bir araçta bulamadığınız, saptayamadığınız problemlerin mağduru biz olmamalıyız. Kısa sürede sizden geri dönüş bekliyorum.
İlk haftasında kısa hüzmeli far arızası uyarısı gösterdi. Servis ile görüşmeden önce ikinci kez aynı uyarı geldi. Servis, sorunun yazılımsal olduğunu ve güncellemesiyle çözülebileceğini söyledi. Bu mantıksız geldi çünkü sıfır araç teslimi öncesinde kontroller yapılmıştı.
Yazılım güncellemesinden sonra, uzun yolculuk için hazırlanırken vites geçişi problemleri yaşadık. Motor arızası uyarısı verdi ve araç vitese geçmedi. Kontağı kapatıp bekledikten sonra araç çalıştı ve hareket etti. Ertesi gün yine motor arızası uyarısı verdi, bu sefer vites geçişi oldu ama araç hareket etmedi. Servis yetkilileri, akü başlıklarını tak-çıkar yapmamızı, yani aracı resetlememizi önerdi.
Bu sorunlar nedeniyle seyahatimiz iptal oldu. Aracı kapsamlı bir muayene için servise bıraktık.
Seyahat sonrası yetkililer, sorunun yazılımsal değil, akü zayıflığından kaynaklandığını söylediler ancak bu sefer sorunun giderildiğini belirttiler. Bu süreçte 5 farklı servis arıza kaydı oluşturduk.
Bazı satış bayisi yetkilileri, aracımızı satın almamızı önerdi.
Yaklaşık 2 ay boyunca aracımızı kullandık. Kontağı açarken sürekli motor arıza ikaz lambası yanıp sönüyordu. Son olarak eşim yoldayken araç tekrar servis uyarısı verdi. Şehrin diğer Peugeot servisine götürdük. Radar sisteminde bir sorun olduğu tespit edildi ve bunun sebebi olarak aracın sıcağa maruz kalması gösterildi. Çözüm olarak aracı serin ve gölgede tutmamız önerildi.
Bu süreç boyunca sıfır aldığımız aracın bu kadar sık problem yaratmasından çok sıkıldık. Bize ayıplı bir ürün satılmış durumda. Firma yetkilileriyle mağduriyetimizin giderilmesi (iade veya yeni araç ile değişim) konusunda iletişime geçiyoruz ancak diğer taraftan sorunun çözümüne dair herhangi bir adım atılmıyor.
Satıcı bayi, problemlerin kendileri ile alakalı olmadığını, ana muhatabın Stellantis olduğunu belirtiyor. Çözüm olarak hukuki yollar hem alıcı hem de satıcı tarafından son çare olarak görülmekte.
Stellantis yetkililerine sesleniyorum: Sıfır kilometre alınmış bir araçta bulamadığınız, saptayamadığınız problemlerin mağduru biz olmamalıyız. Kısa sürede sizden geri dönüş bekliyorum.