Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Siklet araba

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Siklet araba 1910 ile 1920'lerin başları arasında Avrupa'da ve Amerika Birleşik Devletleri'nde üretilen küçük, hafif ve ucuz araba siklet arabası idi. Siklet arabalarının amacı motosiklet ile araba arasındaki pazardaki boşluğu doldurmaktı. Siklet arabalarının ölümü Citroën Type C, Austin 7 ve Morris Cowley gibi daha büyük arabalardan kaynaklanıyordu. Küçük, ucuz araçlar İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra yeniden ortaya çıktı ve mikro otomobiller olarak biliniyorlardı. Özellikler küçükresim|sağ|1911 Violette Siklet arabaları tek silindirli veya V-ikiz yapılandırmalı (veya bazen dört silindirli motor) bunlar genellikle hava soğutmalıydı. Bazen motosiklet motorları kullanıldı bu durumda motosiklet şanzımanı da kullanıldı. Tüm siklet arabalarının debriyajları ve değişken dişlileri olması gerekiyordu. Bu gereklilik, kayışın kasnak üzerinde bir kavrama görevi görecek şekilde kaydırılması ve dişli oranını değiştirmek için kasnak çapının değiştirilmesi gibi en basit cihazlarla karşılanabilir. Kayış tahrik veya zincir tahrik gibi yöntemler gücü tahrik tekerleğine/tekerleklerine genellikle yalnızca bir tekerleğe iletmek için kullanıldı bu nedenle diferansiyel gereksizdi. Gövdeler hafifti ve bazen minimum hava koruması veya konfor özellikleri sunuyordu. Siklet arabalarının yükselişi hafif küçük motorlu otomobillerin hem tescili hem de yıllık lisansları için azaltılmış vergilendirmenin doğrudan bir sonucuydu. 14 Aralık 1912'de Federation Internationale des Clubs Moto Cycliste'in bir toplantısında, resmi olarak Birleşik Krallık, Kanada, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, Hollanda, Belçika, İtalya, Avusturya ve Almanya tarafından kabul edilecek uluslararası bir siklet araba sınıflandırması yapılması gerektiğine karar verildi. Bu toplantının sonucunda aşağıdaki siklet arabası sınıfları tanımlandı: Kökenleri 1898'den 1910'a kadar otomobil üretimi hızla genişledi. O dönemin hafif arabaları yaygın olarak voiturette'ler olarak biliniyordu. Daha küçük siklet arabalar, Birinci Dünya Savaşı'nın patlak vermesinden kısa bir süre önce bir patlama ile 1910 civarında, Temple Press 27 Kasım 1912'de "The Cyclecar" dergisini yayınlamasıyla (daha sonra "The Light Car and Cyclecar" olarak yeniden adlandırıldı) ve Cyclecar Club'ın (daha sonra British Automobile Racing Club'a dönüştü) oluşumuyla ortaya çıktılar. 1912'den itibaren Olympia'daki Motor Cycle şovu Motor Cycle ve Cycle Car Show oldu. 1911'de Birleşik Krallık ve Fransa'nın her birinde bir düzineden az siklet araba üreticisi vardı ancak 1914'te Almanya, Avusturya ve diğer Avrupa ülkelerinde 100'den fazla üretici vardı. 1912'de AC Sociable, "hem zevk hem de iş için yollardaki en popüler bisiklet arabalarından biri" olarak tanımlandı, başka bir kaynak "Humberette"in o zamanlar en popüler siklet arabaları olduğunu belirtir. Sayısız markanın çoğu nispeten kısa ömürlüydü, ancak Bédélia (1910-1925), GN (1910-1923) ve Morgan (1910'dan günümüze) dahil olmak üzere birçok marka daha uzun ömürlü oldu.. Ölüm 1920'lerin başında, sikletli arabanın günleri sayılıydı. Ford gibi kitlesel üreticiler, genellikle küçük sikletli otomobil üreticilerinin fiyatlarını düşürmek için fiyatlarını düşürmeyi başardılar. Avrupa'da Citroën 5CV, Austin 7 veya Morris Cowley gibi benzer uygun fiyatlı otomobiller sunuldu. Siklet araba patlaması bitmişti. Siklet araba üreticilerinin çoğu kapandı. Chater-Lea gibi bazı şirketler motosiklet üretimine geri dönerek hayatta kaldı. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra küçük, ekonomik arabalar yeniden talep gördü ve yeni bir dizi üretici ortaya çıktı. Ancak siklet araba adı yeniden ortaya çıkmadı ve arabalara meraklılar tarafından mikro otomobil'ler ve genel nüfus tarafından kabarcık araba'lar denildi. Motor yarışı 1913 ve 1920 yılları arasında siklet arabaları için çeşitli motor yarışları düzenlendi. Siklet arabalarına düzenlenen ilk yarış 1913'te Automobile Club de France tarafından organize edildi, ardından 1920'de Le Mans'da bir Cyclecar GP yapıldı. Auto Cycle Union Eylül 1914'te Man Adası'nda siklet yarışlarını başlatacaktı ancak savaşın başlaması nedeniyle yarış yarıda kaldı. Ülkeye göre siklet arabalarının listesi Arjantin Viglione Avusturya Austro, 1913–14 Grofri Belçika CAP (de:) SCH Kanada Baby Car Campagna T-Rex Dart Cycle Car Co Glen Motor Company Gramm Holden-Morgan Welker-Doerr Çekoslovakya Aero 500 Novo Vaja Danimarka Dana Fransa Able Ajams Ajax Alcyon Amilcar Allain et Niguet (AN) (de:) Ardex Arzac Astatic Astra Austral Auto Practique (de:) Automobillette (de:) Autorette (de:) Bédélia Benjamin (de:) Billard (de:) Blériot Aéronautique (de:) Benova Bollack Netter and Co (B.N.C.) Bucciali (Buc) Causan Coadou et Fleury Contal (Coudert), see Lurquin-Coudert Croissant (de:) De Sanzy D'Yrsan D'Aux (de:) De Marçay (de:) Derby Deschamp (de:) Désert et de Font-Réault (de:) Dorey (de:) Eclair (de:) Einaudi (de:) Elfe Emeraude (de:) G.A.M. (de:) G.A.R. (de:) Gauthier (de:) Griffon (de:) Grouesy HP (de:) Huffit Ipsi Jack Sport Janoir Janémian JG Sport Jouvie Julien (de:) La Confortable La Flèche (de:) La Perle (de:) La Roulette La Violette (de:) Lacour (de:) Laetitia Lafitte L.B. (de:) Le Cabri Le Favori Le Méhari (de:) Le Roitelet Lurquin-Coudert Major (de:) Marguerite Typ A (de:) Marr (de:) Max (de:) Molla (de:) Micron (de:) Molla (de:) Monitor Mourre (de:) Noël (de:) Orial (de:) Patri (de:) Pégase (de:) Pestourie et Planchon (de:) Phébus (de:) Quo Vadis Rally Revol (de:) Roll Salmson Santax Sénéchal SICAM (de:) SIMA-Violet (de:) Sphinx (de:) Spidos (de:) Super (de:) Tholomé (de:) Tic-Tac (de:) Tom Pouce (de:) Utilis (de:) Vaillant Villard Violet-Bogey (de:) Violette Viratelle (de:) Virus Weler (de:) Zénia (de:) Zévaco (de:) Almanya Arimofa Bootswerft Zeppelinhafen (B.Z.) (de:) Cyklon Dehn (de:) Grade Koco Minimus Fahrzeugwerk (de:) Pluto Slaby-Beringer (de:) Spinell Staiger Zaschka Yunanistan Theologou İtalya Amilcar Italiana Anzani Baroso(Officine Barosso)(de:) C.I.P.(Cyclecar Italiana Petromilli)(de:) Della Ferrera(Fratelli Della Ferrera)(de:) Marino Meldi(Officine Meccanica Giuseppe Meldi)(de:) San Giusto(S.A. San Giusto)(de:) SIC (Società Italiana Cyclecars) (de:) Vaghi(Motovetturette Vaghi)(de:) Polanya Cyklonetka SKAF İspanya Alvarez David Izaro JBR Salvador İsveç Mascot Self İsviçre Moser (Fritz Moser, Fabrique d’Automobiles et Motocyclettes) (de:) Speidel Birleşik Krallık AC (Auto Carriers Ltd) Adamson Aerocar Allwyn Alvechurch Amazon Archer Armstrong Athmac Atomette Autotrix AV Baby Blake Baker & Dale Bantam Barnard Baughan Beacon Motors Bell Black Prince Blériot-Whippet Bound Bow-V-Car BPD Bradwell Britannia Broadway Buckingham Cambro Campion Corfield & Hurle (de:) Carden Carlette Carter Castle Three CFB CFL Chater-Lea Chota Coventry Premier Coventry Victor Crescent Cripps Crompton Crouch Cumbria Motors CWS Cyclar Dallison Day-Leeds Dayton Dennis Dewcar Douglas D'Ultra (D-Ultra) Duocar Dursley-Pedersen Economic Edmond Edmund Edwards EYME GB Gerald (de:) Gibbons Gillyard Glover GN Gnome Gordon (1912-1914) Grahame-White Guildford GWK Hampton HCE Heybourn Hill & Stanier HMC Howard Howett HP Humberette Imperial Invicta Jappic JBS Jewel Jones Kendall LAD La Rapide Lambert LEC Lecoy Lester Solus Lington LM (Little Midland) Matchless Marcus Marlborough (Anglo-French car) Mead & Deakin (Medea) Medinger(de:) Menley Meteorite Cars(de:) Metro-Tyler (de:) Morgan New Hudson Nomad Cars (de:) Northstar (de:) Norma Paragon (de:) Pickering, Darley & Allday (PDA) Pearson & Cox Perry Premier Motor(PMC) (de:) Princess Projecta (de:) Pyramid (de:) Ranger (de:) Rex Richardson (1903) Richardson (1919) Robertson Robinson & Price Rollo Royal Ruby Rene Tondeur (RTC) (de:) Rudge-Whitworth J. A. Ryley (de:) Simplic Skeoch Speedy (de:) Sterling Stoneleigh Swift Tamplin T.B. Tiny Turner Unique (de:) VAL Vee Gee Victor Wall Warne Warren-Lambert Westall Wherwell Whitgift (de:) Wilbrook Willis Winson Wooler Wrigley WSC Winter Woodrow Xtra Zendik Birleşik Devletler American Argo Arrow Asheville Buick prototype built by Walter Lorenzo Marr Briggs & Stratton Flyersee Smith Flyer Bull Moose-Cutting Automobile Company Baby Moose(de:) Burrows(1914 Ripley NY) Car-Nation Ceco(Continental Engineering Company)(de:) Coey Comet Continental Engine Manufacturing Company(de:) Corbin Motors Cycle-Car Cyclops (de:) Dayton (de:) De La Vergne Delco de Soto (1914) Dodo Dudly Bug Economy car EIM Engler Falcon Fenton Geneva Greyhound Hall Hanover Hawk Hawkins Hoosier Scout IMP JPL Kearns LuLu Keller (de:) La Vigne Limit Logan Malcolm Jones Merz Michaelson Mecca Mercury Motor Bob O-We-Go Pacific Pioneer Portland Post Prigg Puritan Real Rex Saginaw Scripps-Booth Smith Flyer Trumbull Twombly Vixen Winthur Wizzard Woods Xenia Yankee Kaynakça Kategori:Otomobiller tasarımı
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri