Sikorsky Raider X (RAIDER X olarak da bilinir), Lockheed Martin'in Sikorsky Aircraft bölümü tarafından Amerika Birleşik Devletleri Ordusu Gelecek Saldırı Keşif Uçağı (FARA) için tasarlanan, iki koaksiyel rotorlu ve tek itmeli pervaneli bir bileşik helikopter programı konseptidir. Raider X konsepti ilk olarak Ekim 2019'da duyuruldu. Mart 2020'de Ordu, beş tasarım konsepti adayından oluşan bir alandan Raider X ve Bell 360 Invictus'u seçti. Raider X ve 360 Invictus konseptleri, 2023 için planlanan bir yarışma için uçan prototipler olarak üretilecekler. Geliştirme FARA için konsept tasarım adaylarının geliştirilmesi için sözleşmeler Nisan 2019'da ilan edildi; Sikorsky de dahil beş farklı takım seçildi. Sikorsky, Raider X konsept adayını 14 Ekim 2019'da Birleşik Devletler Ordusu Birliği'nin yıllık toplantısında sundu. Raider X konsepti, ABD ordusunun Silahlı Keşif Helikopteri programı için geliştirilmiş olan daha önceki Sikorsky S-97 Raider'dan türetilmiştir; S-97 de Sikorsky X2 prototip bileşik koaksiyel helikopterden geliştirildi. Daha büyük bir Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant, aynı zamanda X2'den, Ordu'nun Gelecek Dikey Kaldırma programı kapsamında, ortak birçok amaçlı rotorlu uçak oluşturmak için geliştirildi; SB-1, Geleceğin Uzun Menzilli Taarruz Uçağı programı için adaydır. Sikorsky bileşik helikopter tasarımlarının tümü, Sikorsky'nin topluca "X2 Teknolojisi" adını verdiği koaksiyel sert rotorlar ve itici pervane kullanır. 25 Mart 2020'de Ordu, nihai bir uçuş yarışmasına devam etmek için Raider X ve Bell 360 Invictus konsept tasarım adaylarını seçti; Her aday tasarımın uçuş prototipleri üretilecek, ardından 2022'deki test uçuşları, en geç 2023 sonbaharında rekabetçi bir uçuş gösterisine götürülecek. Sikorsky, zaten Şubat 2020'ye kadar Raider X prototipinin yapımına başlamıştı. Tasarım Raider X, FARA program spesifikasyonlarının gerektirdiği şekilde, tek bir General Electric T901 motorunu kullanmak üzere tasarlanmıştır. GE T901, Ordu'nun Geliştirilmiş Türbin Motoru Programı kapsamında, mevcut ve gelecekteki Ordu rotorlu uçaklarının yeni motoru olarak geliştirildi. S-97 ve X2 performansına dayalı olarak, Raider X'in aşan bir maksimum hıza sahip olması ve azami servis irtifasının 2.700m (9.000 feet) olması bekleniyor. Sikorsky, S-97'yi Raider X'in% 80 ölçekli modeli olarak görüyor; Raider X'in 6400kg ağırlığında olması bekleniyor. Swift Engineering, gövdeyi tasarlayacak ve üretecek. Kokpit, Amerikan saldırı helikopterlerine özgü ikili oturma yerine yan yana koltuklar kullanıyor; dahili silahlar ve sensörler, gelecekteki yükseltmeleri ve eskimeyi öngörmek için FARA spesifikasyonlarına uygun modüler bir sistem kullanılarak monte edilir. Özellikler (Raider X) Personel: iki Güç Kaynağı: 1 × General Electric T901 turbosşaft, 3,000shp (2,200kW) (ana güç kaynağı) Ana Rotor Çapı: 2× 39ft (12m) Ayrıca bakınız Geliştirilme Aşamasında Sikorsky S-69 Sikorsky X2 Sikorsky S-97 Raider Sikorsky–Boeing SB-1 Defiant Benzer rol, konfigürasyon ve dönem hava araçları Bell 360 Invictus Kaynakça Kategori:Sikorsky