[[Dosya:Mathematics lecture at the Helsinki University of Technology.jpg|küçükresim|350px|sağ|Örnek olarak; Matematik dersi için sınavdan önceki dönem: Öğrenme Dönemi]] Sınav veya imtihan, kişinin belirli bir konu hakkında edindiği bilgiyi veya deneyimi ölçmek için kullanılan bir yöntemdir. Çoğunlukla süre kısıtlamalı olarak gerçekleştirilir. Sınav, kişinin edindiği bilgiyi/bilgi birikimini verilen kısıtlı bir zaman dilimi içerisinde en iyi şekilde ifade etmesidir. Sınavda sorulacak olan sorular öğretilen bilgiye bağlı olarak, mantıksal olarak belirli kurallar çerçevesinde oluşturulur. Kişinin veya öğretilen bilginin düzeyine göre sorular(çoktan seçmeli olduğu takdirde) üç, dört veya beş seçenek olabilir. Sınavlar görsel, bedensel, ruhsal, yazılı veya işitsel yollarla yapılabilir. Türkiye'de sınav uygulayan kurumların başında Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı, ÖSYM ve özel dershaneler gelmektedir. Daha fazlası Airasian, P. (1994) "Classroom Assessment," Second Edition, NY" McGraw-Hill. Cangelosi, J. (1990) "Designing Tests for Evaluating Student Achievement." NY: Addison-Wesley. Gronlund, N. (1993) "How to make achievement tests and assessments," 5th edition, NY: Allyn and Bacon. Haladyna, T.M. & Downing, S.M. (1989) Validity of a Taxonomy of Multiple-Choice Item-Writing Rules. "Applied Measurement in Education," 2(1), 51-78. Monahan, T. (1998) The Rise of Standardized Educational Testing in the U.S. – A Bibliographic Overview. Phelps, R.P., Ed. (2008) Correcting Fallacies About Educational and Psychological Testing, American Psychological Association. Ravitch, Diane, "The Uses and Misuses of Tests", in The Schools We Deserve (New York: Basic Books, 1985), pp.172–181. Wilson, N. (1997) Educational standards and the problem of error. Education Policy Analysis Archives, Vol 6 No 10 Dış bağlantılar How the traditional Chinese system of exams worked Kategori:Eğitim psikolojisi Kategorisikometrik Kategori:Spor bilimi