Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Siyasi kampanya

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:AMP supporters during rally on Balide, 1.jpg|küçükresim|251x251pik|Doğu Timor'da seçim kampanyası]] Bir siyasi kampanya belirli bir grup içindeki siyasi görüşü etkilemeyi amaçlayan organize bir çabadır. Modern siyasette, en yüksek profilli siyasi kampanyalar, genel seçimlere ve devlet başkanı veya hükûmet başkanı adaylarına, genellikle cumhurbaşkanı veya başbakana odaklanır. Kampanya mesajı Kampanyanın mesajı, adayın seçmenlerle paylaşmak istediği fikirleri içermektedir. Siyasi bir pozisyon için yarışırken fikirlerine katılanların onları desteklemesini sağlamaktır. Mesaj genellikle politika sorunları, ekonomik sorunlar hakkında birkaç Konuşma noktasından oluşur. Bu noktalar, kampanyanın ana fikirlerini özetler ve seçmenler üzerinde kalıcı bir izlenim yaratmak için sık sık tekrarlanır. Pek çok seçimde Muhalefet partisi, tartışma konularıyla ilgili olmayan politika veya kişisel soruları gündeme getirerek adayın "mesajından uzaklaşmaya" çalışacaktır. Çoğu kampanya, en potansiyel seçmenleri çekmek için mesajı geniş tutmayı tercih eder. Çok dar bir mesaj seçmenleri yabancılaştırabilir veya ayrıntıları açıklayarak adayı yavaşlatabilir. Örneğin 2008 Amerika Birleşik Devletleri başkanlık seçimlerinde John McCain başlangıçta vatanseverliğine ve siyasi deneyimine odaklanan bir mesaj kullandı "Önce Ülke"; Daha sonra mesaj, dikkatini siyaset kurumu içindeki "Orijinal Maverick" rolüne kaydırmak için değiştirildi. Barack Obama kampanyası boyunca tutarlı, basit bir "değişim" mesajı üzerine koştu. Kampanya finansmanı Kampanya için fon yaratma teknikleri arasında kampayası yapılacak adayın büyük bağışçılarla görüşmesi veya buluşması, küçük bağışçılara doğrudan posta gönderimi ve eğer çıkarları için önemliyse yarışa milyonlar harcayabilecek çıkar gruplarına kur yapma yer alır. Teknikler [[Dosya:John Edwards Pittsburgh 2007.jpg|küçükresim|Demokrat John Edwards 2007'de Pensilvanya,Pittsburgh'da bir kampanya konuşması yaptı.]] Bir kampanya ekibi ticari reklamcılık ve propaganda tekniklerinden yararlanır. Siyasi kampanyaların mesajlarını dağıtırken kullanabilecekleri yollar, kanunlar, mevcut kaynaklar ve kampanya katılımcılarının hayal gücü ile sınırlıdır. Bu teknikler genellikle kampanya planı olarak bilinen bir Stratejide birleşir. Plan, bir kampanyanın hedefini, mesajını, hedef kitlesini ve mevcut kaynakları dikkate alır. Kampanya tipik olarak, mesajını iletirken aynı zamanda destekçileri de belirlemeye çalışacaktır. Modern, açık kampanya yöntemine 1800 Amerika Birleşik Devletleri başkanlık seçimi sırasında Aaron Burr öncülük etti. Siyaset bilimci Joel Bradshaw'ın bir başka modern kampanya yöntemi, başarılı bir kampanya stratejisi geliştirmek için dört anahtar önermeye işaret ediyor. “Birincisi, herhangi bir seçimde seçmen üç gruba ayrılabilir: aday tabanı, rakip tabanı ve kararsız olanlar. İkincisi, geçmiş seçim sonuçları, kayıtlı seçmen listelerinden gelen veriler ve anket araştırması, bu üç grubun her birine hangi kişilerin girdiğini belirlemeyi mümkün kılar. Üçüncüsü, tüm insanların desteğini almak ne mümkün ne de gerekli. Dördüncü ve son olarak, bir sefer nasıl kazanılacağını belirledikten sonra, bu zaferi sağlayacak koşulları yaratmak için harekete geçebilir. Başarılı olmak için kampanyalar, kampanya kaynaklarını - para, zaman ve mesaj - potansiyel seçmenlerden oluşan kilit gruplara ve başka hiçbir yere yönlendirmemelidir. Modern teknoloji ve internet İnternet artık modern siyasi kampanyaların temel bir unsurudur. Çeşitli aktivizm biçimleri için e-posta, web siteleri ve podcast'ler gibi iletişim teknolojileri, vatandaş hareketlerinin daha hızlı iletişim kurmasını sağlar ve geniş bir kitleye bir mesaj iletir. Bu İnternet teknolojileri, amaca yönelik bağış toplama, lobicilik, gönüllülük, topluluk oluşturma ve örgütlenme için kullanılır. Bireysel siyasi adaylar da seçim kampanyalarını tanıtmak için interneti kullanıyor. Norveç seçim kampanyalarıyla ilgili bir araştırmada, politikacılar sosyal medyayı pazarlama ve seçmenlerle diyalog için kullandıklarını bildirdi. Facebook, pazarlama için birincil platformdu ve Twitter daha sürekli diyalog için kullanıldı. Diğer teknikler Broşür dağıtarak veya gazete satarak Web siteleri, çevrimiçi topluluklar ve istenen veya istenmeyen toplu e-posta yoluyla Küçük demografik seçmen dilimlerini belirlemeye ve hedeflemeye yardımcı olan mikro hedefleme olarak bilinen yeni bir teknikle Bir kampanya vekili kullanma - bir aday adına kampanya yürüten bir ünlü veya nüfuz sahibi kişi Kaynakça Ayrıca bakınız Politik pazarlama Kategori:Siyasi kampanyalar Kategori:Propaganda Kategori:Yöntemlerine göre aktivizm
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri