Spotify ve TikTok'ta hangi Eurovision şarkısı kazandı?
İrlandalı şarkıcı Bambie Thug, 11 Mayıs 2024 Cumartesi günü İsveç'in Malmö şehrinde düzenlenen Eurovision Şarkı Yarışması'nın Büyük Finali sırasında Doomsday Blue adlı şarkıyı seslendiriyor.
İsviçre hafta sonu 68. Eurovision Şarkı Yarışması'nda zafere ulaştı. Bu sene birçok ilke imza atılan yarışma tartışmaların odak noktası olurken yayın verileri halkın gerçekte kimi dinlediğine dair farklı bir tablo çizdi.
Cumartesi günü, İsviçre'den Nemo'nun 'The Code' adlı şarkısı, jüriden en yüksek, halk oylamasından ise beşinci en yüksek oyu alarak birinci oldu. Böylece 1988'den beri İsviçre ilk defa yarışmada zafere ulaşırken Nemo da Eurovision'u kazanan ilk non-binary sanatçı olarak tarihe geçti.
Etkinlik öncesinde Nemo, Hırvatistan'dan Baby Lasagna'nın hemen arkasında favori gösterilen güçlü bir adaydı. Dijital müzik hizmeti Spotify'dan gelen veriler, Nemo'nun finalden önceki hafta en çok dinlenen ikinci sanatçı olduğunu ortaya koydu.
Aynı haftada en çok dinlenen şarkı ise final öncesinde diskalifiye edilen Hollanda'nın temsilcisi Joost Klein'ın söylediği 'Europapa' idi.
İrlandalı Bambie Thug ise siyaset olmadan da bir şarkının çok fazla izlenip dinlenilebileceğini etkinlikte fazlasıyla kanıtladı. Büyücülük, şeytan, cadı kavramlarının başrolü oynadığı 'Doomsday Blue' adlı "ouija-pop" türü şarkısıyla izleyicilere hayrete düşüren sanatçı etkinlikte ilgi odağı oldu. İsrail'in hemen altında 6. sırayı alan İrlanda bununla birlikte Spotify'da yüzde 950'lik bir dinlenme rekoru kırarak Spotify tarafından "resmi olmayan Eurovision izleyicileri favorisi" unvanını kazandı.
TikTok'ta da benzer veriler, finalin yayınlanmasından bu yana her ülkenin katılımına olan ilginin arttığını gösteriyor. Bir kez daha, İsviçre'den Nemo, finalden bu yana 'The Code' ile yüzde 3 bin 245 daha fazla kullanıcının video oluşturmasıyla büyük bir yükselişe imza attı. Hırvat Baby Lasagna'nın 'Rim Tim Tagi Dim' şarkısı için ise içerik artışında yüzde 372'lik bir performans sergiledi.
Bambie Thug da finalden bu yana yaratılan içeriklerde yüzde 66 ile beşinci en büyük artışı yakaladı.