Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Super Bowl XLVII devre arası gösterisi

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:Destiny Child at Super Bowl XLVII halftime show.jpg|küçükresim|sağ|Knowles, Destiny's Child grup arkadaşları Kelly Rowland (solda) ve Michelle Williams (sağda) ile birlikte.]] Super Bowl XLVII devre arası gösterisi, 3 Şubat 2013'te New Orleans'taki Mercedes-Benz Superdome'da, Super Bowl XLVII kapsamında gerçekleşti. Gösterinin ana ismi Beyoncé olurken Destiny's Child grubundan Kelly Rowland ve Michelle Williams da gösteriye dahil oldu. Gösterinin yapımcılığını Ricky Kirshner, yönetmenliğini Hamish Hamilton yaptı. Knowles'ın bir kez daha canlı performans yeteneklerini sergilediğini öne süren eleştirmenlerce olumlu yorumlar aldı. Gösteri, 110.8 milyon izleyiciye erişerek o zamana kadarki en çok izlenen Super Bowl devre arası gösterisi oldu. Performans ve onu izleyen elektrik kesintisi, dakikada 299 bin tweet atılmasına sebep oldu ve böylece Twitter tarihindeki en popüler anlardan biri oldu. Gösteri, Super Bowl XLI kapsamındaki Prince performansından beri Pepsi'nin sponsor olduğu ilk Super Bowl devre arası gösterisidir. Genel Ekim 2012'de haber kaynakları Super Bowl XLVII devre arası gösterisine Beyoncé Knowles'un asıl sanatçı olarak katılacağını açıkladı. National Football League'in resmî açıklamasından önce Beyoncé yüzündeki göz karasına gösteri tarihinin yazılı olduğu bir fotoğraf paylaştı. The Washington Posttan Lisa de Moraes, latife yapmak maksadıyla Beyoncé'nin Super Bowl devre arası gösterisinde ana sanatçı olmak için "AARP yeterlilik yaşının altındaki ilk kadın solo sanatçı" olacağını söyledi İlk bilgiler Knowles'ın kocası Jay-Z'nin de gösteride olası bir iş birliğinde yer alacağını belirtmekteydi. Ancak, gösteride yer almadı. Us Weeklyde yer alan bir kaynağa göre Jay-Z, gösterinin "Beyoncé'nin anı olmasını istediğini ve bunu ondan çalmak istemediğini" öne sürerek son anda çekilmişti. Gelişme küçükresim|sol|Knowles, bağcıklı deri streç dansçı giysisi üzerine geniş bir siyah ceket ve kalçaya kadar çekilmiş uzun çoraplarla gösteride sahne alırken. Devre arası gösterisinin prodüksiyonu Ricky Kirshner, yönetmenliği Hamish Hamilton tarafından üstlenildi. Performans sırasında Knowles, bağcıklı deri streç dansçı giysisi üzerine geniş bir siyah ceket ve kalçaya kadar çekilmiş uzun çoraplarla gösteride sahne aldı. Kelly Rowland ve Michelle Williams da, The Hollywood Reporterdan David Rooney'nin de belirttiği gibi, buna uygun "siyah-deri baskın kadın kıyafeti" giydi. Knowles'ın iki portresinin birbirine karşı baktığı logo sahneye yerleştirildi ve Knowles bu iki yüzün arasındaki zeminden belirerek sahneye çıktı. Bunun yanında birçok alev oyunu da sahneye eklendi. Performans boyunca tümü-kadın grubu, arka dansçılar, ev sahibi New Orleans takımının 32-kızdan oluşan amigo kızlar grubu Saintsations ve tamamen kadınlardan oluşan bir üflemeli grubu sanatçıya eşlik etti. Knowles 21 Ocak 2013'te Barack Obama'nın ikinci kez göreve başlaması şerefine verilen törende ABD milli marşı "The Star-Spangled Banner"ı söylerken pleybek yapmakla suçlandı. Sanatçı devre arası gösterisini tartıştığı bir basın konferansı sırasında bu gösteride var olan bir vokal üzerine söylediğini itiraf ettikten sonra Super Bowl'da tamamen canlı söyleyeceğini şu sözlerle belirtti: "Kesinlikle canlı söyleyeceğim... Bunu yapmak için doğdum. 16 yıllık kariyerim var. Yaptığım her şey beni buna hazırladı." Devre arası gösterisinden sonra The New York Timestan Jon Caramanica of The New York Times, "namına leke sürdürmeye alışkın olmayan" Knowles'ın onu bu önceki performansında eleştiren "şüpheciler"i susturduğunu belirtti. Los Angeles Timestan Randall Roberts yazısında şunları söyledi: "Dans ettikçe ve kalabalığa alkışlamasını söyledikçe elindeki mikrofondan adeta bir yumruk sesi patlıyordu. Gürültülü ve aşikardı. Ve doğru bir şeyi kanıtlıyordu: mikrofon canlıydı ve şarkıcımız da öyle." Özet küçükresim|Knowles gösteri sırasında. Gösteriye geri sayım için "Countdown" kullanıldı. Açılışta "Run the World (Girls)"ün enstrümanlı kısmı kullanıldı. Knowles, Vince Lombardi'nin aşağıda Türkçeleştirilmiş sözleri eşliğinde sahne asansörüyle yükseldi: Bundan sonra Knowles, "Love on Top"ın akapella bir sürümünü söyledi ve bu "Crazy in Love" şarkısına evrildi. Bu performans için The New York Timestan Jon Caramanica, sanatçının "adeta gürlediğini ve şarkıya daha önce sahip olmadığı bir vahşilik verdiğini" söyledi. Knowles bunun ardından enerjik bir dansla başlayan "End of Time" adlı şarkıya geçti. Ardından "Baby Boy" şarkısına geçti ve bu performans sırasında altındaki zeminden ve arkasındaki duvardan da Knowles'ın aynı koreografiyi sergileyen klonlarının olduğu bir projeksiyon yansıtıldı. Eski Destiny's Child üyeleri Kelly Rowland ve Michelle Williams sahneye geldi. Üçlü hep beraber "Bootylicious" ve Charlie's Angels film müziği "Independent Women Part I"ı seslendirerek, gösteriyi filmdeki ana karakterlerin pozuyla bitirdi. Bunun ardından üçlü Knowles'ın "Single Ladies (Put a Ring on It)" şarkısını sahneledi. Grup arkadaşları sahneden ayrıldıktan sonra sanatçı kalabalığa "Herkes ellerini bana doğru kaldırsın - Enerjinizi hissetmek istiyorum!" diye bağırdı ve performansı "Halo"nun "duygulu" bir sürümüyle noktaladı. Son şarkısını bitirince, Knowles kalabalığa dönerek "Bu an için size çok teşekkür ederim. Tanrı hepinizi kutsasın," dedi. Tepki Eleştiri Knowles'ın performansı eleştirmenlerden olumlu geri dönüş aldı. Los Angeles Timestan Randall Roberts, bu performansın "konser performansçısı olarak yeteneklerini yeniden kanıtlayarak, ona karşı bir şüphesi olan herkesi susturduğunu" söyledi. The Hollywood Reporterdan David Rooney şunları yazdı: "2012'deki Madonna'nın damarından giden [Beyoncé], devre arası gösterisini baba rock'ından kadının fendini kucaklamaya dönüştürdü." HitFix sitesinden Melinda Newman şu yorumu yaptı: "Super Bowl'da vahşi olduğu kadar enerjik de olan [Beyoncé], kısmen Victoria's Secret moda gösterisi, kısmen de kalabalığın gözünü kamaştırma üzerine bir performansa imza attı." The New York Timestan Jon Caramanica performansı överek "aşağı yukarı 12 dakika boyunca... patlamaları ve insanlığı, müstebitlikle sıcaklığı, arenaya-hazır bir ölçek hissiyle vokal detaylarına kadar inen mikroskobik yaklaşımı dengeledi. Bütün gürültü arasında Beyoncé'nin şüphecilerine verdiği cevap küçük şeylerdeydi, sessiz ama etkili," yorumunu yaptı. Yazar yorumunu şöyle noktaladı: "Knowles makinesi amacını belli etti ve performansı 'yaşamın kanıtı'ydı". Daily Newsten Jim Farber, "Super Bowl için ondan daha bir yıldızı düşünmek zor," diye yazdı. Rolling Stone dergisinden Dan Hyman, yazdığı yazıda Knowles'ın "gösteri boyunca üstün sesiyle ve dans becerisiyle caka sattığını" söyledi ve performansın en iyi anlarının eski grup arkadaşlarıyla bir araya geldiği zaman olduğunu ekledi. Aynı dergiden Rob Sheffield, Knowles'ın gitaristi Bibi McGil'in gösterideki performansını överek bunun "hazır zorunlu-Slash-rolü gitar solosu" olduğu yorumunu yaptı. Yazar yorumunu şu sözlerle bitirdi: "Asıl oyun fena değildi. Afedersiniz, 49'lar. Ama gecenin kime ait olduğu konusunda şüphe yok: Beyoncé." Tanınırlık Mart 2013'te The Observerdan Michael Hogan bu performansı "En İyi 10 Beyoncé Anı" listesine dahil etti. Knowles'ın Super Bowl performansı 22 Eylül 2013'te gerçekleşen 65. Primetime Emmy Ödülleri'nde üç adaylık aldı. ve bu adaylıklardan "Sıradışı Işık Tasarımı/Işıklandırma Yönü" ödülünü kazandı. 2014 Art Directors Guild kapsamında performans, "En İyi Ödül Töreni, Müzik veya Oyun Gösterileri" dalında aday gösterildi. Medya Nielsen reytingleri gösterinin 110.8 milyon izleyici tarafından izlendiğini onayladı. Böylece Super Bowl'un gelmiş geçmiş en çok izlenen dördüncü devre arası gösterisi oldu (birinci Katy Perry'nin 118.5 milyona ulaşan Super Bowl XLIX devre arası gösterisi, ikinci Bruno Mars'ın 115.3 milyona ulaşan Super Bowl XLVIII devre arası gösterisi ve üçüncü Madonna'nın 112.5 milyona erişen Super Bowl XLVI devre arası gösterisidir). Knowles'ın Super Bowl performansı dakikada 268.000 tweet ile Twitter tarihinin en popüler olayı oldu. 10 Şubat 2013'ü izleyen hafta, Beyoncé'nin şarkıları %80 artışla ABD'de 220.000 dijital yüklemeye erişirken, Destiny's Child'ın kayıtları %36 artışla 60,000 dijital yükleme elde etti. Şarkı listesi "Run the World (Girls)" (Intro) "Love on Top" "Crazy in Love" "End of Time" "Baby Boy" "Bootylicious" (Destiny's Child) "Independent Women Part I" (Destiny's Child) "Single Ladies (Put a Ring on It)" (Kelly Rowland ve Michelle Williams ile) "Halo" Şarkı listesi BBC'den derlenmiştir. Kaynakça Dış bağlantılar Beyoncé'nin resmî web sitesi Kategori:Beyoncé Kategori:Destiny's Child 47
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri