Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Süpertanker

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|300px|Ticari ham petrol Süpertankeri AbQaiq. Süpertanker terimi bugün genellikle 250.000 detveyt tonu(dwt) aşan ticari gemilere verilen isimdir. Varsayılan bu gemiler 2 ile 3 MMbbl veya 2 ile 3 milyon varil ham petrol taşıma kapasitesine sahiptir. Sınıflandırma Çoğu kez televizyon, haber, film veya gazetelerde bu "Süpertanker" terimi geçse de, aslında "Süpertanker" diye bir resmi kullanım veya deniz ticaretinde bir terim yoktur. Ticaret dünyasında bu terimin yerine uluslararası geçerli Very-Large Crude Carriers (VLCC) ve Ultra-Large Crude Carriers (ULCC) teknik terimler kullanılır. Bugüne kadar üretilen en büyük süpertanker; Jahre Viking veya Seawise Giant (şu an Knock Nevis) adı altında süresiz demirlemiş olan 564.763 detveyt tonluk (dwt) ham petrol tankeridir. Teknik ve ekonominin gelişmesi ile bu gemilerin ebatları da daima büyümüştür. 1950'lerde süpertanker diye geçen gemiler 1990 ve 2000'lerde ufak bir standart çaptadır. 2002 senesinden sonra üretilen en büyük 4 süpertankerlere V Plus (V artı) sınıfı ismi verilmiştir. Bu 4 gemi Yunan Hellespont Steamship Corporation denizcilik şirketi tarafından Güney Kore Daewoo tersanesinde yaptırılmıştır. Şu anki ticari isimleri TI Asia, TI Europe, TI Oceania, and TI Africa'dır. Tarihi 1960'lara kadar uluslararası (ham petrol) denizcilik özellikle Süveyş Kanalı ağırlıklı olduğu için, üretilen (süper-)tankerler Suezmax sınırına bağlı kalmışlardır. Zamanın Süveyş Kanalı kapasitesi 45.000 tonluk su deplasman'a müsaade veriyordu. 1967'de Altı Gün Savaşı'ndan dolayı bu kanal 1967 ile 1975 yılları arasında trafiğe kapatılmıştır. Orta Doğu Petrol yatakları'ndan ham petrol ticareti mecburen Ümit Burnu'ndan gerçekleştirilmesi lazımdı. Yani artık aynı ticaret için Afrika kıtasının etrafından dolaşılması mecburiydi. Bu yeni zorunluğa, ekonomik tek çözüm, varsayılan tanker kapasitelerini katlamak olmuştur. Bu tarihten itibaren artık her yıl yeni tonaj rekorları kırılmıştır. Bu süpertankerlerin ilk yıllarında çoğu limanların derinliği yeterli olmadığından petrol genelde burada az su deplasmanlı gemilere aktarılmıştır. Hukuksal konumlar Exxon Valdez kazasından sonra ABD karasularına girecek her tanker 2015 senesine kadar çift cidarlı olması mecburiyeti koşulmuştur (Oil Pollution Act of 1990 (OPA-90). Avrupada ise Erika (1999) vePrestige (2002) kazaları sonucu aynı çift cidarlı mecburiyeti en geç 2010 senesine kadar yürürlüğe girmesine karar almıştır. Şu an en büyük çift cidarlı süpertanker 2002 senesinde yapılan TI Asia tankeridir ve 441.893 deadweight tondur. Süpertankerler (birkaçı) Knock Nevis, 2004'te süresiz demirlemiştir TI Asia, eski adı Hellespont Alhambra TI Europe, eski adı Hellespont Tara TI Oceania, eski adı Hellespont Fairfax TI Africa, eski adı Hellespont Metropolis Esso Atlantica, hurdaya çıkarılmıştır Esso Pacific, hurdaya çıkarılmıştır Torrey Canyon, ilk süpertanker, 1967'de hurdaya çıkarılmıştır Dış bağlantılar Supertankers (Bill Willis) Notlar Kategori:Gemi tipleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri