Geçtiğimiz yıl, bir arkadaşım sütçü imam üniversitesi mühendislik mimarlık fakültesi çevre mühendisliği (iö) bölümüne 196,05 puanla yerleşti. Ancak bu yerleşme kararını adaletsiz buldu ve tepkisini "bu ne yhaa, bu ne adaletszliq" şeklinde dile getirdi. Kendisini sakinleştirmeye çalıştım ve teknik öğretmenlerin mühendis olabileceği yeni bir kararın çıkabileceğini söyledim, ancak dinletemedim. Önceki yıllarda ÖSYS sınavında ilk 3000'e girerek üstün başarı bursuyla okumuştum. Meslek lisesi bilgisayar bölümü mezunuydum ancak bilgisayar mühendisliği bölümünü yazma şansım olmamıştı. Bana öğretmenlik okumam gerektiği söylendi ve teknik eğitim fakültesinde değil, memleketimdeki eğitim fakültesinde okumaya karar verdim. Şimdi ise bilgisayar programcıları, öğretmenleri ve mühendisleri yetiştiriyorum ve bence bu durumu "haksızlık" kelimesiyle açıklamak yetersiz kalıyor. Bu siyasi bir kararın bir sonucu gibi görünüyor. 28 Şubat ve imam hatip liselileri ile meslek liselilerin mağdur olduğu bir dönemdi ve bu durum hala devam ediyor. Bu konuda mühendisler ve öğretmenlerin birlik olup ortak tepki göstermesi gerektiğini düşünüyorum. Siyaseti bir kenara bırakırsak, beni sadece eğitim sistemi ve kaliteli ara elemanlar ilgilendiriyor. Sonuç olarak, teknik öğretmenlerin mühendis olabileceği çabası gereksizdir. Öğretmenlerin ve mühendislerin farklı alanlarda olduğuna inanıyorum ve ikisini de daha donanımlı hale getirme çabası içerisinde olmaları gerektiğini düşünüyorum. Bu kararı ilk olarak twitter'da Hakan Şükür açıklamış ve bu duruma bir anlam veremedim. Diğer yandan, bir eksiklik olduğunu hissediyorum. Yasalar çıkartılırken sadece benim gibi mühendislik fakültesi yazamayan meslek liselilerin faydalanması gereken bir durumdayken, başkalarının da faydalandığını görüyorum. Bu durum ise gerçekten üzücü. Bu konuda daha fazla bilgi almak ve yorum yapmak isterseniz lütfen (bkz: teknik öğretmenler mühendis olabilecek/@kodon) ve (bkz: 2013-mühendislik tamamlama/@kodon) başlıklarına göz atabilirsiniz.