The Legend of Zelda: Skyward Sword ( Zeruda no Densetsu: Sukaiwōdo Sōdo), 2011 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 16. oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü. Oyun, Eylül 2016'da Wii U eShop'ta dünya çapında kullanıma sunuldu. Seri kahramanı Link rolünü üstlenen oyuncular, yüzen Skyloft adasını ve altındaki araziyi gezerek, hikâyeyi ilerleten ve çevre ve zindan temelli bulmacaları çözen görevleri tamamlarlar. Kılıç ve kalkanla saldırmaya ve engellemeye odaklanan oyun mekaniği ve savaş oyun Wii MotionPlus genişletme cihazına bağlıdır. Oyun, Zelda serisinde kronolojik olarak ilk oyun olup serideki tekrar eden bir silah olan Master Sword'un kökenlerini ayrıntılarıyla anlatır. Skyloft adında yüzen bir kasabanın sakini olan Link, kaçırıldıktan ve bulutların altında terk edilmiş bir kara olan Surface'e getirildikten sonra çocukluk arkadaşı Zelda'yı kurtarma arayışına girer. Tanrıça Kılıcı ile donanmış ve Fi adındaki bir ruhun yardımı ile Link, Zelda'nın güvenliğini sağlamak ve efendisi Demise'i diriltmeye çalışan Ghirahim'i durdurmak zorundadır. Oyunun geliştirilmesine 2006 yılında Twilight Princess oyununun piyasaya sürülmesinden sonra başlandı ve yaklaşık beş yıl kadar sürdü. Daha önce çok sayıda Zelda oyunu, Twilight Princess, Ocarina of Time ve Majora's Mask gibi geliştiricileri etkiledi. Oyunun dünya üstü dünyasının ve oynanışının birçok yönü, oyuncu deneyimini kolaylaştırmak ve geliştirmek için tasarlandı. Sanat tarzı, Paul Cézanne de dahil olmak üzere empresyonist ressamların çalışmalarından etkilendi. Wii MotionPlus'ın uygulanması, geliştiriciler için neredeyse atıldığı noktaya kadar sorun olduğunu kanıtladı. Hajime Wakai tarafından yönetilen ve Koji Kondo'nun gözetiminde bir ekibin bestelediği müzikle, parçalarının çoğu için canlı bir orkestra kullanan ilk Zelda oyunuydu. The Legend of Zelda: Skyward Sword, ilk olarak 2009'da açıklandı, başlangıçta 2010'da piyasaya sürülmesi planlanarak 2011'de daha da rafine edilmesi ve genişletilmesi beklendi. Oyun, çok sayıda dergi sitesinden mükemmel puanlar aldı ve çok sayıda endüstri ve dergi ödülü kazandı. Dünya çapında da üç milyondan fazla kopya sattı. Aldığı hesaplara rağmen, oyunun tasarımının belirli yönlerine yönelik yaygın eleştirilerin puanları, ev konsolları için bir sonraki oyun olan Breath of the Wild geliştirilmesinde anahtar bir etkisi olduğunu kanıtladı. Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:2011 video oyunları Kategori:Rol yapma video oyunları Kategori:Aksiyon-rol yapma oyunları Kategori:Aksiyon-macera oyunları S Kategori:Nintendo oyunları Kategori:Japonya'da geliştirilen video oyunları Kategori:Wii oyunları Kategori:Wii U oyunları Kategori:Açık dünya video oyunları Kategori:Zaman yolculuğu video oyunları Kategoriemon video oyunları Kategori:Kurguda lanet Kategori:Kurguda reenkarnasyon Kategori:Kurguda robotlar Kategori:Romantik kurgu Kategori:Tek oyunculu video oyunları