Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

The Sims

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
The Sims, Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2000 yılında yayınlanan stratejik yaşam simülasyonu video oyunudur. "Sim" adı verilen sanal insanların kurgusal bir mahalle içerisinde yaşadığı evlerde bilgisayar simülasyonu üzerinden günlük aktiviteleri kontrol edilir. Oyuncular Sim'leri kontrol edebilir, kariyerlerini geliştirebilir, yaşadıkları alanı değiştirebilir ve diğer Sim'lerle ilişki kurabilirler. Aynı zamanda Sim'ler için ev yaratabilir, evi dekor edebilir, kıyafet alabilirler. Diğer Sim'lerle olan sosyal ilişkilerini de ilerletebilirler. Oyunun gelişimi Will Wright önderliğinde Wright'ın önceki oyunu olan SimCity üzerinden ilerledi. Wright oyunu Christopher Alexander'ın 1977 yılında yayınlanan kitabı A Pattern Language ve Scott McCloud'un 1993 yılında yayınlanan kitabı Understanding Comicsten esinlenerek tasarladı. Oyun için 2000'den 2003'e kadar toplamda yedi genişletme paketi yayınlandı; her paketle birlikte yeni eşyalar, karakterler, cilt tonları ve özellikler eklendi. Yayınlanmasından itibaren genel olarak pozitif yorumlar topladı ve Wright'ın kadın oyuncular baz alınarak elde ettiği başarısı konuşuldu. Ayrıca Time dergisinin Tüm Zamanların En İyi 50 Video Oyunu listesinde 31. sırada yer aldı. Oyunun devamı olarak 2004 yılında The Sims 2, 2009'da The Sims 3 ve 2014 yılında The Sims 4 yayınlandı. Oynanış Oyun yapısı ajan tabanlı yapay yaşam programı üzerine kuruludur. Oyundaki yapay zekâ kontrolleri ile oyuncu, Sim'lerin hayatlarını yönlendirerek ve komutlar vererek oyun gidişatını kontrol eder. Oyun "tekrar eden değer" anlayışına sahiptir, bu yüzden oyuncunun kazanması imkansızdır ve oyun sonsuza dek sürebilir. Sim'ler oyuncu yönlendirmeleri ile objeler ya da diğer Sim'ler ile etkileşime geçebilir, evlerine diğer Sim'leri misafir olarak kabul edebilir ya da kendi misafir olarak gidebilir, oyuncu olmayan karakterler (NPC) ile etkileşimde bulunabilirler. Oyun ayarlarında açıksa özgür irade ayarı sayesinde mahallede bulunan diğer Sim'ler de oynanmadığı sürece kendi kendilerine yaşamlarını ilerletebilir. Öncül oyunları SimCity, SimEarth ya da SimLifeın aksine Sim'ler tamamen otonom değildir. Özel komutlar almadan belirli işleri yapamazlar; örnek olarak oyuncu komut vermezse faturalarını ödeyemezler, iş bulamazlar, spor yapamazlar ya da çocuk yapamazlar. Sim'ler, Simlish adı verilen kurgusal bir dil ile birbirleri ile etkileşime geçerler. Oyuncular oyun esnasında zamanlarını Sim'lerin yeteneklerini geliştirmek için harcayabilir. Buna örnek olarak spor yapmak, kitap okumak, yaratıcılık ya da mantık gibi yetenekleri çeşitli komutlarla geliştirebilirler. Günlük ihtiyaçlar ise Sim'lere verilen komutlarla tamamlanabilir. Ek olarak, Sim'lerin bütçesi de çalıştıkları işe göre değişkenlik gösterir. Kazandıkları paralar ile evlerine eşya satın alabilirler. Çalıştıkları işte aldıkları yükselme ile seviyeleri artabilir ve buna oranla maaşları da yükseltilir. Aynı zamanda Sim'ler çeşitli el işleri ya da tablolar yaparak bunları da satabilirler. Oyunda nihai bir görev olmamasına karşın The Simste çeşitli başarısızlıklar meydana gelebilir. Bunlardan biri Sim'lerin ölmesidir. Sim'ler açlıktan, boğulmakta, yangından ya da elektrik çarpmasından ölebilir. Bir Sim öldüğünde mezar taşına dönüşür. Gelen eklenti paketleri ile Sim öldükten sonra Grim Reaper adı verilen Ölüm Meleği gelir ve ruhunu alır. Ardından Sim'in ruhu arsa içerisinde dolaşabilir. Ek olarak Sim'ler oyunu terk edebilir ve asla dönmeyebilir, ya da iki yetişkin Sim'ler kötü bir ilişki kurarsa biri taşınabilir. Çocuklar harp akademisine gidebilir. Eğer oyuncular çocuk Sim'lerin ihtiyaçlarını takip etmezlerse sosyal hizmet çalışanları gelip çocuk Sim'leri götürebilir ve asla oyuna geri dönemezler. İnşa modu "Live" modundayken oyun durdurulunca oyuncular "Build"/"İnşa" moduna giriş yapabilirler. Oyun başında her ailede 20,000 simoleon § bulunur. Bu para sayesinde aileler, mahalle ekranından ev ya da arsa satın alabilirler. Bir arsa satın aldıklarında oyuncular burayı istedikleri gibi şekillendirebilir ve bir ev inşa edebilirler. Ardından "Buy"/"Satın alma" modunda inşa edilen eve eşya satın alabilirler. Ana oyunda 150 üzerinde eşya mevcuttur, genişleme paketleri ile eşyaların ve inşa modundaki mimari araçların sayısı artmaktadır. Oyun, mimari bir sisteme de sahiptir. Orijinal olarak en başta bir mimari simülatör olarak tasarlanan oyun, Sim'lerin eklenmesi ile yaşam simülasyonu oyununa dönüştü ve bu fikir daha ilgi çekici görününce oyun bu yönde geliştirildi. Eşyalar Oyuncular Sim'ler için çeşitli objeler satın alabilir, satın alma ekranı sekiz farklı kategoriye ayrılmıştır: oturma, yüzeyler, dekoratif, elektronik, mutfak eşyaları, su tesisatı, aydınlatma ve çok yönlü. Geliştirme Orijinal olarak The Sims, Christopher Alexander'ın 1977 yılında yayınlanan kentsel tasarım kitabı A Pattern Languagedan esinlendi. Oyun tasarımcısı Will Wright, kitabın odak noktasındaki mimarinin fonksiyonelliği fikrinden ilham aldı ve buna göre bir simülasyon oyunu yaratmak istedi ve insan davranışlarını burada kontrol etmek istedi. Scott McCloud'un 1993'te yayınlanan Understanding Comics adlı kitabı da The Sims serisini etkiledi ve Wright bu fikri tasarımcı ve kontrol edici arasındaki "işbirliği" olarak tanımlandı. Will Wright, The Sims oyununu geliştirmeye 1991 yılında yayınlanan SimAnt oyunundan sonra başladı. Oyunun konsepti en başta çok zayıf bulunsa da Wright bu projeyi rafa kaldırmadı ve şirketini bu proje üzerinde çalışması için zorladı. SimCity 2000 ve SimCopter geliştirilme sürecinde The Sims oyunu "Project X" adı altında arka planda geliştirilmeye başlandı. Oyunun demo sürümü 1999 Electronic Entertainment Expo etkinliğinde sunuldu. Bu esnada basının karşısında iki kadın karakter, oyunda aşık olup birbirlerini öptüler. Bu etkinlikten sonra Sim'lerin ilişkileri mekanikler üzerine geliştirildi ve oyuncu seçimleri ile yönlendirildi. The Sims, 3D ve 2D modellemelerinin kombinasyonu olarak geliştirildi. Sim'ler 3D modelleme ile tasarlandı ve dört açılı yansıma ile geliştirildi. Oyunun Japon yayınında oyun adı SimPeople (シムピープル) olarak geçti, sebebi olarak da Maxis'in diğer oyunları ile birlikte aynı isim konseptine sahip olması gösterildi. Müzik Oyunun müzikleri Jerry Martin Marc Russo, Kirk R. Casey, ve Dix Bruce tarafından bestelendi, Oyun diskinde 37 parça mevcuttur ve 15'i 2007 yılında resmi soundtrack albümü içerisinde yer almıştır. Oyunun çoğu parçasında vokal yoktur ancak bir kısmında Simlish dilinde şarkı sözleri bulunur. Genişleme paketleri The Sims toplamda yedi genişleme paketine sahiptir. Her genişleme paketi oyuna yeni mahalleler, karakterler, cilt renkleri ve özellikler ekler. Genişleme paketi toplamaları Yeniden paketleme sürümleri The Sims birçok versiyonla birlikte piyasaya çıktı. Bu sürümler bazen ana oyunla birlikte seçili genişleme paketleri, bazen de piyasaya sunulmayan ekstra özellikler ya da içerikler bulunan özel paketlerle yayınlandı. Eleştiriler Yorumlar The Sims olumlu yorumlar topladı. Oyun tasarımcısı Will Wright oyunun başarısını temel olarak oyuncuların yanında kadın oyunculara da borçlu olduğunu söyledi. Jeff Lundrigan oyunun bilgisayar versiyonu için Next Generationda yaptığı eleştirisinde beş üzerinden dört yıldız vererek "Kaçırmayın, koşun. Çok zamanınız var," yazdı. 2012 yılında oyun, Museum of Modern Art'ın özel oyun koleksiyonunda 40 oyun arasından seçilen 14 oyundan biri oldu. Devam oyunları The Sims oyunundan sonra The Sims 2 (2004), The Sims 3 (2009) ve The Sims 4 (2014) yayınlandı. The Simsin konsol versiyonu her oyun için ayrı yayınlandı. Farklı versiyonlarındaki özellikler bir süre sonra bilgisayar sürümlerindeki eklenti paketlerine de eklendi. Ayrıca bakınız Simüle gerçeklik Kaynakça Dış bağlantılar The Sims at MobyGames Kategori:2000 video oyunları Kategori:Aspyr Media oyunları Kategori:Electronic Arts oyunları Kategori:GameCube oyunları Kategori:Interactive Achievement Award sahipleri Kategori:Yaşam simülasyonu oyunu Kategori:PlayStation 2 oyunları Kategori:Sosyal simülasyon oyunları Kategori:The Sims Kategori:Amerika Birleşik Devletleri'nde geliştirilen video oyunları Kategori:Baş karakterlerinin cinsiyeti seçilebilen oyunlar Kategori:Genişleme paketine sahip video oyunları Kategori:İzometrik grafiğe sahip video oyunları Kategori:Microsoft Windows oyunları Kategori:Xbox oyunları Kategori:Hayalet video oyunları Kategori:Video oyun önbölümleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri