Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ticaret fuarı

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:MWC_2019_(46487932494).jpg|alt=Stands and crowd during MWC Barcelona 2019|küçükresim|307x307pik| Barselona, İspanya'da mobil iletişim endüstrisine yönelik bir ticaret fuarı olan MWC Barcelona 2019 sırasında standlar]] Ticaret fuarı (ticari fuar, ticari sergi veya ticaret fuarı), belirli bir sektördeki şirketlerin en son ürünlerini ve hizmetlerini sergileyebilmeleri ve gösterebilmeleri, endüstri ortakları ve müşterileri ile buluşabilmeleri, rakiplerin faaliyetlerini, son dönem pazar eğilimlerini ve fırsatları inceleyebilmeleri için düzenlenen bir sergidir. Tüketici fuarlarının aksine yalnızca bazı ticaret fuarları halka açıktır diğerlerine ise yalnızca şirket temsilcileri (ticaret üyeleri, örneğin profesyoneller) ve basın mensupları katılabilir, bu nedenle ticaret fuarları "kamu" veya "yalnızca ticaret" olarak sınıflandırılır. Birkaç fuar ise ikisinin melezidir; Bir örnek yalnızca ilk üç günü ticaret olan ve son iki günü halka açık olan Frankfurt Kitap Fuarı'dır. Neredeyse tüm pazarlarda sürekli olarak tutulurlar ve normalde dünyanın her yerinden şirketleri çekerler. Örneğin, ABD'de şu anda ticari fuar düzenlenmektedir ve organizatörlerin, katılımcıların ve pazarlamacıların uygun etkinlikleri belirlemelerine yardımcı olmak için birkaç çevrimiçi dizin oluşturulmuştur. Tarih Modern ticaret fuarları, tüccar kapitalizmi çağında Şampanya fuarları gibi geç ortaçağ Avrupa'sında kurulan ticaret fuarlarının geleneğini takip eder. Bu çağda, ürün ve zanaat üreticileri, ticaret fuarları, ürünleri satmak ve sergilemek için şehirleri ziyaret etti. On sekizinci yüzyılın sonlarından itibaren, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki endüstriyel sergiler, Sanayi Devrimi'nin teknolojik dinamizmini yansıtan daha yaygın hale geldi. 19. yüzyılın sonlarında, yıllık sanayi büyüklüğünde ticaret fuarları kavramı, Avrupa üretim merkezlerinden Kuzey Amerika'ya yayılarak çekim kazandı. 20. yüzyıla gelindiğinde, yalnızca ticaret fuarı endüstrisini yönetmek için uzmanlaşmış şirketler ortaya çıktı ve sürekli ticaret fuarları veya kongre merkezleri, dönüşümlü bir ticari fuar takvimi sunan mekanlar olarak kuruldu. 21. yüzyılda, Asya'nın hızlı sanayileşmesiyle, Asya kıtasında ticaret fuarları ve sergiler artık olağan hale geldi ve Çin, 2011'de bölgede satılan tüm alanların yüzde 55'inden fazlasını oluşturan Asya'daki sergi endüstrisine hakim oldu. Kullanım [[Dosya:IBM_CeBIT_2010.jpg|küçükresim|225x225pik| IBM, CeBIT 2010 sırasında Almanya'nın Hannover kentindeki dünyanın en büyük sergi alanı olan Hanover Fairground'da yer aldı]] [[Dosya:MESAP_2017._-_štand_HGK.jpg|küçükresim| Hırvatistan Ekonomi Odası'nın sergi standı ile Hırvatistan'da küçük bir ticaret fuarı]] Ticaret fuarları, onları kullanan pazar sektörlerinde iş ağı oluşturmanın yanı sıra pazarlamada da önemli roller oynamaktadır. İnsanlar, tedarik zincirinde kendi seviyelerindeki kişiler ve şirketler ile potansiyel tedarikçiler ve potansiyel alıcılar ile tanışmaya çalışacaklardır. Genel olarak, insanların mal veya hizmetlerini sergiledikleri stantların bulunduğu merkezi bir ticaret fuarı katı olacak ve gün boyunca en iyi uygulamalar, trendler ve düzenlemeler gibi sektörle ilgili konularda sürekli eğitim seminerleri olacaktır. Ayrıca akşamları açılış konuşmacıları ve sosyal etkinlikler ile bazı ortak yemekler olurr. Kabinler, basit masalardan ayrıntılı yapılara kadar çeşitlilik gösterir. Ticaret fuarları genellikle katılımcı şirketler tarafından zaman ve para açısından önemli bir yatırım gerektirir. Planlama, diğer katılımcılarla önceden toplantıların düzenlenmesini ve fuarda yaratılan fırsatları takip etmek için kaynakları içerir. Maliyetler arasında yer kiralama, stant tasarımı ve fuar teşhirleri, telekomünikasyon, seyahat, konaklama ve tanıtım literatürü ve katılımcılara verilecek öğeler yer alır. Ayrıca, elektrik, kabin temizliği, internet hizmetleri ve drenaj (malzeme taşıma olarak da bilinir) gibi hizmetler için fuarda maliyetler oluşur. Lojistik için yapılan bu yerel harcama, şehirlerin yerel ekonomik kalkınmanın bir aracı olarak ticari fuarları teşvik etmesinin yanı sıra yerel işletmelerin büyümesi ve yeni işletmeleri çekmesi için fırsatlar sağlamasına yol açar. küçükresim|Uluslararası fuarlarda yapılabilecek geniş biçimli çalışmalar Önemli mekanların listesi Ayrıca bakınız Tarımsal gösteri Amerikan El Sanatları Alıcı Pazarı İlçe fuarı Lead retrieval Dünya fuarlarının listesi Rodeo Eyalet fuarı World's fair Expo Stand Alanı Kaynakça Kategori:Fuarlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri