Yaratıcılık üzerine kurulu bir sektörde çalışıyorsunuz. Çalıştığınız sektörü ve potansiyel müşterilerini anlama konusunda başarılı olduğunuzu düşünüyorsunuz. Çalışma prensipleriniz, zaman yönetiminiz ve yaratıcı yetenekleriniz gelişmiştir.
Bir süre sonra, size yaptığınız işin nasıl yapılacağını daha iyi bildiğini söyleyen biriyle karşılaşabilirsiniz. Bu kişi yöneticiniz, patronunuz veya müşteriniz olabilir. Kendi güvenli alanlarına sıkışıp kalmak isteyen ve yenilikleri reddeden biriyle karşılaşabilirsiniz. Siz ise, sıradışı ve yenilikçi işler yapmaya çalışırsınız. Bu çalışmaları hedef kitlenize kabul ettirebilmeniz nadirdir.
Bazıları bu yenilikçi işlerinizden etkilenir ve size gelebilir. Onlar bu işlerin benzersiz ve yeni olduğunu düşünür. Ama aslında sizden beklenen yenilikçi işler, yaptığınız işin aynısıdır. Çünkü siz zaten bunu yaptınız. Artık sizin için yeni değil.
Yeni müşteriler, sizinle çalışmayı istediklerinde sizin "sıradışı" ve "yenilikçi" olduğunuzu düşünüyorlar. Çünkü önceden karşılaşmadıkları işleri gördüler. Ama siz zaten bu işleri yapıyorsunuz ve sizin için yeni değil.
Müşteriler, sizin "eski" işinizin yeterince "yeni" olduğunu düşünerek, ona benzer bir şey yapmanızı bekleyebilir. Bu durumda, siz de kendi yarattığınız bir çerçeveye hapsolmuş olursunuz.
Bu durum ticari yaratıcılık paradoksudur.
Bir süre sonra, size yaptığınız işin nasıl yapılacağını daha iyi bildiğini söyleyen biriyle karşılaşabilirsiniz. Bu kişi yöneticiniz, patronunuz veya müşteriniz olabilir. Kendi güvenli alanlarına sıkışıp kalmak isteyen ve yenilikleri reddeden biriyle karşılaşabilirsiniz. Siz ise, sıradışı ve yenilikçi işler yapmaya çalışırsınız. Bu çalışmaları hedef kitlenize kabul ettirebilmeniz nadirdir.
Bazıları bu yenilikçi işlerinizden etkilenir ve size gelebilir. Onlar bu işlerin benzersiz ve yeni olduğunu düşünür. Ama aslında sizden beklenen yenilikçi işler, yaptığınız işin aynısıdır. Çünkü siz zaten bunu yaptınız. Artık sizin için yeni değil.
Yeni müşteriler, sizinle çalışmayı istediklerinde sizin "sıradışı" ve "yenilikçi" olduğunuzu düşünüyorlar. Çünkü önceden karşılaşmadıkları işleri gördüler. Ama siz zaten bu işleri yapıyorsunuz ve sizin için yeni değil.
Müşteriler, sizin "eski" işinizin yeterince "yeni" olduğunu düşünerek, ona benzer bir şey yapmanızı bekleyebilir. Bu durumda, siz de kendi yarattığınız bir çerçeveye hapsolmuş olursunuz.
Bu durum ticari yaratıcılık paradoksudur.