TikTok'ta sahte ve zararlı madde içeren kozmetikler satılıyor: İngiliz The Observer gazetesinin haberine göre, sıkı politikalara rağmen TikTok'un "Shop" uygulamasında sahte ve zararlı madde içeren ürünlerin reklam ve satışına devam etmektedir. Bu durum, tüketiciler ve rekabet açısından riskli bir durumdur.
TikTok ve diğer sosyal medya platformlarında kozmetik ürünlerin kullanılması veya bu ürünleri satan platformların reklamı yapılması, uzun süredir tartışılmıştır. TikTok'da "Shop" etiketi altında pek çok kozmetikten giyim ve hatta tuvalet kağıtlarına kadar satılan birçok ürün bulunmaktadır. Ancak, bu tür ürünlerin açıkca reklamı yapıldığı görülüyor.
2021'den beri hizmet veren TikTok Shop, sosyal medya platformunu bir çevrimiçi perakende merkeziye dönüştürdü ve tüketicilere "influencerların" ya da markalar tarafından reklamı yapılan ürünleri satın alma imkanı sağlıyor. TikTok'ta "Shop" etiketi altında satışa sunulan birçok ürünü aramak da mümkün.
İngiltere'de yapılan bir pazar araştırmasına göre, 26 yaş altındaki kullanıcılar yılda ortalama 19 alışverişi TikTok Shop'tan alıyor. Bu rakam Instagram ve Facebook'tan daha yüksek olduğunu belirtildi.
TikTok, satışlar üzerinden yüzde 5 komisyon alarak yüksek kurallara tabi kattı. Uygulama aracılığıyla yapılan satışların katı kurallara tabi olduğunu belirten şirket, bu politikayı duyurarak platform üzerinden sahte, reçeteyle satılan veya zararlı madde içeren ürünlerin reklamı ya da satışını yasakladı.
Bu politikaya göre, TikTok Shop aracılığıyla satılan yasadışı ürünlerin çoğu Çin'de üretildiği ve menşesi ve üretim süreçlerine ilişkin ayrıntılar bilinmediği belirtiliyor. Gazetenin haberinde, Fikri Mülkiyet Suçları Birimi tarafından ele geçirilen sahte kozmetik ürünler üzerinde yapılan testlerin de, daha önce birçoğunun "toksik seviyelerde" arsenik, cıva ve kurşun içerdiğini açığa çıkardığını söyleniyor.